  • Data: 2010-03-05 12:07:37
    Temat: Re: 4 złote za foto
    Od: luxcamera <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kamil wrote:

    > Wszedzie Zmowy, Spiski, Kliki, Oni, nawet na tej grupie sa?
    > Wszyscy fotografowie co do jednego sa w zmowie. Producenci samochodow
    > takze. I aparatow.
    > Prawda jest taka, ze gdzies lezy granica oplacalnosci pomiedzy
    > wyprodukowaniem czegos o przyzwoitej jakosci, zyskiem a kosztami.
    > To sa podstawowe prawa rynku, ktore kilka osob probuje lamac
    > produkujac Tata Nano absolutnie nie nadajacy sie do niczego poza
    > przemieszczeniem tylka do najblizszego sklepu. Rozumiesz analogie?

    Analogię rozumiem, ale wracając do zmów i klik - oligopole są faktem i
    producenci wielu branż są ewidentnie w swego rodzaju zmowach - wśród
    ekonomistów nikt temu nie zaprzecza, nikt nie mówi, że to dobre, ale też
    mówi się, że nie ma na to metody, choć niszczy to rynek.

    Wśród agencji prasowych, czy reklamowych można zauważyć tendencję do
    namiętnego zaniżania ceny skupu zdjęć, któremu to zjawisku nie
    towarzyszy gwałtowny spadek cen produktów końcowych...

    Wracając zaś do analogii - no właśnie - "gdzies lezy granica
    oplacalnosci pomiedzy wyprodukowaniem czegos o przyzwoitej jakosci,
    zyskiem a kosztami" - dobrze prawisz, tylko mam wrażenie, że nie
    zauważasz, że ci, działający z pozycji siły, na tzw. wolnym rynku,
    kombinują na każdym kroku, jak tu wycisnąć jeszcze więcej z kazdego
    zainwestowanego dolara - zasadniczo ich prawo - konsekwencją tego ich
    prawa do zysku jest choćby "eksperyment chiński", który nie do końca
    dobrze zrobił gospodarce światowej, ale jeszcze ciemniejszą konsekwencją
    jest "sytuacja afrykańska"... - niebawem zapewne pojawią się kolejne
    konsekwencje prawa do zysku...
    Ra-V "Lightsensitive" Charlikowski
    www.luxcamera.com / www.luxcamera.eu / www.luxcamera.pl
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.