-
11. Data: 2009-07-25 17:20:03
Temat: Re: 3D aparat - 3D zdjęcia - 3D ramka - zwykłe albumy do kosza?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 24 Jul 2009, stab wrote:
> chyba jestem osamotniony, ale dla mnie 3D to cos zupelnie innego...
Jesteś osamotniony, bo przez lata producenci rozwiązań obrazowych
dla PC spostponowali "3D" nazywając tak erzats w postaci zobrazowania
ubocznych efektów trzeciego wymiaru, coś jak używanie płytkiej
GO w foto ;>, stąd nazywanie "prawdziwego odwzorowania" określeniem
"stereo" faktycznie uchodzić może za lepsze - ale masz przegrane
z marketingiem :|
pzdr, Gotfryd
-
12. Data: 2009-07-26 01:48:12
Temat: Re: 3D aparat - 3D zdjęcia - 3D ramka - zwykłe albumy do kosza?
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
On 2009-07-25, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> On Fri, 24 Jul 2009, Marcin Debowski wrote:
>
>> On 2009-07-24, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
>>> Z kolei "bezokularowość" powinna skutkować efektami ubocznymi
>>> w rodzaju ograniczonych kątów patrzenia...
>>
>> http://www.fujifilm.com/products/3d/camera/finepix_r
eal3dw1/features/index.html
>
> Acha, "parallax barrier", thx :)
Jestem ciekaw tego high resolution printing bo zasada, którą już ktoś w
tym wątku zresztą podniósł, jest znana od dziesięcioleci. Mozna zresztą
dostać zestawy HP z odpowiednią maskownicą i oprogramowaniem do
tworzenia obrazków (niekoniecznie 3D) tym sposobem - tyle, że
zdecydowanie nie hi-res i strasznie upierdliwe w stosowaniu.
Z drugiej strony, jeśli wykonywałby to lab na odpowiedniej maszynie
gdzie problemów z "alignment" (cholera, jak to jest po polsku?,
ustawienie zbieżności linii?) by nie było, to efekt mógłby byc przy
większej rozdzielczości bardzo satysfakcjonujący.
--
Marcin
-
13. Data: 2009-07-27 22:50:09
Temat: Re: 3D aparat - 3D zdjęcia - 3D ramka - zwykłe albumy do kosza?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Gotfryd Smolik news pisze:
> On Fri, 24 Jul 2009, Marcin Debowski wrote:
>
>> On 2009-07-24, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
>>> Z kolei "bezokularowość" powinna skutkować efektami ubocznymi
>>> w rodzaju ograniczonych kątów patrzenia...
>>
>> http://www.fujifilm.com/products/3d/camera/finepix_r
eal3dw1/features/index.html
>>
>
> Acha, "parallax barrier", thx :)
>
Ummm... Jak rozumiem zasada mniej-więcej taka sama, jaka była w takich
starych pocztówkach 3D?