    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 35 L dla amatora ?
    Date: Sun, 2 Aug 2009 13:22:31 +0200
    <h4p5oh$n3r$1@news.onet.pl> <h4pceh$kub$1@news.interia.pl>
    <h4q68j$ecg$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@o...googlegroups.com>
    <h4qbbi$8q6$1@inews.gazeta.pl> <h4qi73$93p$1@inews.gazeta.pl>
    <h4qodv$q74$1@inews.gazeta.pl> <h4suat$6bo$1@inews.gazeta.pl>
    <h4t3hg$166$1@inews.gazeta.pl> <h4tsgk$ro0$1@node1.news.atman.pl>
    <h4usga$od4$1@inews.gazeta.pl> <h4vs8s$oka$1@inews.gazeta.pl>
    <h5143c$8qo$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@c...googlegroups.com>
    <h51761$ivi$1@inews.gazeta.pl> <h51b8n$3d8$1@inews.gazeta.pl>
    <h527ak$h1q$1@inews.gazeta.pl> <h52ick$51s$1@inews.gazeta.pl>
    <h52leu$f9h$1@inews.gazeta.pl> <h53lrp$f2u$1@inews.gazeta.pl>
    <h53qf1$15l$1@inews.gazeta.pl>

    On 2009-08-02 12:40:33 +0200, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Tylko do procesora potrzebna jest kolejna fabryka,
    Która i tak już istnieje, co najwyżej potrzebne jest zamówienie.

    > oprócz tej składającej mechanikę (która dalej jest używana)
    W znacznie mniejszym stopniu.

    > i montującej aparaty.
    W Chinach lub innym Bangladeszu, gdzie godzina pracy całej brygady
    liczna jest jak sekunda jednego pracownika w UE, czy innym kraju
    wysokorozwiniętym.

    > Lub podwykonawca. Weź też pod uwagę, że kolejne modele analogów
    > wychodziły w znacznie większych odstępach czasowych i częstokroć nie
    > różniły się w wielu miejscach drastycznie od poprzedników
    Może jednak przyjrzyj się specyfikacji kolejnych analogów, tam różnice
    z modelu na model były relatywnie do możliwości technologicznych
    gigantyczne.

    > (a więc nie było tam aż tak wielu nowych mechanizmów do opracowania,
    > raczej adaptacje starych,
    Jasne, pierwsza migawka szczelinowa realizująca czas naświetlania
    1/4000 i synchro 1/250 w nikonie FA. Wykonana z kompozytu węglowego, a
    żeby była lżejsza na szkielecie w kształcie plastra miodu, gdzie
    komórki tego plastra były wypełnione materią o grubości mikronów.

    > sprawdzonych). W cyfrach znakomita większość kręci się wokół matryc i
    > tego co z nimi związane, a te z modelu na model różnią się znacznie.
    Obawiam się, że nie tak znacznie jakbyś sobie tego życzył.

    > Bo by się nie wyrobił z ilością danych z nowych matryc.
    Działałby co najwyżej trochę wolniej. A i to nie koniecznie.
    EOS 450D Digic III 12 MPx
    EOS 5D Digic II 12 MPx

    > Bo przy różnicy w cenie końcowej ~500 ojro łatwiej jest upchnąć koszty
    > 20-dolarowego odlewu z magnezu.
    Pobożne życzenia, że ten odlew kosztuje 20 dolarów.

    > Prestiż?
    Brak argumentów?

    > Ale do czego zmierzasz?
    Zobaczysz różnicę w stopniu skomplikowania.

    > Ot, eksperymencik - najpierw musieli go opracować, przebadać i wdrożyć.
    > Taniej to na pewno nie było. W zamian za to 1/8000 i synchro na 1/500.
    > Jakaś inna puszka w tej klasie oferowała coś podobnego kiedykolwiek? I
    > gdzie się podziały obecnie te migawki hybrydowe?
    Albo chęć pokazania konkurencji, że my w tanim aparacie mamy to czego
    nie ma konkurencja. A żeby to uzyskać to można było albo wpakować drogą
    migawkę, albo tanią hybrydę.

    > A dlaczago miałby?
    Idź do szkoły i poucz się matematyki.
    Z prostej przyczyny. Żeby synchronizować lampę błyskową z migawką musi
    ona otworzyć całe okno formatowe. jeżeli ma do przebiegu 24 mm, to musi
    biec szybciej niż gdy ma do pokonania 16 mm.
    Z tego samego powodu w końcu zrezygnowano z migawek o przebiegu
    poziomym, bo droga była zbyt długa, aby uzyskać krótkie czasy. Z
    dokładnie tego samego powodu ciężko o MF z czasem krótszym niż 1/100 s.
    Jeżeli takich rzeczy nie wiesz, to bardzo mi przykro.
    Najtańsza migawka z EOS-a 300 mogła by spokojnie synchronizować z
    czasem 1/250 na APS-c.

    > Mechanika była droższa w produkcji i tańsza w opracowaniu.
    A cena końcowa sprzętu niższa.

    > Doprawdy? A jakie miała ona zadania? Kalkulacja ekspozycji i co
    > jeszcze? Jakiej mocy obliczniowej do tego potrzeba? Suwaka
    > logarytmicznego? A teraz?
    Nie piszę o analogowej elektryce, tylko o mikrochipach w aparatach z
    początku lat 80-tych. Nikon FA, Canon A1. Przykro mi, ale koszt tej
    elektroniki nie był mały. Wystarczy porównać sobie ceny sprzętu
    komputerowego z owego okresu.

    > Ile ich było, tych połączeń? I jakie były wtedy możliwości
    > technologiczne zrobienia tego inaczej? Ile to wówczas (gdy była to
    > popularna technologia) kosztowało?
    No właśnie o tym piszę, że nie było, że było drogie, że mało się tego
    robiło, że wszystko wskazuje na to, że technologia powinna być znacznie
    droższa w finalnym produkcie, a nie jest. Była tańsza.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam