  • Data: 2009-08-02 10:05:20
    Temat: Re: 35 L dla amatora ?
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-08-02 10:58:46 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > A szkoda, że na krzywe oko. Konkrety proszę.

    Sam zacząłeś od "ktoś, coś, gdzieś, kiedyś". Ja przynajmniej wyraźnie
    zaznaczyłem, że jest to tylko estymacja.

    > Dlaczego wszyscy piszą, że tani dslr, to plastikowa wydmuszka?

    Nie zrozumiałeś. Moje "od dolara do 10" dotyczyło tych wszystkich, w
    Twoim opisie niezwykle skomplikowanych i pracochłonnych elementów. Ani
    pół słowa o plastikowych wydmuszkach.

    > Porównaj sobie wykonanie takiego OM-1 z odpowiadającej mu półki
    > dslr-em. OM-1 to był amatorski aparat z przedziału cenowego EOS-ów
    > 300-500. Weź go do ręki to pogadamy.

    Rzecz w tym, że zupełnie jakością wykonania nie ustępuje innym puszkom
    amatorskim z tamtych lat.
    Czy to będzie A1, FE, K1000, X700, czy choćby R5, RTS, F1, F3 czy
    cokolwiek innego - solidność budowy byla bardzo podobna. Bo
    przedewszystkim byly to konstrukcje znacznie prostrze, po drugie czas
    życia i modelu i egzemplarza był znacznie dłuższy. A teraz może
    przejdźmy do możliwości - porównaj sobie listę ficzersów EOSa 300 czy
    współczesnego body cyfrowym choćby entry-level z tym OM1. Zakres
    migawki? Synchro? Pomiary światla? Wyświetlacz w wizjerze? Napęd filmu
    (jakie było jego zasilanie, ile miejsca zajmował i ważył)?

    > Jakością wykonania spokojnie dorównuje 5D, jeżeli go nie przewyższa.

    A ficzersami? Np. możliwością obejrzenia zdjęcia zaraz po zrobieniu?
    Jakość wykonania ma bardzo mały wpływ na samo robienie zdjęć.

    > No pewnie, przecież ich koszt to na krzywe oko 10 $.

    Koszt wyprodukowania, a koszt sprzedaży to dwie różne sprawy. I coś mi
    się zdaje, że ten przykładowy OM-1 w chwili wypuszczenia kosztował
    znacznie mniej niż 5D (uwzględniając oczywiście inflację i takie tam).

    de Fresz