-
1. Data: 2011-02-24 23:11:28
Temat: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Od: scob <9...@t...pl>
Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?
--
scob
-
2. Data: 2011-02-24 23:28:40
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 24 Feb 2011 23:11:28 +0100, scob napisał(a):
> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
> podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
Nie zdarzają się - nie licząc zdarzania się marketingowego.
To jest silnik 2.9 V6 (sprzedawany jako 3.0) rodziny ES9, dosyć szeroko
montowany, również w Renówkach.
Nie mylić z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w
starszych modelach.
ES9 był montowany w Citroenach Xantia, XM, C5, Peugeotach 406, 607 oraz
Renault Laguna, Safrane, Espace i Clio V6 do czasu przejścia na silniki
Nissana
Silnik jest lekki i niezawodny.
> Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
> wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
> a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
> koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
> wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
> Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?
bezedura. Tzn wymiana wymaga mechanika a nie kowala, ale ta wysoka cena
części jest przesadzona.
Zresztą, zależy jak patrzeć - komplet podstawowych częsci to 650 zł:
http://allegro.pl/rozrzad-citroen-c5-fiat-peugeot-re
nault-3-0-v6-i1476236064.html
w porównaniu z rozrządem do HDi za 200 zł to jest istotnie drożej.
Do tego jeszcze pompa wody 280-350 zł.
Kolejnym problemem będzie robocizna, bo robota ciężka - wymiana rozrządu w
zwykłym aucie z V6 to już ginekologia, a w vanie silnik jest schowany
głęboko w nadwoziu i ciężko się tam dostać, zwłaszcza do tylnej głowicy.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
3. Data: 2011-02-24 23:39:34
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "scob" <9...@t...pl> napisał w wiadomości:
> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić
> opiniami nt. niezawodności tegoż?
Mialem kiedys Citroena XM z silnikiem 3.0 V6 (czy to ten sam? nie wiem)
Psulo mi sie w tym samochodzie praktycznie wszystko, ale silnik chyba
najmniej...
Spalal wiadra benzyny... auto wiecej stalo po mechanikach niz jezdzilo, ale
jak juz jezdzilo to jezdzilo pieknie ;-)
--
Pozdr.
magnes
600 & 4x4 w dieslu
-
4. Data: 2011-02-25 00:10:29
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić
> opiniami nt. niezawodności tegoż?
> Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd
niewiele pomogę ale parę razy prowadziłem 406 kombi (po FL) z V6 z mocą coś
190? KM i baaardzo zacnie to jeździło (i brzmiało), miło wspominam, spalania
nie pamiętam bo nie ja płaciłem za benzynę a i jazda była z wykorzystaniem
osiągów więc nie ma co mówić ;-)
wiem, że właściciel wspominał wówczas właśnie o wysokich kosztach rozrządu i
...świec zapłonowych o_O (nie wiem jak teraz ceny ale było to bodaj w roku
2005 a samochód miał 1...2 lata więc mogło się coś pozmieniać),
brat
-
5. Data: 2011-02-25 09:31:38
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
Dnia 24.02.2011 bratPit <k...@o...pl> napisał/a:
>
>> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
>> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
>> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić
>> opiniami nt. niezawodności tegoż?
>> Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd
>
> niewiele pomogę ale parę razy prowadziłem 406 kombi (po FL) z V6 z mocą coś
> 190? KM i baaardzo zacnie to jeździło (i brzmiało), miło wspominam, spalania
> nie pamiętam bo nie ja płaciłem za benzynę a i jazda była z wykorzystaniem
> osiągów więc nie ma co mówić ;-)
> wiem, że właściciel wspominał wówczas właśnie o wysokich kosztach rozrządu i
> ...świec zapłonowych o_O (nie wiem jak teraz ceny ale było to bodaj w roku
> 2005 a samochód miał 1...2 lata więc mogło się coś pozmieniać),
Kosztowny jest też wydech (skomplikowany i brak zamienników).
--
Samotnik
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/
-
6. Data: 2011-02-25 10:59:06
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On 24 Lut, 23:11, scob <9...@t...pl> wrote:
> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
> podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
> Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
> wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
> a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
> koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
> wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
> Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?
>
> --
> scob
Zestaw paska rozrządu z pompą wody do tego silnika w detalu w IC
kosztuje prawie 1640zł brutto.
Nawet jak kupisz na warsztat to i tak i tak zapłacisz nie mniej jak
1300zł.
Więc raczej koszt "znaczny".
Cewki zapłonowe - dobrze że rozdzielili i n akażdy cylinder osobna to
koszt około 200zł.
Świece 6 sztuk Beru po około 60zł za sztukę.
Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogoś kogo na niego nie
stać, a i paliwa też swoje wypije z baku.
Pozdrawiam !
-
7. Data: 2011-02-25 13:06:29
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Od: p0li <p...@p...onet.pl>
O->Dnia 2011-02-25 10:59:06 niejaki Czarek Daniluk napisał:
> On 24 Lut, 23:11, scob <9...@t...pl> wrote:
>> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
>> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
>> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
>> podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
>> Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
>> wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
>> a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
>> koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
>> wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
>> Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?
>>
>> --
>> scob
>
> Zestaw paska rozrządu z pompą wody do tego silnika w detalu w IC
> kosztuje prawie 1640zł brutto.
> Nawet jak kupisz na warsztat to i tak i tak zapłacisz nie mniej jak
> 1300zł.
> Więc raczej koszt "znaczny".
ja zapłaciłem ~1300-1400 zł za wymianę rozrządu na częściach skf z tego
jedna rolka kosztowała ~300zł
ponadto jeszcze 3 rolki, pasek, pompa wody, dwa uszczelniacze litr płynu i
robota
> Cewki zapłonowe - dobrze że rozdzielili i n akażdy cylinder osobna to
> koszt około 200zł.
a to nie wiem - mam 260kkm i cewki oryginalne
> Świece 6 sztuk Beru po około 60zł za sztukę.
+ przy wymianie tylnych - zdejmowanie kolektora dolotowego - więc choćby z
tego powodu warto dac dobre świece
> Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogoś kogo na niego nie
> stać, a i paliwa też swoje wypije z baku.
każdy silnik lubi wypić w niesprzyjających warnkach
przykład
rzeczony v6 na autostradzie spalił mi 8,3l /100 (na dystansie 900km)
natomiast miejski samochodzik z motorem 1,6 pali mi w mieście ponad 10l/100
tylko że małe miasto = krótkie dystanse = niedogrzany silnik
--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki
-
8. Data: 2011-02-25 15:38:58
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 2011-02-24 23:11, scob pisze:
> Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
> O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
> Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
> podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
W C5,607,807,406 po lifcie (po 2000r) montują zmodyfikowaną wersję
ES9J4S. Zmodyfikowano kolektor ssący z aluminiowego na plastikowy,
dodano zmienne fazy rozrządu, zamontowano 6 cewek zamiast pakietu i co
najgorsze - wrzucili mu 3 katalizatory i 4 sondy lambda zeby spelnialo
to norme EURO4. Osobiście wolę prostszą wersję, przedliftową ES9J4.
Silnik zupełnie nie wciąga i nie wypluwa oleju, jest w zasadzie
bezobsługowy. Ma genialną charakterystykę momentu obrotowego:)
> Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
> wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
> a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
> koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
> wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
Normalny, trwały rozrząd. Nie spotkałem się z sytuacją zerwania paska :)
> Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?
W ES9J4S warto zrobić diagnostykę, lambd szczególnie. Żebyś później nie
miał "ANTI POLLUTION FAULT" ;)
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com
-
9. Data: 2011-02-25 23:58:18
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 2011-02-24 23:28, Waldek Godel pisze:
> Nie zdarzają się - nie licząc zdarzania się marketingowego.
> To jest silnik 2.9 V6 (sprzedawany jako 3.0) rodziny ES9, dosyć szeroko
> montowany, również w Renówkach.
> Nie mylić z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w
> starszych modelach.
PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego
wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo różni je całe 29cm3?
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com
-
10. Data: 2011-02-26 01:49:42
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 25 Feb 2011 23:58:18 +0100, DoQ napisał(a):
> PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego
> wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo różni je całe 29cm3?
2946 cm3 to 2.9 litra.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.