eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. › Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
    Date: Thu, 24 Feb 2011 22:28:40 +0000
    Organization: telefon.pl
    Lines: 42
    Message-ID: <g1ap2arau48o$.dlg@lepper.institute.com>
    References: <ik6lg0$uao$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: cpc8-enfi15-2-0-cust222.hari.cable.virginmedia.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1298586521 29410 77.101.174.223 (24 Feb 2011 22:28:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Feb 2011 22:28:41 +0000 (UTC)
    X-Original-Approved: Mis Uszatek
    X-User: ajachcealojz
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    X-Approved-Notice: Approved header has been removed
    X-No-Archive: yes
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2352846
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 23:11:28 +0100, scob napisał(a):

    > Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
    > O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
    > Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
    > podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?

    Nie zdarzają się - nie licząc zdarzania się marketingowego.
    To jest silnik 2.9 V6 (sprzedawany jako 3.0) rodziny ES9, dosyć szeroko
    montowany, również w Renówkach.
    Nie mylić z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w
    starszych modelach.

    ES9 był montowany w Citroenach Xantia, XM, C5, Peugeotach 406, 607 oraz
    Renault Laguna, Safrane, Espace i Clio V6 do czasu przejścia na silniki
    Nissana

    Silnik jest lekki i niezawodny.

    > Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
    > wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
    > a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
    > koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
    > wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
    > Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

    bezedura. Tzn wymiana wymaga mechanika a nie kowala, ale ta wysoka cena
    części jest przesadzona.
    Zresztą, zależy jak patrzeć - komplet podstawowych częsci to 650 zł:
    http://allegro.pl/rozrzad-citroen-c5-fiat-peugeot-re
    nault-3-0-v6-i1476236064.html
    w porównaniu z rozrządem do HDi za 200 zł to jest istotnie drożej.

    Do tego jeszcze pompa wody 280-350 zł.
    Kolejnym problemem będzie robocizna, bo robota ciężka - wymiana rozrządu w
    zwykłym aucie z V6 to już ginekologia, a w vanie silnik jest schowany
    głęboko w nadwoziu i ciężko się tam dostać, zwłaszcza do tylnej głowicy.


    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: