eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. › Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: DoQ <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
    Date: Fri, 25 Feb 2011 15:38:58 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <ik8fbe$v5i$1@mx1.internetia.pl>
    References: <ik6lg0$uao$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-151-132.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1298645166 31922 178.36.151.132 (25 Feb 2011 14:46:06 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 25 Feb 2011 14:46:06 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ik6lg0$uao$1@mx1.internetia.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2353032
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-24 23:11, scob pisze:
    > Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
    > O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
    > Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
    > podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?

    W C5,607,807,406 po lifcie (po 2000r) montują zmodyfikowaną wersję
    ES9J4S. Zmodyfikowano kolektor ssący z aluminiowego na plastikowy,
    dodano zmienne fazy rozrządu, zamontowano 6 cewek zamiast pakietu i co
    najgorsze - wrzucili mu 3 katalizatory i 4 sondy lambda zeby spelnialo
    to norme EURO4. Osobiście wolę prostszą wersję, przedliftową ES9J4.
    Silnik zupełnie nie wciąga i nie wypluwa oleju, jest w zasadzie
    bezobsługowy. Ma genialną charakterystykę momentu obrotowego:)

    > Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
    > wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
    > a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
    > koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
    > wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...

    Normalny, trwały rozrząd. Nie spotkałem się z sytuacją zerwania paska :)

    > Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

    W ES9J4S warto zrobić diagnostykę, lambd szczególnie. Żebyś później nie
    miał "ANTI POLLUTION FAULT" ;)


    Pozdrawiam
    Paweł
    --
    _____________________________________________
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: