  • 31. Data: 2009-04-01 09:03:48
    Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "falco" <m...@w...pl> wrote in message
    news:gqvaer$g1a$3@mx1.internetia.pl...
    > A powiedz mi czy masz oznaczenia na opakowaniu czy to na pewno syntetyk,
    > bo te z którymi ja się spotkałem (czerwony, opakowanie 0.6l, cena ok.
    > 16zł) nie miały żadnych oznaczeń.

    Musialbym isc do garazu, a mam 70km;)

    Mam pare butelek kupionego jakies 2 lata temu i na opakowaniu bylo na 100%
    napisane, ze syntetyk. Nowych nie mialem w lapie.

    > Sprzedawany jest jako syntetyk, ale dziwne, że producent się tym nie
    > "chwali" na opakowaniu...?

    Ostatnio w ogole midlanda nie widzialem.

    > hehehe... to najczęstsze, co słyszę... ;) "Do takiej starej Jawy...? lej
    > co popadnie!" a mi się nóż w kieszeni otwiera za taką obrazę... ;)

    Hehehhehe;) ale taka prawda, ze zaden olej nie jest w stanie jej dokopac.
    Jedynie kwestia puszczania dymu z wydechu. Przy mieszance 1:30 to nawet
    niezly olej bedzie kopcil i wydech zasyfial. Ja leje do mz'ty (ts'ka 250/1
    czyli oba lozyska smarowane mieszanka paliwo-olej) 1:50 i jest dobrze.
    Instrukcja podawala 1:30 oleju jakiegos typu, a 1:50 innego. Na 1:30 juz
    jeden wydech musialem wywalic, bo calkiem sie zasyfil;)

    > codziennej jazdy, to jednak chciałbym już później lać jedno i to samo a

    Po co? Wiekszego znaczenia olej to nie ma. Wszystkie oleje do 2T sa
    mieszalne ze soba i do tego dlugo olej nie zostanie dlugo w silniku. Ale to
    akurat temat rzeka;)

    > P.S. A skoro już temat się rozwinął, to podciągnę kolejne pytanie... ;)
    > Jaki dać olej do skrzynki?

    Nie wiem. Powaznie to ja leje do mz'ty najtanszy hipol - skrzynia tam jest
    raczej dosc wytrzymala. Tak samo nie wiem co to znaczy zepsute sprzeglo,
    albo sklejone tarcze sprzegla. Do wiesiek i simsonkow lalem to samo i nigdy
    nie mialem problemow.

    > Nie wiem czym była zalana od początku i dla pewności chciałbym zalać
    > nowym.

    Tez bez wiekszego znaczenia - tym bardziej jak dobrze wypluczesz skrzynie;)

    > czy jego parametry (80w90) będą dobre...?

    Sprawdz instrukcje.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 32. Data: 2009-04-01 22:20:35
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    falco napisał(a):
    > Ivam pisze:

    [...]
    > tak, wiem, niektórzy nawet radzą, by po 500 - 1000km oczyścić tłok, ale
    > na pierwszy raz sam tego nie będę robił.

    A dlaczego nie? Toz nie ma prostszej czynnosci silnikowej jak sciagnac
    glowice w nieskomplikowanym dwusuwie ;)
    W garbusach dlubiesz a prostego 2T sie lekasz? No prooosze ciee... :)

  • 33. Data: 2009-04-01 22:53:33
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ivam" napisał w wiadomości

> [...]
    > raczej dosc wytrzymala. Tak samo nie wiem co to znaczy zepsute sprzeglo,
    > albo sklejone tarcze sprzegla. Do wiesiek i simsonkow lalem to samo i

    Jakiego dokładnie hipolu używasz? Jaki kolor butelki czy jakieś symbole?

    > Tez bez wiekszego znaczenia - tym bardziej jak dobrze wypluczesz
    > skrzynie;)

    Tak, ilość oleju w skrzyni jest tak mała, że warto mieć olej do
    przepłukiwania.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 34. Data: 2009-04-01 22:54:14
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "falco" napisał w wiadomości
    > Ivam pisze:

    [ciach]

    > hehehe... to najczęstsze, co słyszę... ;) "Do takiej starej Jawy...? lej
    > co popadnie!" a mi się nóż w kieszeni otwiera za taką obrazę... ;)

    Tu raczej może chodzić np. o prędkości obrotowe silnika - jest spora różnica
    między tymi silnikami.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 35. Data: 2009-04-01 23:10:58
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Jasio napisał(a):
    > Użytkownik "Ivam" napisał w wiadomości

    > Jakiego dokładnie hipolu używasz? Jaki kolor butelki czy jakieś symbole?

    Hipol nie nadaje sie do skrzyn biegow lozyskowanych na lozyskach
    slizgowych - nie wiem, jakie sa w rzeczonej Jawie, tak samo jak nie
    pamietam, jak jest w MZ ale do WSKi sie na przyklad nie nadaje. Wlasnie
    ze wzgledu na lozyskowanie walkow skrzyni.

  • 36. Data: 2009-04-02 15:16:20
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Ivam" <f...@-...fm> wrote:

    >Co takiego? Mnie uczyli, ze w demoludach stop stosowany na tlok (jakis
    >prosty silumin bez dodatkow, a czesto z duza iloscia zanieczyszczen) nie
    >jest dostatecznie odporny na temperature i czysci sie wylacznie glowice.
    >Jeszcze nigdy nie czyscilem w zadnej wiesi, etce czy czymkolwiek co robilem,
    >tloka.

    A to raczej informacje z dzialu propagandy, nie techniki;)
    Stopy tlokowe byly z tych samych znormalizowanych stopow co wszedzie
    indziej w cywilizowanym swiecie. Stosownie do potrzeb.

    >Wydawalo mi sie, ze nawet w jakiejs madrej ksiazce o 2T czytalem, ze po
    >remoncie, az do nastepnego remontu nie rusza sie ani tloka, ani
    >pierscionkow - no chyba, ze cos walnie.

    A to tez troche nie tak. Nie powinno sie ruszac a raczej rozdzielac
    tloka z cylindrem nadaremno w 4T. W dwutakcie pierscienie sa przecie
    stabilizowane kolkami, im jest wsio rawno. A do oczyszczenia denka
    tloka nie trzeba zdejmowac cylindra. Polerowac tez sie da bez;)

    >Pelna konsternacja z mojej strony... a w ogole po co polerowac to denko?
    >Zeby nie bylo nieporozumien - powaznie pytam.

    Arni napisal:) generalnie o utrudnienie osadzania sie nagaru idzie.
    Sam kiedys nie wierzylem tak do konca ale to sprawdzone, wielokrotnie.
    Nagar nie jest tym co w silniku - dowolnym jest porzadane, w dwusuwie
    jest go z natury rzeczy wiecej , mimo lepszych oleow.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 37. Data: 2009-04-02 15:25:12
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote in message
    > Hipol nie nadaje sie do skrzyn biegow lozyskowanych na lozyskach

    W MZ'cie wszystko na tocznych. Chyba (ale teraz nie pamietam) byla tylko
    jedna panewka, ale nie wiem czy mi sie z komarkiem (albo kadetem) nie
    pomylilo.

    Jasio napisał(a):
    > Jakiego dokładnie hipolu używasz? Jaki kolor butelki czy jakieś symbole?

    Nie pamietam - wywalam opakowanie. Najtanszy na orlenie.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 38. Data: 2009-04-02 16:04:33
    Od: falco <m...@w...pl>

    Ivam pisze:

    > Musialbym isc do garazu, a mam 70km;)

    i jak doszedłeś...?* ;););)

    > Tez bez wiekszego znaczenia - tym bardziej jak dobrze wypluczesz skrzynie;)
    > Sprawdz instrukcje.

    instrukcja podaje jak dla mnie enigmatyczną informację, której nie umiem
    rozgryźć... ;)
    "skrzynia biegów - wymiana - olej samochodowy EPU". ;)

    *żarcik ;)

    --
    (Po)zdrówka! falco
    sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175

  • 39. Data: 2009-04-02 16:08:48
    Od: falco <m...@w...pl>

    zbigi pisze:

    > A dlaczego nie? Toz nie ma prostszej czynnosci silnikowej jak sciagnac
    > glowice w nieskomplikowanym dwusuwie ;)

    hehehe... w sensie, że za pierwszym razem dobrze jest mieć
    nauczycielk...ę ;) aby nie pchać łap, gdzie nie trzeba... ;)

    > W garbusach dlubiesz a prostego 2T sie lekasz? No prooosze ciee... :)

    strach ma wielkie oczy... ;) jak kupiłem 1 Garbuska, to... nie
    wiedziałem jak się wymienia... olej... ;) Teraz... już wiem... ;)

  • 40. Data: 2009-04-07 11:22:27
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    > instrukcja podaje jak dla mnie enigmatyczną informację, której nie umiem
    > rozgryźć... ;)
    > "skrzynia biegów - wymiana - olej samochodowy EPU". ;)

    Zamiast EPU właściciele czeskich zabytków wlewają:

    http://www.olejshop.cz/xVP-paramo-pp-7-1-litr

    A ponieważ z opisu [speszyli for ju, Kefir]:
    popis: Paramo PP7 Oleje PARAMO PP jsou vyrobeny z vysoce rafinovaných
    základových olejů s přísadou protioděrových a vysokotlakých přísad. Plnění
    oběhových mazacích soustav, starší průmyslové převodovky, převodovky starých
    automobilů. ISO VG 100; API GL-3

    wynika klasa oleju - to znajdź olej spełniający te klasy.

    http://www.themeter.net/viscosita_e.htm

    Tu znajdziesz klasyfikacje lepkościowe różnych autoramentów.

    --
    Jasio
    vfr vx etz