  • 1. Data: 2009-03-27 06:39:04
    Temat: 2T nie chce ruszyć po zimie
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Witam
    tak jeszcze przed rozbieraniem zasięgnę porady
    stał taki ktm sx 125 jakieś 6 miesięcy nie odpalany i zalany po brzegi
    benzyną.
    Ciężko go odpalić przelewałem niejednokrotnie paliwo pochylając drania
    na bok ale on dalej focha ma i nie chce zagadać.
    Dodam że świeca wymieniona iskra jak marzenie.
    Od czego zacząć budzenie do życia 2T?

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2009-03-27 06:48:49
    Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    > Od czego zacząć budzenie do życia 2T?

    Ja zaczynam od wlania swierzej wachy, a potem troszeczke (~10ml) benzyny pod
    swiece, dwa, trzy razy kopne bez swiecy, potem wkrecam swiece i pali od
    kopa... ale to nie ktm, a mz'tka 250. Ale to po baaaaardzo dlugim postoju
    (wlasnie powyzej 6 miesiecy). Jak stoi np. 3 miechy to kopie, az do skutku.

    Poza tym standardzik - swiece nowe, a co z kablami? (jak kaszlnie czy cos,
    po wlaniu pod swiece to juz dobry znak)Czy gaznik czysty, czy wyregulowany?
    Bateria mocna (nieraz swieca daje ladna iskre, ale za malo, zeby zapalic)?
    itd...

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 3. Data: 2009-03-27 13:10:56
    Od: "Tomek W" <w...@w...pl>

    A czy swieca jest mokra czy sucha? Ja sucha to nie dostaje paliwa. A wogóle
    to na popych spróbuj

    pozdrawiam
    Tomek W
    Hard Enduro/motocross

  • 4. Data: 2009-03-27 13:16:02
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Ivam wydusił z siebie te słowy:

    > Ja zaczynam od wlania swierzej wachy,

    a stara to sie zestarzała, czy jak?

    > a potem troszeczke (~10ml)
    > benzyny pod swiece, dwa, trzy razy kopne bez swiecy

    to po co tam wlewasz benzyne, jak ją potem wypompujesz?

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 5. Data: 2009-03-27 13:59:53
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Kuba (aka cita)" <i...@...pl> wrote

    > a stara to sie zestarzała, czy jak?

    ROTFL miesiaca :-)

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 6. Data: 2009-03-27 18:12:03
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    > a stara to sie zestarzała, czy jak?

    Ano! ;) Czesc wyparowala i teraz zostalo duuuuzo wiecej oleju (maszyna stoi
    kolo grzejnika). Do tego na zime nie zalewam do pelna. Poza tym, moze zle
    napisalem - nie wlewam, ale DOlewam, do tego co jest w baku.

    > to po co tam wlewasz benzyne, jak ją potem wypompujesz?

    ??? Nic z tych rzeczy. Pozwalam, aby oliwa zawarta w paliwie, przesmarowala
    cylinder, lozyska itp. Poza tym pisalem, ze wlewam ~10ml. To malo, ale
    jakbys sprobowal odpalic MZ'tke z taka iloscia paliwa to bys po prostu
    swiece zalal, a tak zawsze cos zostanie i odpali.

    Poza tym gadaj se co chcesz - robie tak co roku, od 8miu lat i jakos tak mi
    latwiej.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 7. Data: 2009-03-27 18:19:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Ivam wydusił z siebie te słowy:

    > Poza tym gadaj se co chcesz - robie tak co roku, od 8miu lat i jakos
    > tak mi latwiej.

    ale wierze...
    Uwierzyłbym też, ze zaraz przed tym co napisaleś, rozpalasz ognisko,
    tańczysz w indianskim pióropuszu, pijesz olej do 2T, zeby zjednoczyć dusze z
    motocyklem i później odpalasz i _zawsze_ odpala :D

    ps. a tak se dżołkam. Nie mam doświadczenia z 2T (tzn mam, ale nigdy nie
    zimowały tylko jeździły całosezonowo) wiec problemu z odpalaniem po zimnie
    nie miałem :D

  • 8. Data: 2009-03-27 18:40:42
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    > Uwierzyłbym też, ze zaraz przed tym co napisaleś, rozpalasz ognisko,
    > tańczysz w indianskim pióropuszu, pijesz olej do 2T, zeby zjednoczyć dusze
    > z motocyklem i później odpalasz i _zawsze_ odpala :D

    A to ma pomoc jakos w nasmarowaniu cylindra, albo pozbyciu sie za duzej
    ilosci oleju z gaznika?

    > wiec problemu z odpalaniem po zimnie nie miałem :D

    A ja nie wiem co jest grane, ale zawsze jakos tak mam, ze nie chce sama
    zassac paliwa z gaznika to albo na pych, albo benzyne pod swieczke. Pchac
    nie lubie, wiec wybieram zawsze ta druga opcje.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 9. Data: 2009-03-28 06:59:55
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

> [...]

    > sama zassac paliwa z gaznika to albo na pych, albo benzyne pod
    > swieczke. Pchac nie lubie, wiec wybieram zawsze ta druga opcje.

    wg mnie to problem wysychającego paliwa w gaźniku ... ale moge sie mylić.
    Brat ma Varadero ... stosunkowo nie stary motor, ze stosunkowo niewielkim
    przebiegiem, ma go już długo, jeździ mało (on z gatunku tych leniwych
    motocyklistów, ktorzy lubią mieć motor, ale nie koniecznie na nich jeździc)
    ... i moto jest naprawde w stanie idealnym .. a mimo to po zimie ciężko mu
    odpalić .. i to nawet nie 2T

    Ja mam wtrysk i po ziomie zrobi łikłik brum brum ... bez żadnych dodatkowych
    zabiegów.

    Mysle wiec, ze to wlasnie w gazniku moze być pies pogrzebany..

  • 10. Data: 2009-03-28 09:17:43
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
> [...]
    > zimie ciężko mu odpalić .. i to nawet nie 2T
    >
    > Ja mam wtrysk i po ziomie zrobi łikłik brum brum ... bez żadnych

    Ja w swoim 4T mam gaźnik i też raczej żadnych problemów nie miałem po 5
    miesięcznej przerwie (na rekonwalescencję) ale z tym 2T to jakiś ciężki
    przypadek.
    A mój 4T także zalany po korek na okres postoju był, wystarczyło
    przechylić gada i 2 razy manetką zakręcić no i nacisnąć przycisk start.

    > Mysle wiec, ze to wlasnie w gazniku moze być pies pogrzebany..
    wyleję z niego stare paliwko i zaleję nowe może to coś zmieni a że
    pogoda dziś ładna to i z górki pojadę bo pchać to mi się nie bardzo chce ;-)
    --
    pozdrawiam
    Marek