  • 11. Data: 2010-02-09 22:31:41
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Mateusz Mirski pisze:
    > Na to pytanie może odpowiedzieć tylko użytkownik OWEGO fiata.

    Wiec zamiast dramatyzowac, trzeba poczekac na odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 12. Data: 2010-02-09 22:35:04
    Od: JanuSz <n...@n...com>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Bo łańcuch się nie zerwał, a zawiódł jego napinacz, który rozluźniając
    > całość pozwolił łańcuchowi przeskoczyć parę ogniw?

    Słyszałem od mechanika z fiata, że łańcuch w tym silniku nie ma miejsca
    na przeskoczenie zębów. Dlatego pytam.

  • 13. Data: 2010-02-09 22:43:18
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    > To znane rozwiazanie i nie tylko fiat to stosowal/stosuje.

    Najlepsze rozwiązanie było w silnikach Fiata 125/FSO 1500 i Poloneza 1500/1600.
    Po prostu tam zawory nie kolidowały z tłokami mimo zerwanego łańcucha czy paska
    rozrządu.
    Ale to były stare nie nowoczesne konstrukcje.

    pozdrowienia Piotr W.

  • 14. Data: 2010-02-09 23:14:03
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    paska rozrządu.
    > Ale to były stare nie nowoczesne konstrukcje.

    To chyba były nie te fiaty i polonezy co je naprawiałem. Kolidowały. Jak ktoś
    miał farta to gięły się laski popychaczy. Prawie wszyscy wtedy mięli farta.
    Naprawę można było zrobić na drodze jak się miało fabryczny komplet kluczy,
    kombinerki i dwa kamienie. Nie pisz jak nie wiesz.

  • 15. Data: 2010-02-09 23:35:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Piotr W. pisze:

    > Najlepsze rozwiązanie było w silnikach Fiata 125/FSO 1500 i Poloneza
    > 1500/1600.
    > Po prostu tam zawory nie kolidowały z tłokami mimo zerwanego łańcucha
    > czy paska rozrządu.

    Ło matko, co za bzdury - silniki o których piszesz były jak najbardziej
    kolizyjne, szkody były najwyżej mniejsze z racji OHV i wyginania lasek
    popychaczy przy tej okazji.

    > Ale to były stare nie nowoczesne konstrukcje.

    W nowoczesnych konstrukcjach OHC/DOHC spotyka się silniki niekolizyjne,
    ale nie jest to powszechne.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 16. Data: 2010-02-10 00:24:39
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > W nowoczesnych konstrukcjach OHC/DOHC spotyka się silniki niekolizyjne,
    > ale nie jest to powszechne.

    Przykladowo poprzedni scenic 8 zaworowy 1,6...
    Czym silniki bardziej wysilone tym rzadziej spotykane.

    --
    Picasso

  • 17. Data: 2010-02-10 00:27:28
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:hksejd$1oa$1@news.dialog.net.pl...

    > Bo łańcuch się nie zerwał, a zawiódł jego napinacz, który rozluźniając
    > całość pozwolił łańcuchowi przeskoczyć parę ogniw?

    Raczej malo prawdopodobne...
    Przy walnietym napinaczu moga przestawic sie tak fazy, ze nie bedzie palil,
    ale zeby _lancuch_ przeskoczyl... - nie slyszalem.

    --
    Picasso

  • 18. Data: 2010-02-10 06:36:51
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    P_ablo pisze:
> [...]
    > Przy walnietym napinaczu moga przestawic sie tak fazy, ze nie bedzie palil,
    > ale zeby _lancuch_ przeskoczyl... - nie slyszalem.

    Ee ze co?
    Jak sie przestawi, to znaczy ze przeskoczyl ;>

    --
    Karolek

  • 19. Data: 2010-02-10 07:33:44
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    ponoc tez silniki secento/punto 1.1 sa niekolizyjne rowniez

  • 20. Data: 2010-02-10 07:36:52
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Mówiłem że zawory spotkały się z tłokami.
    > A to że połamało tylko dźwigienki to + dla konstruktorów fiata.
    >
    > W oplowskich dieslach też łamało tylko dźwigienki ;) Bratu kiedyś w 1,7DTL
    > zjechało pasek rozrządu to tylko kupił kpl dźwigienek za jakieś grosze :)

    wiesz...czytalem mnostwo opisow mniej wiecej brzmiacych w skrocie tak:
    podczas jazdy duzy huk, zawory pogiete, tlok przebity, koszty łolaboga

    wiec po objawach nie spodziewalem sie czegos takiego. slyszalem lekkie
    pukniecie ktore moglo byc reakcja na gwaltowne zatrzymanie silnika i moja
    zla interpretacja. po spalinach z dolotu dumalem ze przeskoczyl lancuch ale
    coz... okazalo sie ze w dieslu 1 zabek = kolizja

    u mnie ten kompletwyjdzie troche drozej ale mam nadzieje ze TYLKO one sie
    polamaly a nie powyginaly zawory....