  • 11. Data: 2009-04-03 19:49:19
    Temat: Re: 26 kwietnia 2009 - Światowy Dzień Fotografii Otworkowej
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 3 Apr 2009 08:31:37 +0200, Kokos wrote:
    > bo mozna zrobić takie super zdjecia z mała głębią ostrości. wynikoa
    > to chyba z trudności opanowania sztuki kadrowania.. łatwiej jest
    > wyjać objekt z otoczenia dając małą głębie niż zrobić to przy duzej
    > głębii

    Majac duza GO i scene, na ktora nie masz wplywu, obiekt z otoczenia
    mozesz wyjac albo w szerokim kacie dajac go na pierwszy plan, albo
    wydlubujac go swiatlem (w pinholu trudno).

    PS. Mym podstawowym szklem w APS-C jest 30/1.4, w linku nizej mozesz
    sprawdzic, ze pinholi na biezaco troche robie, wiec nie rozumiem
    absolutnie skad Twa mysl, ze otworek i jasne szkla się wykluczaja?
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 12. Data: 2009-04-03 19:55:06
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 3 Apr 2009 08:31:37 +0200, Kokos wrote:
    > wynikoa to chyba z trudności opanowania sztuki kadrowania..

    W otworku to jest dopiero jazda, bo wizjera nie ma :-)

  • 13. Data: 2009-04-03 20:15:31
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-04-03 08:31:37 +0200, "Kokos" <k...@k...com> said:

    > dlatego tez nikogo to tutaj nie obchodzi, tutaj ludzie kochają jak dziura ma
    > f 2.8, a jak ma 1.4 to wniebowzięci.. bo mozna zrobić takie super zdjecia z
    > mała głębią ostrości. wynikoa to chyba z trudności opanowania sztuki
    > kadrowania

    Być może też z tego wynika.
    Ale IMHO wynika to z mody.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-04-03 23:28:39
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości

    > Być może też z tego wynika.
    > Ale IMHO wynika to z mody.

    pinkolicie jakies farmazony... ktos lubi mala GO jego sprawa
    i jego warsztat. Dorabianie do tego glupich teoryjek jest
    po prostu slabawe...

    Roger

  • 15. Data: 2009-04-04 07:46:46
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-04-04 01:28:39 +0200, "Roger from Cracow"
    <r...@s...pl> said:

    > pinkolicie jakies farmazony... ktos lubi mala GO jego sprawa
    > i jego warsztat. Dorabianie do tego glupich teoryjek jest
    > po prostu slabawe...

    Pinkolicie jakieś farmazony.
    Lubi małą GO, albo mu się wydaje bo inni też lubią.
    Na prawdę nie widzisz trendów? Mód?
    Skośne kadry, ultra szeroko, mała go, czarnobiel bez uzasadnienia,
    można sporo wymieniać.
    Ale opinia jak dupa, każdy ma swoją.

  • 16. Data: 2009-04-04 09:30:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    JA pisze:
> [...]
    > Na prawdę nie widzisz trendów? Mód?
    > Skośne kadry, ultra szeroko, mała go, czarnobiel bez uzasadnienia, można

    Oj prawda, teraz 50mm/f=2.8 na ff kariery nie zrobisz...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 17. Data: 2009-04-04 11:43:00
    Temat: Re: 26 kwietnia 2009 - ?wiatowy Dzie? Fotografii Otworkowej
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 4 Apr 2009 09:46:46 +0200, JA wrote:
    > Lubi małą GO, albo mu się wydaje bo inni też lubią.
    > Na prawdę nie widzisz trendów? Mód?
    > Skośne kadry, ultra szeroko, mała go, czarnobiel bez uzasadnienia,
    > można sporo wymieniać.

    ...fisheye, otworki, ...

    Zmierzasz do tego, ze jedynie sluszne jest... hmmm... eq. 50mm@8, w kolorze?

    :-)

    pozdrawiam,

  • 18. Data: 2009-04-04 12:06:47
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-04-04 13:43:00 +0200, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> said:

    > ...fisheye, otworki, ...
    >
    > Zmierzasz do tego, ze jedynie sluszne jest... hmmm... eq. 50mm@8, w kolorze?
    >
    > :-)
    >
    > pozdrawiam,

    Nie. Jedynie słuszny jest otworek, na gumie.
    ;P

    A poważniej.
    Kiedyś jak byłem młody, na jakichś warsztatach, pewien uznany
    fotograf/ik, odpowiadał na pytania.
    - jakim obiektywem powinienem robić portret?
    - standardowym.
    - a jakim obiektywem pejzaż?
    - standardowym.
    - a jakim reportaż?
    - standardowym.
    itd w tym stylu.
    - a kiedy używać innych ogniskowych?
    - wtedy gdy standardem nie można osiągnąć zamierzonego efektu.
    :)

  • 19. Data: 2009-04-04 12:35:12
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 4 Apr 2009 14:06:47 +0200, JA wrote:
    [...]
    > - standardowym.
    > itd w tym stylu.
    > - a kiedy używać innych ogniskowych?
    > - wtedy gdy standardem nie można osiągnąć zamierzonego efektu.

    A ja to mam takie fazy, ze mam dosc wszystkiego innego i laze z 35/50mm
    (aka krotki/dlugi standard ;)), a potem znow mnie standard nudzi i mam
    faze ,,do 24mm, od 70'' ;-)

    A zeby byc on topic -- dzis zrobilem rolke sredniego Acrosa otworkiem :-)

    pozdrawiam,