  • Data: 2012-01-15 22:50:12
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello DoQ,

    Sunday, January 15, 2012, 10:22:05 PM, you wrote:

    [...]

    > 12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w
    > nowiutkim Lanosie - oba miały tytaniczne 1.6 16v 113 i 106KM. Lamos mimo
    > zmiennej geometrii dolotu i DOHC nie dość że dostawał za każdym razem
    > tęgie baty, to jeszcze okazało się na stacji że spalił nieco ponad
    > 3l/100km więcej. Mocno przeciętne te silniki od GMa.

    Przypomina mi się stary dowcip - zajeżdża facet kaszlakiem do
    mechanika i jęczy:
    - Panie, staram się jak mogę, jeżdżę jak ostatni kapelusz - ledwie
    muskam pedał gazu a on mi pali 8l/100km!
    - To normalne spalanie dla kaszlaka w mieście.
    - Ale wszyscy znajomi mówią, że ich kaszlaki spalają 3l/100km mniej!
    - To niech pan robi to samo co oni.
    - ?
    - Niech pan też kłamie!

    3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu
    pojazdów stylu jazdy i takim samym obciążeniu samochodów.

    Gdyby w grę wchodziły ciagniki siodłowe, to mógłbym uwierzyć w różnice
    3l/100km. Ale nie w przypadku sprawnych samochodów osobowych z
    silnikami 1.6 16V.

    3l/100km mniej oznaczałoby 3.24l/100km przy jeździ pustymi drogami
    wojewódzkimi z Bieszczad na Mazury z prędkosciami przepisowymi, 3
    osoby + bagaże.
    Oznaczałoby to 4l/100km na trasie Głubczyce-Wiedeń-Opole, normalnymi
    drogami, w tym autostradami z prędkościami przepisowymi.
    Oznaczałoby to również 10.3l/100km przy jeździe autostradą z pedałem w
    podłodze i prędkością maksymalna gdy tylko się da.

    Już to pisałem wielokrotnie - średnia wieloletnia, z ok. 200kkm to
    9.3l/100km. Z czego więcej niż połowa na A4. Przy jeździe bardzo
    akresywnej. Spalanie 3l/100 mniej dawałoby 6.3l/100km - takie coś
    można osiągnąć, ale nie wjeżdżając do miast i na autostrady.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl