  • 1. Data: 2017-07-08 05:14:05
    Temat: 2003 Punto 1.9 JTD
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Warto takie autko kupić dla 18-latka?

    Jak jest z niezawodnością?

    Typowe bolączki z tą wersją?

    Co posprawdzać przed zakupem?

  • 2. Data: 2017-07-08 10:28:07
    Temat: Re: 2003 Punto 1.9 JTD
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-08 o 05:14, Pszemol pisze:
    > Warto takie autko kupić dla 18-latka?

    Stary, śmierdzący diesel? Czemu nie Tesla?

  • 3. Data: 2017-07-08 13:16:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-07-08 o 10:28, nadir pisze:

    > Stary, śmierdzący diesel? Czemu nie Tesla?

    Bo tesla jest fajna żeby się nią brandzlować.
    Jak trzeba wydać prawdziwe pieniądze to główny fanboy tesli
    wybiera szrota za 500 dolarów.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-07-08 15:45:00
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.07.2017 o 05:14, Pszemol pisze:
    > Warto takie autko kupić dla 18-latka?
    >
    > Jak jest z niezawodnością?
    >
    > Typowe bolączki z tą wersją?
    >
    > Co posprawdzać przed zakupem?

    Sprawdź koło dwumasowe i sprzęgło, czy nie hałasuje i czy płynnie rusza
    z miejsca na wolnych obrotach.
    Luzy w przednim zawieszeniu (naprawy tego są niedrogie).
    Jacek

  • 5. Data: 2017-07-08 18:09:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jacek <k...@a...com> wrote:

    > Sprawdź koło dwumasowe i sprzęgło, czy nie hałasuje i czy płynnie rusza
    > z miejsca na wolnych obrotach.
    > Luzy w przednim zawieszeniu (naprawy tego są niedrogie).

    Dzięki Jacku. A jak się sprawdza koło dwumasowe, że się tak zapytam wprost
    :-)

  • 6. Data: 2017-07-08 22:06:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-07-08 o 05:14, Pszemol pisze:
    > Warto takie autko kupić dla 18-latka?
    >
    > Jak jest z niezawodnością?
    >
    > Typowe bolączki z tą wersją?
    >
    > Co posprawdzać przed zakupem?

    Jak 1.9JTD to pewnie dwójka przed FL.
    Sugestia: dodaj niewiele wiecej kasy iweź rocznik 2004 (nie bierz 2003
    nawet jeśli to FL).
    Poznasz je po większych reflektorach.

    Jeśli jednak się uprzesz na II to:
    -padający przekaźnik wspomagania (często spotykane, w FL poprawione.
    naprawa tania) oraz padający czujnik momentu skrętu (rzadziej)
    -raczej słabe maglownice (ale za to tanie)
    -silnik 1.9JTD jest świetny (naprawdę!) i z bolączek to pada w nim dość
    często czujnik położenia wału (100pln, łatwa wymiana z kanału)
    -nie wiem czy w punto ta bolączka będzie występować, ale w doblo z tym
    silnikiem są problemy z cieżkowysprzęglającym się silnikiem (sprzęgło
    łapie przy podłodze)
    -w pII będzie najprawdopodobnie szaleć korozja (w FL 2004 jest dużo
    lepiej - mam oba). Korozji szukaj w progach (opukaj i nie bierz
    smarowanego bitexem (gwarantowane maskowanie korozji progów). Otwórz
    klapkę z numerem vin, podnieś palcami wykładzine z wygłuszeniem i
    poświeć latarką (szukaj purchli i rdzy). Jak ma purchle to licz go na
    max 2-3 lata
    -reflektory w II są słabe (ciemne). W FL jest dużo lepiej a same lampy
    (zwykle pożółkłe) można tanio wymienić - nówki po 150pln
    -ręczny i działanie bębnów (jakoś takie padliwe mi się wydają - ale ja
    częśto używam ręcznego i kupuje tanie)
    -walenie z tyłu to w zasadzie zawsze jedno - rozwalona guma amortyzatora
    (sama wymiana amortyzatora jest tania i bajecznie prosta - bez kanału i
    2 śruby).
    -mechanizm wycieraczek potrafi się rozlecieć ale tego nie sprawdzisz.
    Mechanizm tani i dość łatwo wymienić.
    -JTD będzie w tym samochodzie wymagał ginekologa do napraw.

    poza tym ok.