  • 1. Data: 2017-07-08 06:10:14
    Temat: Cos trze przy skrecaniu w lewo
    Od: Aniuska <f...@f...pl>

    zauwazylam ostatnio ze podczas skrecania w lewo cos trze, taki dziwny
    dzwiek - wydaje mi sie ze w lewym kole,
    na wprost nic sie nie dzieje, podczas cofania i skrecania rowniez cisza...

    co to moze byc

  • 2. Data: 2017-07-08 08:27:47
    Temat: Re: Cos trze przy skrecaniu w lewo
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Aniuska <f...@f...pl> wrote:
> [...]
    > dzwiek - wydaje mi sie ze w lewym kole,
    > na wprost nic sie nie dzieje, podczas cofania i skrecania rowniez cisza...

    Skręć koła na maksa na parkingu w tą stronę co ociera i pooglądaj -
    najlepiej z latarką w ręce- czy coś nie jest blisko opony, czy nie dotyka,
    może plastikowe nadkole się urwało i zwisa? Porównaj lawą i prawą stronę,
    dla pewności.

  • 3. Data: 2017-07-08 09:12:00
    Od: aniuska <a...@g...com>

    W dniu 2017-07-08 o 08:27, Pszemol pisze:

> [...]
    > może plastikowe nadkole się urwało i zwisa? Porównaj lawą i prawą stronę,

    Nic nie zauważyłam, moze byc ze klocek sie przesunal itd i obciera ?

  • 4. Data: 2017-07-08 11:46:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Aniuska pisze tak:

> [...]
    > dziwny dzwiek - wydaje mi sie ze w lewym kole,
    > na wprost nic sie nie dzieje, podczas cofania i skrecania rowniez

    Pocieszę Cię, że możesz tego nigdy nie znaleźć jak ja.

    Latarką to można sobie zajrzeć pod łóżko jak spadnie 2zł ;)
    O ile to nie gałąź, folia, kura to trzeba zdjąć koło.

    Może trzeć rant tarczy hamulcowej o jarzmo klocków. Trzeba wyjąć
    tarczę hamulcową i szukać błyszczących śladów na jarzmie i zacisku.

    A może prowadnice zacisku się zatarły i zjadło całkiem tylko jeden
    klocek. Czy lewa felga mocniej się nagrzewa niż pozostałe?

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 5. Data: 2017-07-08 11:50:04
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 08.07.2017 o 06:10, Aniuska pisze:
    > zauwazylam ostatnio ze podczas skrecania w lewo cos trze, taki dziwny
    > dzwiek - wydaje mi sie ze w lewym kole,

    Mnie tak ostatnio od strony wewnętrznej obcierała się osłona tarczy
    hamulcowej. Łatwo ją odgiąć, bo jest z dość cienkiej blachy.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 6. Data: 2017-07-08 18:24:14
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    aniuska <a...@g...com> wrote:

    > Nic nie zauważyłam, moze byc ze klocek sie przesunal itd i obciera ?

    Klocek hamulcowy? Nie, hamulce obracają się razem z kołem i są schowane w
    feldze.

    Raczej jak słychać ocieranie przy skręcaniu to opona ociera o coś w
    nadkolu. Czasem o giętki wężyk hamulcowy, gdyby ktoś nad hamulcami pracował
    i nie skręcił wspornika wężyka jak trzeba.

  • 7. Data: 2017-07-08 19:28:40

    W dniu 2017-07-08 o 11:46, PiteR pisze:
    > Pocieszę Cię, że możesz tego nigdy nie znaleźć jak ja.

    Ja też też do tej pory nie znalazłem zgrzytania przy hamowaniu.
    Najgorsze jest to że prawie mu przeszło i teraz nie znam dnia ani
    godziny :-)