eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczneRe: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
    rb.com!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!n
    ewshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.
    news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 10 Sep 2013 01:41:02 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    References: <522db8ff$0$1452$65785112@news.neostrada.pl>
    <l0kk3j$84p$1@speranza.aioe.org>
    In-Reply-To: <l0kk3j$84p$1@speranza.aioe.org>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 130909-1, 2013-09-09), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 20
    Message-ID: <522e5c8f$0$1469$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: biskupia.gts.entel.pl
    X-Trace: 1378770063 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1469 217.153.175.85:59082
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:662934
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-09 15:57, zbigi pisze:
    > p47 napisał(a):
    >> Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie
    >> najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to
    >> 4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie są prostsze, osiągi maja
    >> lepsze, w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe
    >> koszty eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność
    >> regulacji zaworów) MZ to nie argument?
    >
    > Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie
    > gorsze spaliny.

    Myślałem o tym, ale przecież, choć w mniejszości, to jednak 2-takty są
    wciąż produkowane, a więc nie ma zakazu. Czy zatem uważasz, że
    producenci, np chińscy, mają aż tak wielką świadomość ekologiczną, że
    dobrowolnie sami z siebie zdecydowali się produkować sprzęt drożej,
    bardziej skomplikowany i o gorszych osiągach, byle tylko spaliny były
    mniej szkodliwe?! - przypominając sobie atmosferę w Pekinie (szczególnie
    w takie wilgotniejsze poranki, a takich tam większość) to trudno mi w to
    uwierzyć..

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: