-
1. Data: 2013-09-09 14:03:11
Temat: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: p47 <k...@w...pl>
Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie
najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to
4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie są prostsze, osiągi maja lepsze,
w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe koszty
eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność regulacji
zaworów) MZ to nie argument?
-
2. Data: 2013-09-09 15:57:10
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: zbigi <z...@w...pl>
p47 napisał(a):
> Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie
> najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to
> 4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie są prostsze, osiągi maja lepsze,
> w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe koszty
> eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność regulacji
> zaworów) MZ to nie argument?
Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie
gorsze spaliny.
--
zbigi i stopka zastepcza
-
3. Data: 2013-09-09 22:27:21
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: N1 <s...@v...pl>
W dniu 2013-09-09 15:57, zbigi pisze:
> Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie
> gorsze spaliny.
Ale ładniej pachną :-)
-
4. Data: 2013-09-10 01:41:02
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: p47 <k...@w...pl>
W dniu 2013-09-09 15:57, zbigi pisze:
> p47 napisał(a):
>> Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie
>> najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to
>> 4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie są prostsze, osiągi maja
>> lepsze, w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe
>> koszty eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność
>> regulacji zaworów) MZ to nie argument?
>
> Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie
> gorsze spaliny.
Myślałem o tym, ale przecież, choć w mniejszości, to jednak 2-takty są
wciąż produkowane, a więc nie ma zakazu. Czy zatem uważasz, że
producenci, np chińscy, mają aż tak wielką świadomość ekologiczną, że
dobrowolnie sami z siebie zdecydowali się produkować sprzęt drożej,
bardziej skomplikowany i o gorszych osiągach, byle tylko spaliny były
mniej szkodliwe?! - przypominając sobie atmosferę w Pekinie (szczególnie
w takie wilgotniejsze poranki, a takich tam większość) to trudno mi w to
uwierzyć..
-
5. Data: 2013-09-10 08:22:41
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 09 Sep 2013 22:27:21 +0200) ktos podajacy sie za N1
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie
>> gorsze spaliny.
> Ale ładniej pachną :-)
Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesiąt
kilometrow potrafi zmęczyć.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/
-
6. Data: 2013-09-10 11:03:09
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>
Ojtam, moda i tyle;)
Kiedys glowna role przy tych malych motocyklach odgrywal nizszy koszt
wytworzenia i lepsze parametry jezdne.
Dla Chinczyka to ma male znaczenie, a liczy sie to, co sie lepiej
sprzeda. Ja to mialem wybor miedzy Komarem a Pegazem ale gdyby wtedy w
zblizonej cenie byl jakis 4T (a nie w 6-10 razy wyzszej jak wowczas
Honda ze "zrzutow";) to z pewnoscia wolalbym 4T, bo nawet wtedy
wszystkie dzieci wiedzialy, ze 4T jest bardziej meskie;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/
-
7. Data: 2013-09-10 11:19:13
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>
zbigi <z...@w...pl> wrote:
Szlag mnie trafi... na atmanie nie ma Twoich postow.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/
-
8. Data: 2013-09-10 20:07:01
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:522db8ff$0$1452$65785112@news.neostrada.pl...
> Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie
> najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to
> 4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie są prostsze, osiągi maja lepsze,
> w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe koszty
> eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność regulacji
> zaworów) MZ to nie argument?
Dwusuwy:
1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
2. Mniejsza jest czystość spalin
3. Większe zużycie oleju silnikowego
4. Większy hałas (trudniejszy do wyeliminowania)
5. Prostota rozrządu tłokowego daje symetrię w rozrządzie, co nie jest
optymalne, a przepustnica obrotowa (jak w silniku P63 w Trabancie) zwiększa
hałas
6. Nierównomierne obroty przy małych obciążeniach.
To podstawowe różnice.
T.
-
9. Data: 2013-09-10 20:51:44
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: N1 <s...@v...pl>
W dniu 2013-09-10 08:22, Piotr Klimek pisze:
> Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesiąt
> kilometrow potrafi zmęczyć.
>
Jazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "biorącym olej" bardziej męczy
-
10. Data: 2013-09-11 07:20:10
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2013-09-10 20:07, Tomek pisze:
> Dwusuwy:
> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
> 2. Mniejsza jest czystość spalin
Ale mamy XXIw., robi sie wtryski do 2-t.
pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---