eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczneRe: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
  • Data: 2013-09-10 20:07:01
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:522db8ff$0$1452$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie
    > najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to
    > 4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie są prostsze, osiągi maja lepsze,
    > w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe koszty
    > eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność regulacji
    > zaworów) MZ to nie argument?

    Dwusuwy:
    1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
    2. Mniejsza jest czystość spalin
    3. Większe zużycie oleju silnikowego
    4. Większy hałas (trudniejszy do wyeliminowania)
    5. Prostota rozrządu tłokowego daje symetrię w rozrządzie, co nie jest
    optymalne, a przepustnica obrotowa (jak w silniku P63 w Trabancie) zwiększa
    hałas
    6. Nierównomierne obroty przy małych obciążeniach.

    To podstawowe różnice.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: