eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczneRe: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
  • Data: 2013-09-11 17:46:44
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: zbigi <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tomek napisał(a):
    > Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:l0ouia$83n$1@adenine.netfront.net...
    >
    >> W dniu 2013-09-10 20:07, Tomek pisze:
    >>
    >>> Dwusuwy:
    >>> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
    >>> 2. Mniejsza jest czystość spalin
    >>
    >> Ale mamy XXIw., robi sie wtryski do 2-t.
    >
    > Niezależnie od systemu zasilania przepłukanie i napełnienie w jednym
    > suwie sprawiają, że nie da się uzyskać tak przewidywalnych warunków do
    > wymiany ładunku, jak w silnikach czterosuwowych.

    Chyba, ze jest to wlasnie duuuzy silnik dwusuwowy z doladowaniem (a
    wlasciwie wymuszonym przeplukiwaniem).

    > Z ciekawostek- silniki najmniejsze (np. modelarskie, do niekórych
    > motorowerów itp) jak i silniki największe (np. okrętowe) są silnikami
    > dwusuwowymi. Te pierwsze z uwagi na prostotę konstrukcji, te drugie- z
    > uwagi moc i cechy użytkowe (np. niskie obroty pracy- rzędu 22-100
    > obr/min- co umożłiwia sprzężenie wału silnika bezpośrednio ze śrubą
    > napędową statku- bez udziału drogiej i ciężkiej przekładni).

    oraz równie ważne:
    - latwosc rozruchu
    - latwosc uzyskania lewych obrotow (biegu wstecznego)
    - wieksza moc jednostkowa
    --
    zbigi i stopka zastepcza

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: