-
41. Data: 2012-10-18 21:49:19
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze:
> właśnie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrnąć przez
> wszystkie wątki, więc wyjaśnię moje zdanie tak: Ja staram się jeździć
> HDI 2.0 tak w miarę sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja żona
> zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki używa
> przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwójka, 5m i trójka. Ja drę ryja
> żeby nie jeździła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z
> przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten
> silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpnął na żadnych
> obrotach, pod dowolnym obciążeniem.
> Ci którzy twierdzą że "te typy tak mają" zapewne znają się na czymś
> innym niż samochody....
>
Ale że jak mają? Bo nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi. Podałeś dwa
przykłady odmiennego sposobu jazdy. To który jest ten niewłaściwy? :-)
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
42. Data: 2012-10-18 21:56:21
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: Krzysztof Matyasik <m...@w...pl>
W dniu 18.10.2012 10:23, Marek pisze:
> Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto
> miał lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie
> występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5
> biegu.
>
> Pozdrawiam
> Marek
>
Święta racja, te silniki lubią szarpać dokładnie w tym zakresie. Odłącz
przepływomierz i ciesz się przez kilka minut brakiem szarpania :)
Generalnie to przepływka i zawór EGR do czyszczenia lub wymiany. Jeśli w
zaworze EGR ułamał się grzybek - tylko wymiana.
Niektórzy zaślepiają, dziurki wiercą... takie tam druciarstwo.
Oczywiście po odpięciu przepływomierza po jakimś czasie powinien
wyskoczyć błąd... wystarczy ją podłączyć z powrotem i skasować dowolnym
skanerem obd, nawet tym na bluetooth (+telefon z androidem).
Mam to samo.
-
43. Data: 2012-10-18 22:00:32
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze:
>> Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
>> HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min. "Wiedza" nabyta przy
>> eksploatacji
>> Malucha albo 20-letniego Golfa jest już małoprzydatna.
>>
> właśnie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrnąć przez
> wszystkie wątki, więc wyjaśnię moje zdanie tak: Ja staram się jeździć
> HDI 2.0 tak w miarę sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja żona
> zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki używa
> przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwójka, 5m i trójka. Ja drę ryja
> żeby nie jeździła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z
> przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten
> silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpnął na żadnych
> obrotach, pod dowolnym obciążeniem.
> Ci którzy twierdzą że "te typy tak mają" zapewne znają się na czymś
> innym niż samochody....
Już się dowartościowaliście na tle "niedouczonych" i
"nieinteligentnych" i "nieposiadających" (w swym mniemaniu oczywiście) ?
Tak, prawdą jest, że 2.0 HDI "idzie" ładnie od dołu (choć te
1100rpm to pewna przesada) i jak jest wszystko w porządku
to nie ma szarpań itd. Tyle, że bardzo wiele silników tak ma
i nie jest to żadna cudowna właściwość. Podobnie pojedzie
większość większych benzyn (np. 2.0) i to nawet 20 letnich.
Oczywiście, inaczej wygląda charakterystyka momentu/mocy
dla 2.0 HDI (PSA) i 1.1 (jak mniemam wolnossącej benzyny, która
szybko została wycofana z oferty) - może jakbyś to porównał do
1.8 to byłoby o czym rozmawiać...
-
44. Data: 2012-10-18 22:04:07
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>
Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał
> LOL - kupiłeś to Berlingo z Wrześni i teraz myślisz, że usenet i pms to
> jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy
> pisze co chce i co uważa :) TY oczywiście też masz do tego prawo :)
Czy z Wrześni czy z Gdyni - znaczenia akurat nie ma. Piszę z nadzieją
rozwiązania problemu, gdyż auto popularne i problem również dość często
występujacy. Wypróbowałem już większość metod, które pomogły innym, lecz
jeszcze nie trafiłem na winnego.
Pozdrawiam
Marek
-
45. Data: 2012-10-18 22:21:35
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-10-18 22:04, Marek pisze:
>
> "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał
>
>> LOL - kupiłeś to Berlingo z Wrześni i teraz myślisz, że usenet i pms to
>> jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy
>> pisze co chce i co uważa :) TY oczywiście też masz do tego prawo :)
>
> Czy z Wrześni czy z Gdyni - znaczenia akurat nie ma.
Ma. Wiesz dlaczego? Pozwolę wytłumaczyć - na grupie jesteś krótko,
jedyne wątki w których brałeś udział (i byłeś ich autorem) to:
"Volkswagen Caddy - prośba o porady i opinię"
"Berlingo - Września"
"Berlingo 2004 vs Caddy 2004 osobowe wysokośc osłony silnika "
"2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów".
Po czym piszesz:
"Proszę o nie spamowanie w temacie. "
Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny
support. Taki lajf. Ty pomożesz innym, być może Tobie pomogą.
Przy okazji będzie z 90% postów nie na temat itd.
> Piszę z nadzieją
> rozwiązania problemu, gdyż auto popularne i problem również dość często
> występujacy. Wypróbowałem już większość metod, które pomogły innym, lecz
> jeszcze nie trafiłem na winnego.
Na dedykowanych forach forach byłeś?
-
46. Data: 2012-10-18 22:41:22
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>
Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał
> Ma. Wiesz dlaczego? Pozwolę wytłumaczyć - na grupie jesteś krótko,
> jedyne wątki w których brałeś udział (i byłeś ich autorem) to:
> "Volkswagen Caddy - prośba o porady i opinię"
> "Berlingo - Września"
> "Berlingo 2004 vs Caddy 2004 osobowe wysokośc osłony silnika "
> "2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów".
Nadal nie widzę związku z pochodzeniem auta. To, że na tej grupie jestem
krótko również nic do tego nie ma.
> Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny
> support. Taki lajf. Ty pomożesz innym, być może Tobie pomogą.
> Przy okazji będzie z 90% postów nie na temat itd.
Dlatego prosiłem o niespamowanie aby nie było tych 90% nie na temat. Co
gorsze wdając się w dyskusję sam pisze posty nie zwiazane z tematem, ale
niektórych wypowiedzi nie sposób zostawić bez komentarza.
> Na dedykowanych forach forach byłeś?
Oczywiście, zanim napisałem tutaj.
Pozdrawiam
Marek
-
47. Data: 2012-10-19 07:18:34
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2012-10-18 12:18, Marek pisze:
>
> Użytkownik "Kamil 'Model'" <k...@g...pl> napisał
>
>> Do wyczyszczenia bądź zaślepienia EGR. Na pewno jest nieźle zasyfiony.
>> Miałem to samo. Wyczyściłem EGR, zrobiłem od nowa adaptację pod PP i
>> jest OK...
>
> Mechanik jeździł z odłączonym czy zaślepionym EGR i nie pomogło niestety.
>
> Pozdrawiam
> Marek
No to czy z odpiętym czy zaślepionym, bo to będzie istotna różnica. Bo
jeżeli EGR się zasyfił to pewnie jest przyblokowany w jednej pozycji i
jazda z odpiętym nic nie da.
Ale jeżeli EGR teoretycznie jest OK, to pozostaje kwestia wtrysku.
Któryś ma pewnie spora korekcję. Ciekawe jak to wygląda pod PP. Zrób
próbę przelewową wtryskiwaczy i będzie dużo wiadomo...
-
48. Data: 2012-10-19 08:08:54
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-18 22:41, Marek pisze:
(...)
> Nadal nie widzę związku z pochodzeniem auta. To, że na tej grupie jestem
> krótko również nic do tego nie ma.
Skoro tego nie widzisz, trudno...
>> Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny
>> support. Taki lajf. Ty pomożesz innym, być może Tobie pomogą.
>> Przy okazji będzie z 90% postów nie na temat itd.
>
> Dlatego prosiłem o niespamowanie aby nie było tych 90% nie na temat.
To jest grupa dyskusyjna i tak naprawdę mało kogo obchodzi co ci się
wydaje na temat, a co nie. Czas się do tego przyzwyczaić. To nie jest
jakieś tforum z moheratorem itd.
> Co
> gorsze wdając się w dyskusję sam pisze posty nie zwiazane z tematem,
No popatrz, a do innych masz jakieś uwagi :P
> ale
> niektórych wypowiedzi nie sposób zostawić bez komentarza.
Sposób, sposób :)
-
49. Data: 2012-10-19 08:31:20
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>
Użytkownik "Artur Maśląg" <n...@w...pl> napisał
> To jest grupa dyskusyjna i tak naprawdę mało kogo obchodzi co ci się
> wydaje na temat
To również dotyczy Ciebie. Niepotrzebnie się wdałem w dyskusję, zaśmiecając
grupę podobnie jak Ty. Kolejne posty nie na temat po prostu będę ignorował.
Pozdrawiam
Marek
-
50. Data: 2012-10-19 08:47:08
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-19 08:31, Marek pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" <n...@w...pl> napisał
>
>> To jest grupa dyskusyjna i tak naprawdę mało kogo obchodzi co ci się
>> wydaje na temat
>
> To również dotyczy Ciebie.
ROTFL - czyżbyś czytał niedokładnie?
Przypomnę co napisałem wczoraj:
<cite>
> jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy
> pisze co chce i co uważa TY oczywiście też masz do tego prawo
</cite>
> Niepotrzebnie się wdałem w dyskusję, zaśmiecając grupę podobnie jak Ty.
Widać, żeś młody i wojowniczy ;)
> Kolejne posty nie na temat po prostu będę ignorował.
Znaczy nauka się przydała :)