  • 41. Data: 2012-10-18 21:49:19
    Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze:
> [...]
    > HDI 2.0 tak w miarę sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja żona
    > zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki używa
    > przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwójka, 5m i trójka. Ja drę ryja
    > żeby nie jeździła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z
    > przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten
    > silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpnął na żadnych
    > obrotach, pod dowolnym obciążeniem.
    > Ci którzy twierdzą że "te typy tak mają" zapewne znają się na czymś

    Ale że jak mają? Bo nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi. Podałeś dwa
    przykłady odmiennego sposobu jazdy. To który jest ten niewłaściwy? :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 42. Data: 2012-10-18 21:56:21
    Od: Krzysztof Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 18.10.2012 10:23, Marek pisze:
    > Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto
    > miał lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie
    > występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5
    > biegu.
    >
    > Pozdrawiam
    > Marek

    Święta racja, te silniki lubią szarpać dokładnie w tym zakresie. Odłącz
    przepływomierz i ciesz się przez kilka minut brakiem szarpania :)
    Generalnie to przepływka i zawór EGR do czyszczenia lub wymiany. Jeśli w
    zaworze EGR ułamał się grzybek - tylko wymiana.

    Niektórzy zaślepiają, dziurki wiercą... takie tam druciarstwo.

    Oczywiście po odpięciu przepływomierza po jakimś czasie powinien
    wyskoczyć błąd... wystarczy ją podłączyć z powrotem i skasować dowolnym
    skanerem obd, nawet tym na bluetooth (+telefon z androidem).

    Mam to samo.

  • 43. Data: 2012-10-18 22:00:32
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > obrotach, pod dowolnym obciążeniem.
    > Ci którzy twierdzą że "te typy tak mają" zapewne znają się na czymś

    Już się dowartościowaliście na tle "niedouczonych" i
    "nieinteligentnych" i "nieposiadających" (w swym mniemaniu oczywiście) ?
    Tak, prawdą jest, że 2.0 HDI "idzie" ładnie od dołu (choć te
    1100rpm to pewna przesada) i jak jest wszystko w porządku
    to nie ma szarpań itd. Tyle, że bardzo wiele silników tak ma
    i nie jest to żadna cudowna właściwość. Podobnie pojedzie
    większość większych benzyn (np. 2.0) i to nawet 20 letnich.
    Oczywiście, inaczej wygląda charakterystyka momentu/mocy
    dla 2.0 HDI (PSA) i 1.1 (jak mniemam wolnossącej benzyny, która
    szybko została wycofana z oferty) - może jakbyś to porównał do
    1.8 to byłoby o czym rozmawiać...

  • 44. Data: 2012-10-18 22:04:07
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał

    > LOL - kupiłeś to Berlingo z Wrześni i teraz myślisz, że usenet i pms to
    > jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy
    > pisze co chce i co uważa :) TY oczywiście też masz do tego prawo :)

    Czy z Wrześni czy z Gdyni - znaczenia akurat nie ma. Piszę z nadzieją
    rozwiązania problemu, gdyż auto popularne i problem również dość często
    występujacy. Wypróbowałem już większość metod, które pomogły innym, lecz
    jeszcze nie trafiłem na winnego.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 45. Data: 2012-10-18 22:21:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-18 22:04, Marek pisze:

    > "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał

    > Czy z Wrześni czy z Gdyni - znaczenia akurat nie ma.

    Ma. Wiesz dlaczego? Pozwolę wytłumaczyć - na grupie jesteś krótko,
    jedyne wątki w których brałeś udział (i byłeś ich autorem) to:
    "Volkswagen Caddy - prośba o porady i opinię"
    "Berlingo - Września"
    "Berlingo 2004 vs Caddy 2004 osobowe wysokośc osłony silnika "
    "2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów".

    Po czym piszesz:
    "Proszę o nie spamowanie w temacie. "

    Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny
    support. Taki lajf. Ty pomożesz innym, być może Tobie pomogą.
    Przy okazji będzie z 90% postów nie na temat itd.

    Na dedykowanych forach forach byłeś?

  • 46. Data: 2012-10-18 22:41:22
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

> [...]

    > "Berlingo 2004 vs Caddy 2004 osobowe wysokośc osłony silnika "
    > "2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów".

    Nadal nie widzę związku z pochodzeniem auta. To, że na tej grupie jestem
    krótko również nic do tego nie ma.

    > Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny
    > support. Taki lajf. Ty pomożesz innym, być może Tobie pomogą.
    > Przy okazji będzie z 90% postów nie na temat itd.

    Dlatego prosiłem o niespamowanie aby nie było tych 90% nie na temat. Co
    gorsze wdając się w dyskusję sam pisze posty nie zwiazane z tematem, ale
    niektórych wypowiedzi nie sposób zostawić bez komentarza.

    > Na dedykowanych forach forach byłeś?

    Oczywiście, zanim napisałem tutaj.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 47. Data: 2012-10-19 07:18:34
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-10-18 12:18, Marek pisze:

    > Użytkownik "Kamil 'Model'" <k...@g...pl> napisał

    > Mechanik jeździł z odłączonym czy zaślepionym EGR i nie pomogło niestety.
    >
    > Pozdrawiam
    > Marek

    No to czy z odpiętym czy zaślepionym, bo to będzie istotna różnica. Bo
    jeżeli EGR się zasyfił to pewnie jest przyblokowany w jednej pozycji i
    jazda z odpiętym nic nie da.

    Ale jeżeli EGR teoretycznie jest OK, to pozostaje kwestia wtrysku.
    Któryś ma pewnie spora korekcję. Ciekawe jak to wygląda pod PP. Zrób
    próbę przelewową wtryskiwaczy i będzie dużo wiadomo...

  • 48. Data: 2012-10-19 08:08:54
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-18 22:41, Marek pisze:
    (...)
    > Nadal nie widzę związku z pochodzeniem auta. To, że na tej grupie jestem
    > krótko również nic do tego nie ma.

    Skoro tego nie widzisz, trudno...

    > Dlatego prosiłem o niespamowanie aby nie było tych 90% nie na temat.

    To jest grupa dyskusyjna i tak naprawdę mało kogo obchodzi co ci się
    wydaje na temat, a co nie. Czas się do tego przyzwyczaić. To nie jest
    jakieś tforum z moheratorem itd.

    > Co
    > gorsze wdając się w dyskusję sam pisze posty nie zwiazane z tematem,

    No popatrz, a do innych masz jakieś uwagi :P

    > ale
    > niektórych wypowiedzi nie sposób zostawić bez komentarza.

    Sposób, sposób :)

  • 49. Data: 2012-10-19 08:31:20
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <n...@w...pl> napisał

    > To jest grupa dyskusyjna i tak naprawdę mało kogo obchodzi co ci się
    > wydaje na temat

    To również dotyczy Ciebie. Niepotrzebnie się wdałem w dyskusję, zaśmiecając
    grupę podobnie jak Ty. Kolejne posty nie na temat po prostu będę ignorował.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 50. Data: 2012-10-19 08:47:08
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-19 08:31, Marek pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <n...@w...pl> napisał

    > To również dotyczy Ciebie.

    ROTFL - czyżbyś czytał niedokładnie?
    Przypomnę co napisałem wczoraj:
    <cite>
    > jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy
    > pisze co chce i co uważa TY oczywiście też masz do tego prawo
    </cite>

    > Niepotrzebnie się wdałem w dyskusję, zaśmiecając grupę podobnie jak Ty.

    Widać, żeś młody i wojowniczy ;)

    > Kolejne posty nie na temat po prostu będę ignorował.

    Znaczy nauka się przydała :)