-
61. Data: 2012-10-20 08:40:41
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak <m...@o...pl>
napisał(a):
> W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <b...@a...pl> napisał(a):
>>
>>> W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>>> [...] dci
>>>> zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..
>>>>
>>> To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.
>>>
>>
>> Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy
>> 1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może
>> faktycznie za dużo - "telepie się" dokładniej opisuje ten stan. W
>> drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe
>> auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza.
>
> Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?
Japoński automat we francuskim aucie - gaz wciska driver, ale automat
sobie często myśli, że teraz to właściwie wcale nie trzeba redukować i
przyspiesza z "6" przy 1200 -1300 obr/min. Nawet nieźle mu to wychodzi :-)
TG
-
62. Data: 2012-10-20 08:43:50
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o...@l...mshome.net...
> Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <c...@k...pl>
> napisał(a):
>
>
>>> Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
>>> HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.
>>
>> A turbinka przy ilu się załącza?
>> Bo bez niej słowo "ciągnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodność
>> autora takiego tekstu.
>
> W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie
> przyspiesza już od 1200 obr.
Jasne.......
Weź kiedyś zegarek i zmierz czasy tego przyspieszenia od 1200 obr, do np.
1800, możesz się zdziwić.
-
63. Data: 2012-10-20 08:48:22
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <b...@a...pl> napisał(a):
> Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej to,
> że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero ponad
> 1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu, niemniej
> jednak nie dławi się.
Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet przy
1200obr/min.
Nie ma prównania do 1.9dci - mam dwa minivany - jeden z dci, drugi z hdi -
mie ma czego porónywać. Mam też w rodzinie nowszy dci (130KM) i tu też
jest tak samo.
TG
-
64. Data: 2012-10-20 08:55:58
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 20-10-2012 o 08:43:50 Cavallino <c...@k...pl>
napisał(a):
>
> Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:o...@l...mshome.net...
>> Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <c...@k...pl>
>> napisał(a):
>>
>>
>>>> Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
>>>> HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.
>>>
>>> A turbinka przy ilu się załącza?
>>> Bo bez niej słowo "ciągnie" jest nie na miejscu i wyklucza
>>> wiarygodność autora takiego tekstu.
>>
>> W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie
>> przyspiesza już od 1200 obr.
>
> Jasne.......
> Weź kiedyś zegarek i zmierz czasy tego przyspieszenia od 1200 obr, do
> np. 1800, możesz się zdziwić.
Za leniwy jestem :-) - ale przejedź się kiedyś c4P z hdi 2.0 (najlepiej
nowszą wersją 150/160KM) lub jakimś pugiem z tym silnikiem - zdziwisz się
jak tym się jeździ. Przyzwyczajenia ze "starych" diesli, które jechały
dopiero od 2krpm+ nie mają tutaj racji bytu.
TG
-
65. Data: 2012-10-20 10:31:51
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <b...@a...pl> napisał(a):
>
>
>> Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej
>> to, że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero
>> ponad 1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu,
>> niemniej jednak nie dławi się.
>
> Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet
> przy 1200obr/min.
>
No a napisałeś: "dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się
dławi)", później zaś ""Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie się"
dokładniej opisuje ten stan". Czyli coś zupełnie odmiennego od tego co
powyżej...
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
66. Data: 2012-10-20 10:32:32
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2012-10-19 23:31, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>
> Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?
>
A kto bogatemu zabroni? ;-)
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
67. Data: 2012-10-20 12:12:25
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:50826172$...@n...home.net.pl...
> W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <b...@a...pl> napisał(a):
>>
>>
>>> Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej
>>> to, że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero
>>> ponad 1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu,
>>> niemniej jednak nie dławi się.
>>
>> Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet
>> przy 1200obr/min.
>>
> No a napisałeś: "dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się
> dławi)", później zaś ""Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie się"
> dokładniej opisuje ten stan". Czyli coś zupełnie odmiennego od tego co
> powyżej...
dci i hdi to Twoim zdaniem to samo?
-
68. Data: 2012-10-20 18:09:09
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: Krzysztof Matyasik <m...@w...pl>
W dniu 20.10.2012 08:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak <m...@o...pl>
> napisał(a):
>
>> W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>> Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <b...@a...pl> napisał(a):
>>>
>>>> W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>>>> [...] dci
>>>>> zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..
>>>>>
>>>> To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.
>>>>
>>>
>>> Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy
>>> 1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może
>>> faktycznie za dużo - "telepie się" dokładniej opisuje ten stan. W
>>> drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe
>>> auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza.
>>
>> Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?
>
>
> Japoński automat we francuskim aucie - gaz wciska driver, ale automat
> sobie często myśli, że teraz to właściwie wcale nie trzeba redukować i
> przyspiesza z "6" przy 1200 -1300 obr/min. Nawet nieźle mu to wychodzi :-)
BeZeDura! Masz zepsuty japoński automat.
Mam 2.0HDI z automatem AM6 (Aisin - Warner) i nie ma bata, aby w trybie
automatycznym silnik męczył się przy 1200 obr/min - skrzynia zawsze
zmienia przełożenie. Co więcej - japoński automat potrafi zrzucić nawet
trochę za nisko, tylko po to, aby po dwóch sekundach znowu wrócić na
wyższy bieg, chociaż spokojnie mógł pociągnąć na poprzednim... ale z
drugiej strony przynajmniej nie syfi się tak FAP, jak to ma miejsce w
dziadkowozach z manualem... zmiana biegu przy 1900 obr i gaz w
podłodze... silnik w takiej sytuacji to istna wytwórnia sadzy.
-
69. Data: 2012-10-20 22:12:21
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2012-10-20 12:12, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:50826172$...@n...home.net.pl...
>> W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>> Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <b...@a...pl> napisał(a):
>>>
>>>
>>>> Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej
>>>> to, że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero
>>>> ponad 1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu,
>>>> niemniej jednak nie dławi się.
>>>
>>> Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet
>>> przy 1200obr/min.
>>>
>> No a napisałeś: "dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się
>> dławi)", później zaś ""Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie
>> się" dokładniej opisuje ten stan". Czyli coś zupełnie odmiennego od
>> tego co powyżej...
>
> dci i hdi to Twoim zdaniem to samo?
A gdzieś tak napisałem?
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__