  • 31. Data: 2012-10-18 17:35:49
    Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > Jeśli raz = zimno lub mokro to też
    > jak nie to nie wiem co to za licho.

    zdjąć pasek i pojeżdzić

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

  • 32. Data: 2012-10-18 19:23:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek" <n...@e...spammer_stop> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:507fbc7e$0$1311$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał
    > lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie
    > występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5
    > biegu.

    Czyli tak jak Ci piszą - za nisko.

  • 33. Data: 2012-10-18 19:56:33
    Od: liquidmolly <b...@a...invalid>

    On Thu, 18 Oct 2012 10:23:24 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie
    > występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5

    Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim)
    biegu, czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza? Moze zmien samochod na taki z
    automatyczna skrzynia...

  • 34. Data: 2012-10-18 20:07:51
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-10-18 19:56, liquidmolly pisze:

    > Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim)
    > biegu, czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza? Moze zmien samochod na taki z
    > automatyczna skrzynia...

    Ale tu nie chodzi o przerażenie obrotami lecz o to, że dla tego silnika
    opisane przez Marka warunki pracy nie powinny powodować żadnych szarpań.
    A skoro już o automacie, to mógłbyś się mocno zdziwić jak automat z
    podobnym silnikiem podczas delikatnej jazdy potrafi utrzymywać obroty
    właśnie w granicach 1500-1800.
    Więc może to Ty nie do końca wiesz o czym piszesz...
    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 35. Data: 2012-10-18 20:16:16
    Od: <8...@7...201616.invalid> (Tom N)

    R2r w

    > Ale tu nie chodzi o przerażenie obrotami lecz o to, że dla tego silnika
    > opisane przez Marka warunki pracy nie powinny powodować żadnych szarpań.

    Ale powoduje, i poki co nie znalazl sie lekarz od 70-80/5 biegu...

    > A skoro już o automacie, to mógłbyś się mocno zdziwić jak automat z
    > podobnym silnikiem podczas delikatnej jazdy potrafi utrzymywać obroty
    > właśnie w granicach 1500-1800.

    No i? Delikates bedzie czestym klientem serwisu, mnie to nie przeszkadza

    > Więc może to Ty nie do końca wiesz o czym piszesz...

    A moze wiem -- po co ci ta osobista wycieczka byla potrzebna? Chciales sie
    dowartosciowac?

    --
    'Tom N'

  • 36. Data: 2012-10-18 20:51:23
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-10-18 20:16, (Tom N) pisze:
    > R2r w

    > Ale powoduje, i poki co nie znalazl sie lekarz od 70-80/5 biegu...
    W jednym samochodzie powoduje, w drugim takim samym nie. Ciekawe,
    prawda? :-) Na dodatek w trzecim podobnym również wszystko ok.

    > No i?
    No i rada dotycząca zmiany samochodu na taki z automatem też nie jest
    rozwiązaniem. Nie sądzę aby to była sprawa skrzyni biegów, ;-) a jeśli
    chodzi o technikę jazdy to myślę, że możemy przyjąć już za pewnik, że
    również nie.

    > Delikates bedzie czestym klientem serwisu, mnie to nie przeszkadza
    No, teraz też teraz pojechałeś... Łagodna jazda dieslem z obrotami
    1500-1800 szkodliwa dla samochodu. Dobrze, że mój tego nie czyta, bo
    jeszcze by uwierzył. ;-)

    > A moze wiem -- po co ci ta osobista wycieczka byla potrzebna? Chciales sie
    > dowartosciowac?

    Stwierdziłem fakt, że napisałeś (rozumiem, że oba posty są Twojego
    autorstwa mimo różnych nicków i braku podpisu w pierwszym) bzdurę i
    starałem się jak najłagodniej to ująć. Nie ma w tym nic osobistego.
    Stwierdzenie, że nie wiesz o czym piszesz jest tylko moja hipotezą, na
    której poparcie nie mam nic poza Twoimi słowami i brakiem podejrzewania
    Cię, że celowo kłamiesz. :-)
    Nie podejrzewałem, że aż tak wrażliwy na swoim punkcie jesteś, że moje
    słowa mogły Cię urazić, zwłaszcza po tekście pod adresem wątkotwórcy
    "czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza?". Dziwne, że to dla Ciebie nie
    było osobistą wycieczką. Ale nieważne. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 37. Data: 2012-10-18 21:10:59
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Użytkownik "liquidmolly" <b...@a...invalid> napisał

    > Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim)
    > biegu, czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza? Moze zmien samochod na taki
    > automatyczna skrzynia...

    Naprawdę tak trudno zrozumieć to co napisałem ? Poniżej 1500 jest OK, nawet
    przy 1000 obrotów auto jedzie płynnie. Dwa inne auta z tym silnikiem pracują
    poprawnie. Proszę o nie spamowanie w temacie.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 38. Data: 2012-10-18 21:16:23
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" <n...@e...spammer_stop> napisał

    > czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem
    > szarpania w Berlingo 2.0 HDI ? Mam identyczny problem jak ktos opisal tutaj:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318405.html#1
    1412707

    Przyczyną podobnego problemu było w moim wypadku zużycie zaworu przelewowego
    sterującego ciśnieniem na szynie. Po pewnym czasie pojawiło się dodatkowo
    niewielkie falowanie obrotów przy pracy silnika na wolnych obrotach.

    Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
    HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min. "Wiedza" nabyta przy eksploatacji
    Malucha albo 20-letniego Golfa jest już małoprzydatna.

    --
    Hinek

  • 39. Data: 2012-10-18 21:35:40
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
    > HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min. "Wiedza" nabyta przy
    > eksploatacji
    > Malucha albo 20-letniego Golfa jest już małoprzydatna.

    właśnie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrnąć przez
    wszystkie wątki, więc wyjaśnię moje zdanie tak: Ja staram się jeździć
    HDI 2.0 tak w miarę sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja żona
    zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki używa
    przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwójka, 5m i trójka. Ja drę ryja
    żeby nie jeździła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z
    przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten
    silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpnął na żadnych
    obrotach, pod dowolnym obciążeniem.
    Ci którzy twierdzą że "te typy tak mają" zapewne znają się na czymś
    innym niż samochody....

    ToMasz

  • 40. Data: 2012-10-18 21:40:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-18 21:10, Marek pisze:

    > Naprawdę tak trudno zrozumieć to co napisałem ? Poniżej 1500 jest OK,
    > nawet przy 1000 obrotów auto jedzie płynnie. Dwa inne auta z tym
    > silnikiem pracują poprawnie.

    A twoje nie i nikt nie potrafi znaleźć przyczyny. Dowiesz się pewnie
    wielu dziwnych rzeczy, ale rozwiązania się nie spodziewaj. Przypadkiem
    może się trafi ;) Ja mam w swoim "loopback error" (czy coś w podobie)
    i pewnie do śmierci będzie z tym samochód żył :)

    > Proszę o nie spamowanie w temacie.

    LOL - kupiłeś to Berlingo z Wrześni i teraz myślisz, że usenet i pms to
    jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy