-
51. Data: 2012-10-19 08:50:41
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>
Użytkownik "Kamil 'Model'" <k...@g...pl> napisał
>
> No to czy z odpiętym czy zaślepionym, bo to będzie istotna różnica. Bo
> jeżeli EGR się zasyfił to pewnie jest przyblokowany w jednej pozycji i
> jazda z odpiętym nic nie da.
Dopytam dokładnie, dzieki za zwrócenie na to uwagi.
> Ale jeżeli EGR teoretycznie jest OK, to pozostaje kwestia wtrysku. Któryś
> ma pewnie spora korekcję. Ciekawe jak to wygląda pod PP. Zrób próbę
> przelewową wtryskiwaczy i będzie dużo wiadomo...
Korekty sprawdzane na komputerze i mieściły się w normie.
Pozdrawiam
Marek
-
52. Data: 2012-10-19 09:02:29
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: komar <k...@1...cc>
W dniu 2012-10-18 15:23, t? pisze:
> Zwróć uwagę, że dyskutujesz z trollem. Każdy przecież wie, że sprawne,
> nowoczesne auta (z elektronicznie sterowanym wtryskiem) potrafią
> przyspieszyć od absurdalnie nawet niskich obrotów. Wszystkie którymi
> jeżdżę spokojnie przyspieszą od 1000 lub nawet niżej. Oczywiście nie jest
> to właściwa technika jazdy, ale sprawne auto nie ma prawa wtedy szarpać.
>
a Roy to czasem nie wgniata w fotel przy 300rpm ?
-
53. Data: 2012-10-19 09:38:20
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2012-10-19 09:02, komar pisze:
> W dniu 2012-10-18 15:23, t? pisze:
>> Zwróć uwagę, że dyskutujesz z trollem. Każdy przecież wie, że sprawne,
>> nowoczesne auta (z elektronicznie sterowanym wtryskiem) potrafią
>> przyspieszyć od absurdalnie nawet niskich obrotów. Wszystkie którymi
>> jeżdżę spokojnie przyspieszą od 1000 lub nawet niżej. Oczywiście nie jest
>> to właściwa technika jazdy, ale sprawne auto nie ma prawa wtedy szarpać.
>>
>
> a Roy to czasem nie wgniata w fotel przy 300rpm ?
Przestań. Tylko pobudzasz trolla do życia. I to tępego trolla, któremu
się wydaje, że to inni są trollami, a nie on sam.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
54. Data: 2012-10-19 10:57:21
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: tÎż
Marcin \"Kenickie\" Mydlak wrote:
> Tylko pobudzasz trolla do życia. I to tępego trolla, któremu się wydaje,
> że to inni są trollami, a nie on sam.
Ale nikt do Ciebie nic nie pisał. Więc wracaj do nory.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
55. Data: 2012-10-19 17:45:43
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:50805587$...@n...home.net.pl...
> Użytkownik "Marek" <n...@e...spammer_stop> napisał
>>
>> czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem
>> szarpania w Berlingo 2.0 HDI ? Mam identyczny problem jak ktos opisal
>> tutaj:
>> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318405.html#1
1412707
>>
>>
> Przyczyną podobnego problemu było w moim wypadku zużycie zaworu
> przelewowego
> sterującego ciśnieniem na szynie. Po pewnym czasie pojawiło się dodatkowo
> niewielkie falowanie obrotów przy pracy silnika na wolnych obrotach.
>
> Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
> HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.
A turbinka przy ilu się załącza?
Bo bez niej słowo "ciągnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodność
autora takiego tekstu.
-
56. Data: 2012-10-19 18:51:04
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <c...@k...pl>
napisał(a):
>> Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
>> HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.
>
> A turbinka przy ilu się załącza?
> Bo bez niej słowo "ciągnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodność
> autora takiego tekstu.
W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie
przyspiesza już od 1200 obr. Gdy miałem zastępcze Berlingo z 2.0 hdi
jechał bardzo podobnie do mojego - w tych silnikach nie ma żadnej
"turbo-dziury" - auto przyspiesza jakby było napędzane silnikiem
elektrycznym. Mam porównanie do 1.9dci - to zupełnie inne silniki - dci
zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi).
TG
-
57. Data: 2012-10-19 21:09:42
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> [...] dci
> zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..
>
To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
58. Data: 2012-10-19 21:29:56
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <b...@a...pl> napisał(a):
> W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> [...] dci
>> zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..
>>
> To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.
>
Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy 1800obr/min
w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może faktycznie za dużo -
"telepie się" dokładniej opisuje ten stan. W drugim aucie z 2.0 hdi
(mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe auto) przy 1200 obr/min
zdecydowanie lepiej przyspiesza.
TG
-
59. Data: 2012-10-19 22:35:52
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <b...@a...pl> napisał(a):
>
>> W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>> [...] dci
>>> zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..
>>>
>> To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.
>>
>
> Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute.
Nie wiem co, ale jeśli tak Ci się zachowuje samochód jak napisałeś to
ani chybi coś masz zepsute. :-)
> Daj gaz do podłogi przy
> 1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia.
Ty z tych, dla których pedał przyspieszenia ma tylko dwa położenia? :-)
Nie chodzi o dynamiczne przyspieszanie, lecz o jazdę i ewentualne
_delikatne_ (powolne) zwiększanie prędkości a to nawet przy 1500 rpm
odbywa się przy sprawnym dCi bez szarpania ani dławienia.
Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej to,
że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero ponad
1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu, niemniej
jednak nie dławi się.
> "Dławi" to może
> faktycznie za dużo - "telepie się" dokładniej opisuje ten stan.
No właśnie nic się nie telepie, nie dławi się ani nie szarpie podczas
normalnej jazdy z prędkością obrotową nawet w zakresie 1500-1800 rpm.
Dotyczy to zarówno mojego 1,9 dCi 120KM jak i dwóch innych 2,0 (150 i
170 KM), które mam okazję od czasu do czasu użytkować.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
60. Data: 2012-10-19 23:31:28
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <b...@a...pl> napisał(a):
>
>> W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>> [...] dci
>>> zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..
>>>
>> To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.
>>
>
> Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy
> 1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może
> faktycznie za dużo - "telepie się" dokładniej opisuje ten stan. W
> drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe
> auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza.
Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."