  • Data: 2009-01-25 02:10:56
    Temat: Re: 18-200 - porównanie
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gil pisze:
    > Wszystko co napisałeś to prawda. Zgadzam się. Teraz napisz ile musiałbym
    > zapłacic aby tych drobnych wad dla amatora nie było.
    > Nikor 12-24 tj jakies 3 tys.
    > Nikor 70-200 jakieś 5 tys.
    > Czyli 4 razy więcej niz Nikorem 18-200.

    Tyle, że szkła które wymieniłeś ani nie pokrywają zakresu ogniskowych,
    ani przysłon tego nikkora. Dają o wiele więcej możliwości, są też
    znacznie większe i cięższe. Po prostu inne zastosowanie, cena i jakość.
    Natomiast zamiast tego nikkora spokojnie i znacznie rozsądniej poszukać
    jest jakiegoś zestawu złożonego z dwóch szkieł - standardowego i z tele.
    Ten zakres w dwóch kawałkach będzie pewnie jaśniejszy i lepszy
    optycznie. Kwestia tylko taka, że w nikkorze dwa razy za stabilizację
    musisz płacić wtedy.

    > Powiem ci, że jak mało światła to też jakoś daję radę bo to VR. I ISO.

    W dzień, jak jest dużo światła i można naprawdę przymknąć. Spróbuj
    porobić zdjęcia na maksymalnie otwartej przysłonie i maksymalnej
    ogniskowej to się szybko przekonasz że jest nie do użytku. Jak ktoś
    potrzebuje tylko na wycieczki w góry w samo południe to pewnie nigdy
    problemu nie dostrzeże, co nie znaczy, że go nie ma.

    > Ja jako użytkownik tego szkła mogę doradzić to amatorom. Są braki. Oczywiście.
    > Ale co ty im możesz doradzić. Szkła za 8 tys zł jak w tym przykładzie?

    To Ty doradzałeś te za osiem tysięcy.
    Na cenach konkretnych szkieł w nikonie się nie znam i szperać po testach
    i po recenzjach mi się nie chce. W tej cenie jednak z pewnością można
    kupić coś co jest porządne w standardowym zakresie i jakieś tele,
    chociażby stałkę. Uniwersalniej nie będzie, ale jakościowo pewnie lepiej
    i to o wiele.

    > I jeszcze jedno. Pochodz sobie po arabskim suku z tym szkłem 18-200. Zobaczysz
    > jeszcze dodatkowe zalety.
    > Co do bokehu Zyrafy - nie jest żle. Bywa gorszy bokeh!
    > To juz czepianie się.

    To nie jest czepianie się, tylko po prostu widoczne wady. Tu nie gryzie
    tak, ale czasem wyjdzie i popsuje całe zdjęcie.
    Po dwóch zdjęciach w 6Mpix ciężko ocenić, ale widać pewne wady. Szkoda,
    że nie masz nic lepszego bo by dopiero Cię denerwowało.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \