  • Data: 2014-08-23 10:37:38
    Temat: Re: 1600 W nie więcej!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 22 Aug 2014 22:02:02 +0200, janusz_k napisał(a):
    > Jest dokładnie odwrotnie, jak każdy kowalski będzie miał solary
    > podłączone do sieci, to sieć będzie dostawać czkawki w rytm
    > przechodzących chmur, a wieczorem i w nocy i tak trzeba będzie odpalać
    > tradycyjne generatory. Niemcy już się o tym przekonują, mają poważne
    > problemy z utrzymaniem stabilności sieci.

    Ja czekam na informacje z Czech. Oni tam kiedys dali bardzo dobre
    warunki, co im zaowocowalo jakas horendalna iloscia wnioskow -
    3.5GW w solarach, a to przeciez maly kraj.

    http://www.rp.pl/artykul/456346.html
    http://www.rp.pl/artykul/532093,534847-Czesi-spowaln
    iaja-rozwoj-elektrowni-slonecznych.html
    To byl rok 2010 - ciekawe co z tego wyszlo.

    Niestety - solary to sie swietnie sprawdzaja w Kaliforni, pewnie we
    Wloszech, Grecji i Hiszpani, ale nie u nas na polnocy :-(

    Czesi na szczescie maja solidnych sasiadow - Polske, Niemcy, a
    posrednio Ukraine, ktorzy w razie potrzeby wspomoga ich tymi drobnymi
    3GW. No i maja sprzyjajace warunki do budowy elektrowni
    szczytowo-pompowych.
    Tylko ze ... za ta solaryzacje to spoleczenstwo placi w pradzie.

    J.