  • Data: 2010-11-11 16:35:32
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-11-09 16:45:38 +0100, "arek.pp" <a...@o...pl> said:

    > łównie

    > Wydaje mi się, że zmierzyłeś średnią z całej podróży i by
    > ł spory ruch.

    Nie, ruch niebył spory, bo była to niedziela na pustawej drodze.
    I tak, oczywiście zmierzylem średnią na ponad 300 kilometrach.
    Mierzenie średniej na jednym kilometrze nie ma sensu zbyt wielkiego.
    :-)

    > Na autostradzie (...) nie trzymam stałej predkosci wyzszej niz 130-150

    Dzisiaj jechałem w jedną stronę 120 (starałem się trzymać się tego
    wskazania), w drugą 140.
    (licznikowe ofkorz)
    W obu przypadkach prędkość średnia była niższa, bo jednak zwalniałem
    przy tych śmiesznych zwężeniach, ograniczeniach, niedzielnych
    kierowcach próbujących powyprzedzać się nawzajem mimo braku z w
    zasadzie różnicy prędkości między nimi.
    Jeśli zaś ktoś opsisuje, że jechał sam pustym pasem, czyli jak na
    torze, to to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością...
    (przypominam, źe dzisiaj święto i obowiązuje debilny zakaz jazdy ciężarówek)

    > , i wydaje
    > mi sie, ze w ogóle jazda powyzej 150 km/h nie da jakichs znaczacych
    > oszczednosci:

    To zależy co oszczędzasz i jak.
    Bo 100 vs 150 daje teoretycznie o połowę większy przebyty dystans w
    jednostce czasu.
    Ale zapłacisz za to paliwem.
    A jeśli chcesz zejść np. z 12 l/100 km na 4 l/100 km, to oszczędzisz
    prawie 70% paliwa, ale za to będziesz ~1/3 dalej od celu podróży.
    ;-)

    > Natomiast podczas gestego ruchu i tak nie jedziemy szybko - wiec te
    > wywody na temat wpływu planowanego podniesienia dopuszczalnej
    > predkosci na srednią nie maja sensu....

    Miałyby, gdyby łapówkarze z radarami zajęli się uczciwą pracą i zaczęli
    sekować tych urodzonych ormowców i tamowaczy ruchu.
    Wtedy lewy pas miałbyś do tłumnej szybkiej jazdy, a prawy do tłumnej powolnej.
    :-)

    --
    Bydlę