  • Data: 2010-11-05 01:32:19
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-05 00:53, Cavallino pisze:

    > Nie mówię o żadnej sieci, tylko o autostradzie

    No to się zdziwisz jak Pan Jourdain

    > , więc nie kompiluj
    > znanych sobie terminów, z takimi które choć nazywają się podobnie, to są
    > z zupełnie innej bajki.

    Przepraszam że używam słownictwa inżynierskiego. Postaram się bardziej
    na ludowo.

    > No właśnie.
    > I przepustowość drogi przy 160 km/h jest dokładnie dwa razy wyższa niż
    > przy 80 km/h, choćbyś nie wiem jak się starał liczyć.

    Jeżeli jest jedna droga którą może przejechać 1000 pojazdów na godzinę z
    prędkością 10km/h i druga którą może przejechać 1000 pojazdów na godzinę
    z prędkością 100km/h, to przepustowość obu dróg jest identyczna.

    > Jasne, bo na codzień spotyka się autostrady z ruchem z prędkością 70
    > km/h

    Jeździłem różnymi autostradami w zakresie prędkości od zera do 250km/h.
    70km/h też jeździłem.
    I wraz ze wzrostem prędkości rosły odstępy, a wraz z maleniem odstępów
    malały prędkości.

    W Niemczech nawet tą zależność sobie wpisali do ustawy.

    > Nie - zawsze jadę tyle ile poprzednik.

    Jak do poprzednika masz daleko, to pewnie jedziesz nawet szybciej.
    A jak odległość do niego maleje, to redukujesz prędkość, aż do równej jego.
    Czyli wraz z maleniem odległości też maleje prędkość.