  • 71. Data: 2010-01-15 21:17:31
    Temat: Re: 100KM z 1L
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 19:01:22 +0000, Waldek Godel na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Masz Ferrarri?

    Nie :) A Ty ? I co to ma w sumie do rzeczy ?

    "Ten tylko mężczyzną, kto się podoba kobiecie. Jean de la Fontaine"

  • 72. Data: 2010-01-15 21:17:51
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    napisał(a):

    > Z pewnościa jest to milszy odgłos niż szlifierki przy 7000 obrotów.

    Z pewnościa dla Ciebie. Co niekoniecznie oznacza, że dla innych też :)

    "Jest się takim, jak miejsce, w którym się jest. Zofia Nałkowska (1884 -
    1954)"

  • 73. Data: 2010-01-15 21:21:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 21:16:17 +0100, Marcin Stankiewicz napisał(a):

    > No patrz. To po co ludzie kupują wymuszki typu SSC, różnego rodzaju Ascari,
    > Zondy, Enza i inne. Przecież to głupota - nie dość, że szlifierki to na
    > dodatek pozbawione tony wygłuszeń, często klimatyzacji, radia, itp. Powiem
    > Ci dlaczego - bo chcą, lubią i mają z tego frajdę.

    ...a do jazdy na codzień inne auta, znacznie cichsze...
    CBDU

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 74. Data: 2010-01-15 22:01:28
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 20:21:56 +0000, Waldek Godel na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > ...a do jazdy na codzień inne auta, znacznie cichsze...
    > CBDU

    Nie jesteś w stanie przyjąć, że ktoś codziennie takim jeździ bo lubi od
    czasu do czasu posłuchać jak pracuje silnik na 8000 rpm, prawda ? Poza
    tym - szlifirkami też można jechać cicho :). 70-90% momentu osiąganego
    przy spacerowych rpm wystrczy do jazdy.

    Jak dla mnie to EOT - po raz kolejny udowadniasz, że jak ktoś betonem
    się urodził, to takim umrze :)

    "Świat jest zły i jeszcze mu się to ułatwia."

  • 75. Data: 2010-01-15 22:02:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    limken pisze:

    > a wiesz co to skrzynia biegów czy jesteś kolejnym dyletantem?

    Poproszę o przepis, jak ta skrzynia biegów obniży obroty
    maksymalnej mocy, bądź maksymalnego momentu. W sumie to nawet nie
    proszę, ponieważ wiem, że takiego nie ma. Jak silnik jest mały, to
    musi być kręcony wysoko, by stosowną moc osiągnąć, która jakby nie
    patrzył jest iloczynem momentu i obrotów. Ten kto jeździł wieloma
    samochodami o zupełnie różnych charakterystykach będzie wiedział
    o co chodzi. To samo można powiedzieć o komforcie - to już temat
    szerszy :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 76. Data: 2010-01-15 22:05:12
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    napisał(a):

> [...]

    Nie jesteś w stanie przyjąć, że ktoś codziennie takim jeździ, bo lubi
    od czasu do czasu posłuchać jak pracuje silnik na 8000 rpm, prawda ?
    Poza tym - szlifierkami też można jechać cicho :). 70-90% momentu
    osiąganego przy spacerowych rpm wystarczy do jazdy.

  • 77. Data: 2010-01-15 22:12:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 22:05:12 +0100, Marcin Stankiewicz napisał(a):

> [...]
    > osiąganego przy spacerowych rpm wystarczy do jazdy.
    >
    > Jak dla mnie to EOT - po raz kolejny udowadniasz, że jak ktoś betonem

    niezłą laurkę sobie wystawiasz.. gratuluję.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 78. Data: 2010-01-15 22:17:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Marcin Stankiewicz pisze:

    > Nie jesteś w stanie przyjąć, że ktoś codziennie takim jeździ bo lubi od
    > czasu do czasu posłuchać jak pracuje silnik na 8000 rpm, prawda ?

    Ekhem - a co to ma do rzeczy? Mowa była o komforcie, wygodzie itd.
    Przyjemność z kręcenia silna do 8krpm nie mieści się w tej definicji.
    Ubolewam, że żonkowy pojazd ma odcięcie przy 7500rpm.

    > Poza
    > tym - szlifirkami też można jechać cicho :). 70-90% momentu osiąganego
    > przy spacerowych rpm wystrczy do jazdy.

    Słucham? 70-90%maks momentu przy 3000rpm? Przykład poproszę. Oczywiście
    poproszę o moc przy tych obrotach - z lita pojemności, no może być
    z 1.1.

    > Jak dla mnie to EOT - po raz kolejny udowadniasz, że jak ktoś betonem
    > się urodził, to takim umrze :)

    Widzisz, niezależnie od mojej prywatnej opinii na temat WG, jednak nie
    mogę zgodzić się z taką argumentacją, która niestety ma podstawy jedynie
    emocjonalne, a nie merytoryczne. Od dawna wiadomo, że wygodnie
    i komfortowo jeździ się samochodami benzynowymi, wolnossącymi o sporych
    pojemnościach i nic tego nie zmieni. Owszem, są różne kombinacje, które
    pozwalają na "podobne" zachowania innych "układów" (np. spory diesel
    z automatyczną skrzynią), ale to nie jest to samo i na dłuższą metę
    męczy użytkownika, który z wiekiem chce spokoju i możliwości.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 79. Data: 2010-01-15 22:39:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Waldek Godel pisze:

    > Prawda.
    > Ale faktem obiektywnym jest, że silniki na niskich obrotach są ciche, a na
    > wysokich głośne.

    Tylko w dieslu wysokie obroty to 2500rpm, a w silniku benzynowym wysokie
    to dopiero jakieś 4500.
    Silnik diesla jest po prostu głośniejszy przy tym samym obciążeniu niż
    silnik benzynowy.

    > Więc nowoczesnym dieslem można jechać w ciszy, czego nie
    > da się zrobić z taką szlifierką. Nie darmo samochody wysokich klas, nawet w
    > wersjach benzynowych nie mają szlifierek, tylko duże niskoobrotowe silniki.

    Silnik który osiąga obroty powyżej 2000rpm spokojnie można nazwać
    wysokoobrotowym.

    > Nie darmo też wszystkie sportowe auta prawdziwej klasy GT, takie jak Aston
    > Martin, czy Ferrari 612 mają silniki, których daje się w normalnej jeździe
    > używać *względnie* cicho.

    ???

    Ferrari 612 - redline=7600 Pmax=7250
    Aston Vantage V8 - redline=7300 Pmax=7000

    Generalnie Ferrari znane jest z wysilonych silników atmosferycznych, a
    tego nie zrobisz inaczej niż wysokimi obrotami.

  • 80. Data: 2010-01-15 22:44:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 20:39:46 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Jeden lubi szum morza, a inny lubi bociany ;)

    Ale co wy tak klekot i klekot.

    Moze ja zlego diesla mam, ale szumi nie gorzej niz benzyna.
    Oczywiscie na wyzszych obrotach.

    J.