  • 21. Data: 2009-11-24 12:33:24
    Temat: Re: 100-300mm do 5D MarkII
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 1...@j...goo
    glegroups.com

    : af w c 450d i temu podobnych dziala z precyzja okretowej artylerii dalekosieznej.

    Problemw tym, że nie AF źle pracuje, co widać na moich testach.

    : 50/1,4 i 1,8 sa obiektywami potrafiacymi odsro rysowac pod warunkiem
    : ze AF zadziala prawidlowo.

    AF działa poprawnie.

    : najczesciej w tanich aparatach nie zadziala prawidlowo . Treba zrobic justacje.

    Ja mam dwa tanie Canony i w obu pracuje poprawnie.

    : z c450d , ktorym nas wszystkich dreczysz 50/1,4 trafial u mnie
    : z dokladnoascia do pol metra ( z odl 2 metrow )

    Wiesz... Mój C 450 D trafia dokładniej. 5 mm na 2 m -- to duża niedokładność.
    I mój tak dużej nie wykazuje.

    : z c50d i po justacnji trafia z dokladnoscia milimetrowa.

    Czyli tak, jak mój C 450 D?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2009-11-24 12:51:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    niedokładność.
    > I mój tak dużej nie wykazuje.
    >
    > : z c50d i po justacnji trafia z dokladnoscia milimetrowa.
    >
    > Czyli tak, jak mój C 450 D?

    czego dowodem sa ostre zdjecia jakie pokazujesz

  • 23. Data: 2009-11-24 12:55:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 5...@x...goo
    glegroups.com

    > Czyli tak, jak mój C 450 D?

    : czego dowodem sa ostre zdjecia jakie pokazujesz

    Dokładnie. Jak widzisz -- nie ma różnicy
    pomiędzy ostrzeniem fazowym i kontrastowym.

    Dam Ci jednak szansę -- pokaż swoje testy.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2009-11-24 18:46:13
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    > "kurdybanek" hede4k$cv0$...@o...icpnet.pl

    > 75-300 III USM jest tak samo dobry jak IS 70-300 -- mam oba, więc wiem. :)
    > Innymi słowy -- dobrze, że napisałeś słowo 'chyba'. :) Chybiłeś. :)
    > http://leszekc.w.tkb.pl/lotzen/kij_w_mrowisku/
    > Masz tu fotki zrobione i jednym, i drugim. :)

    Mydlo nie do zniesienia - oba...
    Jak moznaby takie cos podpiac do 5dmk2?
    ---

  • 25. Data: 2009-11-24 19:05:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "greenman" ZRVOm.36323$2...@n...ams2

    Są tam ostrzenia fazowe i kontrastowe -- jak widać brak różnicy
    pomiędzy tymi metodami. W przypadku obiektywu bez IS, czasami
    (nie pokazałem tych fotek) fazowe daje lepszy efekt niż
    kontrastowe -- pewnie dlatego, że jest szybsze. :)

    Pomijając ewidentny mój błąd, kontrast nie daje lepszych efektów niż faza.
    Testów było więcej, ale nie wybrałem tendencyjnie tego, co pasuje dla mnie.

    Problemem nie jest fazowy AF, ale jakość obiektywu -- i optyczna, i mechaniczna.

    > Mydlo nie do zniesienia - oba...
    > Jak moznaby takie cos podpiac do 5dmk2?

    Mydło, ale nie do 5dmk2 a do C 450 D.
    Od samego początku (świata? nie, od kiedy mam te szkła)
    twierdzę, że Canony z dolej półki to kiepska inwestycja -- strata pieniędzy.
    Jak jest z eLkami? Myślę, że jeszcze gorzej, zważywszy na współczynnik jakość/cena.
    :)

    Natomiast C 450 D to dobra puszka. I soft Canona (do obróbki fotek) jest dobry.
    Wiem -- z PSa wychodzą jakimś cudem ładniejsze kolory (bez żużlu i popiołu) ale
    jakoś wygodniej mi używać (przynajmniej do wczesnej obróbki) softu Canona.

    Rozmyślam nad kupnem Tamrona lub Sigmy. Może Tokiny... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2009-11-26 10:53:38
    Od: Maciekk <M...@m...pl>

    Nic nie piszecie o tym :
    Tamron 28-300 XR Di LD

    Maciekk

  • 27. Data: 2009-11-26 12:03:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Nov., 20:05, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "greenman" ZRVOm.36323$2...@n...ams2

    > Są tam ostrzenia fazowe i kontrastowe -- jak widać brak różnicy
    > pomiędzy tymi metodami.

    wniosek jest bledny

    wyciagasz go na podstawie zdjec nieostrych - wszystko jedno z jakiego
    powodu.
    precyzja ostrzenia w metodzie na det kontrastu jest lepsza od na
    detekcje fazy- roznica jest duzo , jesli masz niewyjustowany obiektyw
    to moze byc nawet kolosalna. w niektorych obiektywach niezaleznie od
    justacji roznica jest kolosalna.

    > Pomijając ewidentny mój błąd, kontrast nie daje lepszych efektów niż faza.
    > Testów było więcej, ale nie wybrałem tendencyjnie tego, co pasuje dla mnie.

    mylisz sie .

    rozdzielczosc zdjec robionych na det fazy b czesto potrafi osiagnac
    nawet tylko 30 % mozliwej rozdzielczosci przy prawidlowym ostrzeniu
    ( caly czas odnosze to do C , w innych markach generalnie trend jest
    podobny , choc zawsze zdazaja sie wyjatki in plus i in minus)

    > Problemem nie jest fazowy AF, ale jakość obiektywu -- i optyczna, i mechaniczna.

    ze wzgledu na mniejsza gestosc powierzchniowa upakowania matrycy
    wymagania w stosunku do rozdzielczosci obiektywow dla FF sa mniejsze
    niz dla aps -c , Stad ten obiektyw aczkolwiek marny moze nie dac az
    tak razaco slabych wynikow. Z c5dmk2 spodziewam sie wyniku nieco
    lepszego.

    > Mydło, ale nie do 5dmk2 a do  C 450 D.
    > Od samego początku (świata? nie, od kiedy mam te szkła)
    > twierdzę, że Canony z dolej półki to kiepska inwestycja -- strata pieniędzy.

    tak bylo

    > Jak jest z eLkami? Myślę, że jeszcze gorzej, zważywszy na współczynnik jakość/cena.
    :)

    moge potwierdzic w jednym przypadku .
    cena wysoka , jakosc optyczna marna , obudowa pancerna super.
    placisz za to zeby dostac nieostre zdjecia robione ciezkimk
    niezniszczalnym obiektywem ( w aps-c dodam )

    > Natomiast C 450 D to dobra puszka.
    do przechowywani sledzi solonych.

    I soft Canona (do obróbki fotek) jest dobry.

    najlepszy dla rawow C.

  • 28. Data: 2009-11-26 16:00:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 7...@m...goog
    legroups.com

    > Są tam ostrzenia fazowe i kontrastowe -- jak widać brak różnicy
    > pomiędzy tymi metodami.

    : wniosek jest bledny

    Bo postawiony na podstawie doświadczenia, nie zaś na
    podstawie wyroku Bożego wypowiedzianego przez biskupa. :)

    : wyciagasz go na podstawie zdjec nieostrych - wszystko jedno z jakiego powodu.

    Nie ma zdjęć ostrych w 100% -- ale postaw swoje wyniki takiego doświadczenia.
    Głupotą jest mielenie językiem i powoływanie się na wywoływane (z RAWek) duchy.

[...]

    Problem w tym, że detekcja fazy daje dobre efekty od stu lat.
    Gorzej z det. kontrastu -- jest młodsza i wolniejsza.

    > Pomijając ewidentny mój błąd, kontrast nie daje lepszych efektów niż faza.
    > Testów było więcej, ale nie wybrałem tendencyjnie tego, co pasuje dla mnie.

    : mylisz sie .

    Zapewne częściej niż nie mylę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 29. Data: 2009-11-26 16:31:09
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Maciekk pisze:
    > Nic nie piszecie o tym :
    > Tamron 28-300 XR Di LD

    Wydaje mi się, że ten pomysł przypomina
    przerabianie Ferrari na gaz.

  • 30. Data: 2009-11-26 17:07:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Nov., 17:00, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" 7...@m...goog
    legroups.com

> [...]
    > Głupotą jest mielenie językiem i powoływanie się na wywoływane (z RAWek) duchy.

    nie ma mielenia jezykiem
    obiektywne wyniki pomierzone.

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5307829002798187714

> [...]
    >
    > Problem w tym, że detekcja fazy daje dobre efekty od stu lat.
    > Gorzej z det. kontrastu -- jest młodsza i wolniejsza.

    nie jest mlodsza
    ale od niedawna osiaga te sama szybkosc lub prawie te sama co det
    fazy.
    slaboscia jest , ze wymagany jest dostateczny kontrast motywu , det
    fazy wymaga nieco mniejszego.

    panasonik dokonal tej sztuki- bez szukania , przechodzenia przez
    maximum kontrastu trafia z wieksza dokladnoscia od det fazy.