eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody10 mniej nie wystarczyłoRe: 10 mniej nie wystarczyło
  • Data: 2014-12-21 10:30:48
    Temat: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2014-12-21 01:06, k...@g...com wrote:
    > W dniu niedziela, 21 grudnia 2014 00:59:06 UTC+1 użytkownik mk4 napisał:
    >> On 2014-12-16 21:29, masti wrote:
    >>> Liwiusz wrote:
    >>>
    >>>> W dniu 2014-12-16 16:58, bartosz pisze:
    >>>>> Moze "z waszym", kolego - "z naszym" sie nie kloci, a wrecz tzw. policjanta
    >>>>> powinno sie ukarac przykladne by dac jemu podobnym jasny sygnal, ze wiecej
    >>>>> uprawnien to takze wiecej odpowiedzialnosci
    >>>>
    >>>> Znaczy się że pojazd uprzywilejowany ma jeździć bezpieczniej od
    >>>> zwykłego? Przecież jest właśnie na odwrót - uprzywilejowanemu pozwalamy
    >>>> na więcej (to "więcej wolności" oznacza "mniej bezpieczeństwa"). Robimy
    >>>> to (wali mnie to, że ci się nie podoba pluralis majestatis) dlatego, że
    >>>> godzimy się na to, że szybsze znalezienie się na miejscu pożaru jest na
    >>>> tyle ważne, że możemy zwiększyć prawdopodobieństwo wypadku w czasie
    >>>> dojazdu. Ale z tego powodu musimy ograniczyć odpowiedzialność karną
    >>>> formalnego sprawy (zachowując odpowiedzialność cywilną).
    >>>
    >>> przepisy są jasne. Ma prawo niestosować się do niektórych przepisów. Nie
    >>> do wszystkich.
    >>
    >> A konkretnie do ktorych niektorych? No bo rozwazajac kazdy z osobna
    >> wyjdzie, do kazdego moze sie nie zastosowac. To nie to samo co
    >> powiedziec, ze do wszystkich moze sie nie stosowac (wiem, to nie po
    >> polsku napisane). Niemniej uprawszczajac detale mozna potocznie tak
    >> powiedziec.
    >>
    >> --
    >> mk4
    >
    > Przede wszystkim do ograniczeń prędkości. Ograniczenie do 20 przed progiem
    zwalniającym ma sens i uprzywilejowanie nie powoduje zniknięcia progu.

    No ale to 20 to dla wszystkich pojazdow powinno byc bezpieczne. Jak
    policja bedzie jezdzic Hummerami to przez taki prog przeleci 100 i moze
    nie zauwazyc. To prawda, ze ani 20 ani prog nie znika. Ale decyzja jak
    to pokonac zalezy od aktualnych warunkow i kierownika pojazdu. Ta sama
    bajka co dostosowanie predkosci do warunkow jazdy. Kazdy codziennie
    podejmuje takie decyzje.

    --
    mk4

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: