-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Date: Fri, 24 Jun 2011 23:05:40 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 89
Message-ID: <iu3584$f2v$1@inews.gazeta.pl>
References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
<v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
<itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
<5...@4...com>
<o5a4i1ufi90w$.dlg@lepper.institute.com> <itvdh9$6k6$1@inews.gazeta.pl>
<itvqvb$j1h$1@node2.news.atman.pl> <itvsuk$ot1$1@inews.gazeta.pl>
<iu05bk$60u$1@mx1.internetia.pl> <iu07je$1h1$1@inews.gazeta.pl>
<iu08ha$n5h$1@mx1.internetia.pl> <iu0h5n$23e$1@inews.gazeta.pl>
<iu30dt$t03$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1308956740 15455 172.20.26.238 (24 Jun 2011 23:05:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jun 2011 23:05:40 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 46.113.194.198
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378964
[ ukryj nagłówki ]Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):
> Użytkownik napisał w wiadomości:
>
> > Ano po to że one w czasie pracy silnika sa bardziej rozgrzane niż jak
> > zasilane
> > prądem. I to od nich zapala się paliwo. Jak wykręcisz to tak jak byś na
> > przegrzanym benzynowym bez świec próbował jechac.
>
> > Mieszanka we współczesnych silnikach spala się w sposób kontrolowany. Nie
> > tak jak w
> > pierwowzorze.
>
> Mieszkanka w współecznych silnikach _ZS_ zapala się właśnie w sposób _nie do
> końca kontrolowany_ (bardziej niekontrolowany niż w ZI z lat < 90.) - mówi o
> zapłonie mieszanki w różnych miejsach przestrzeni cylindra - stąd _m.in_
> właśnie klekot w ZSach. W przestrzeni ostatnich dwóch dekad klekot się
> zmniejszył z powodu kształtów denka tłoka, kąta rozpylania paliwa, otworków
> i kilku sekwencji wtrysku (w CR nawet 6) w suwie sprężania (i na początku
> suwu rozprężania) oraz paru innch czynników. ON po prostu ma taką właściwość
> spalania samoczynnego że pary paliwa nie zapalą się dokładnie w miejscu w
> którym byśmy sobie tego życzylu z punktu widzenia zachowania cichobieżności
> i występowania niekorzystnej pulsacji ciśnienia sprężania motorowni.
>
> > Myślisz że nie było takich co wykręcili świece żarowe bo się przepaliły a
> > silnik
> > zapalał bez nich. Szybciutko wkręcali popsute. Jak się nie zapali paliwo
> > przy
> > świecy to też się zapali.
>
> W dzisiejszych silnikach na pewno się nie zapali z powodu wykrycia przez
> sterownik silnika (za pomocą przekaźnika świec zarowych) braku napięcia na
> wykręconej świecy - czyli ECU nie wysteruje nic do odpalenia.
>
> > Bo zawór gorący bo tłok się na jakiejś krawędzi
> > żarzy. Ale nie spala się tak jak powinno. W zwykłych szkołach o tym nie
> > uczą
> > bo to nikomu do niczego nie potrzebne. Ale są takie co uczą. Jesteś w
> > stanie
> > wyobrazić sobie co się dzieje z zaworem jak przy nim jest największe
> > źródło
> > ciepła. Rozgrzewa się jeszcze bardziej. Niby centymetr różnicy a mu to
> > bardzo
> > szkodzi. On jak jest wszystko dobrze to ma trudne warunki pracy. Pojedz do
> > jakiejś firmy co tylko remonty silników robią. Pokażą Ci tak upalone
> > zawory że
> > nawet byś nie przypuszczał że to możliwe. Wypalone dziury w tłokach Ci
> > pokażą.
> > To od nie kontrolowanego spalania się robi. Diesel pod tym względem jest
> > dużo
> > wrażliwszy od benzynowego.
>
> Silnik Diesla to nie homo sapiens - nie jest na nic wrażliwy bo nie ma
> uczuć - to maszyna ;-), nie ma smaku węchu, dotyku, wzroku i ma w pupie
> ekologów ;-)
>
> > Benzynowy jak się zgrzeje to przestaje pracować. A
> > diesel nie.
>
> > Możesz nie odczuć że się zgrzał bo temperatura wody może nie
> > rosnąć. Benzynowemu temperatura wyższa niż włąściwa od razu szkodzi. A
> > dieslowi nie. Jemu by pasowała wyższa tylko materiały nie wytrzymuja. W
> > tym
> > teście na spalanie to wykorzystali. Zrobili maksymalnie ubogą mieszankę.
> > Ale
> > taką że jeszzce chciałą się palić. Ze`dwie takie trasy by zrobili i albo
> > zawory by się zniszczyły, dziurę w tłoku mogli by wypalić.
>
> Już któryś raz to powtarzam. ZSy pracują normalnie na mieszance mocno
> ubogiej.
> Gdyby diesel pracował na lambdzie < 1 to by mocno dymił. Duża dawka paliwa w
> ZS powoduje znaczny wzrost temp. spalin (a więc ODWROTNIE niż piszesz ! ).
> Zaś w ZI jest na odwrót.
>
> > Wiesz że jak by
> > podnieść średnią temperaturę spalania w benzyniaku o 10 stopni. Czyli
> > zamiast
> > 90 na wskażniku miałbyś 100 to jego sprawność będzie bliska dieslowi.
>
> Niech Pan już nic więcej nie mówi tylko prosze sobie przeczytać książkę (ale
> nie AŚ czy tam AutoMoto czy coś za parę zł) albo zeszyty naukowo-badawcze
> zanim Pan publicznie głosi takie nieprawości te i wyżej napisane.
>
> Pozdr.
>
Masz rację. Mnie to wisi i powiewa że nie wiesz jak to działa.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.11 01:15 kogutek
- 25.06.11 01:23 kogutek
- 25.06.11 01:27 Przemysław Czaja
- 25.06.11 01:35 kogutek
- 25.06.11 01:44 kogutek
- 25.06.11 01:46 Przemysław Czaja
- 25.06.11 01:51 Bugatti
- 25.06.11 01:51 Przemysław Czaja
- 25.06.11 02:19 kogutek
- 25.06.11 02:22 kogutek
- 25.06.11 02:26 Przemysław Czaja
- 25.06.11 02:34 kogutek
- 25.06.11 02:41 kogutek
- 25.06.11 10:35 jerzu
- 25.06.11 10:59 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 potwierdzenie notarialne dokumentow tozsamosci ze zdjeciem
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=