eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe? › Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Data: 2011-06-25 00:09:21
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik napisał w wiadomości:

    > Ano po to że one w czasie pracy silnika sa bardziej rozgrzane niż jak
    > zasilane
    > prądem. I to od nich zapala się paliwo. Jak wykręcisz to tak jak byś na
    > przegrzanym benzynowym bez świec próbował jechac.

    > Mieszanka we współczesnych silnikach spala się w sposób kontrolowany. Nie
    > tak jak w
    > pierwowzorze.

    Mieszkanka w współecznych silnikach _ZS_ zapala się właśnie w sposób _nie do
    końca kontrolowany_ (bardziej niekontrolowany niż w ZI z lat < 90.) - mówi o
    zapłonie mieszanki w różnych miejsach przestrzeni cylindra - stąd _m.in_
    właśnie klekot w ZSach. W przestrzeni ostatnich dwóch dekad klekot się
    zmniejszył z powodu kształtów denka tłoka, kąta rozpylania paliwa, otworków
    i kilku sekwencji wtrysku (w CR nawet 6) w suwie sprężania (i na początku
    suwu rozprężania) oraz paru innch czynników. ON po prostu ma taką właściwość
    spalania samoczynnego że pary paliwa nie zapalą się dokładnie w miejscu w
    którym byśmy sobie tego życzylu z punktu widzenia zachowania cichobieżności
    i występowania niekorzystnej pulsacji ciśnienia sprężania motorowni.

    > Myślisz że nie było takich co wykręcili świece żarowe bo się przepaliły a
    > silnik
    > zapalał bez nich. Szybciutko wkręcali popsute. Jak się nie zapali paliwo
    > przy
    > świecy to też się zapali.

    W dzisiejszych silnikach na pewno się nie zapali z powodu wykrycia przez
    sterownik silnika (za pomocą przekaźnika świec zarowych) braku napięcia na
    wykręconej świecy - czyli ECU nie wysteruje nic do odpalenia.

    > Bo zawór gorący bo tłok się na jakiejś krawędzi
    > żarzy. Ale nie spala się tak jak powinno. W zwykłych szkołach o tym nie
    > uczą
    > bo to nikomu do niczego nie potrzebne. Ale są takie co uczą. Jesteś w
    > stanie
    > wyobrazić sobie co się dzieje z zaworem jak przy nim jest największe
    > źródło
    > ciepła. Rozgrzewa się jeszcze bardziej. Niby centymetr różnicy a mu to
    > bardzo
    > szkodzi. On jak jest wszystko dobrze to ma trudne warunki pracy. Pojedz do
    > jakiejś firmy co tylko remonty silników robią. Pokażą Ci tak upalone
    > zawory że
    > nawet byś nie przypuszczał że to możliwe. Wypalone dziury w tłokach Ci
    > pokażą.
    > To od nie kontrolowanego spalania się robi. Diesel pod tym względem jest
    > dużo
    > wrażliwszy od benzynowego.

    Silnik Diesla to nie homo sapiens - nie jest na nic wrażliwy bo nie ma
    uczuć - to maszyna ;-), nie ma smaku węchu, dotyku, wzroku i ma w pupie
    ekologów ;-)

    > Benzynowy jak się zgrzeje to przestaje pracować. A
    > diesel nie.

    > Możesz nie odczuć że się zgrzał bo temperatura wody może nie
    > rosnąć. Benzynowemu temperatura wyższa niż włąściwa od razu szkodzi. A
    > dieslowi nie. Jemu by pasowała wyższa tylko materiały nie wytrzymuja. W
    > tym
    > teście na spalanie to wykorzystali. Zrobili maksymalnie ubogą mieszankę.
    > Ale
    > taką że jeszzce chciałą się palić. Ze`dwie takie trasy by zrobili i albo
    > zawory by się zniszczyły, dziurę w tłoku mogli by wypalić.

    Już któryś raz to powtarzam. ZSy pracują normalnie na mieszance mocno
    ubogiej.
    Gdyby diesel pracował na lambdzie < 1 to by mocno dymił. Duża dawka paliwa w
    ZS powoduje znaczny wzrost temp. spalin (a więc ODWROTNIE niż piszesz ! ).
    Zaś w ZI jest na odwrót.

    > Wiesz że jak by
    > podnieść średnią temperaturę spalania w benzyniaku o 10 stopni. Czyli
    > zamiast
    > 90 na wskażniku miałbyś 100 to jego sprawność będzie bliska dieslowi.

    Niech Pan już nic więcej nie mówi tylko prosze sobie przeczytać książkę (ale
    nie AŚ czy tam AutoMoto czy coś za parę zł) albo zeszyty naukowo-badawcze
    zanim Pan publicznie głosi takie nieprawości te i wyżej napisane.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: