    From: " " <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Fri, 24 Jun 2011 20:28:22 +0000 (UTC)
    <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <o5a4i1ufi90w$.dlg@lepper.institute.com> <itvdh9$6k6$1@inews.gazeta.pl>
    <itvqvb$j1h$1@node2.news.atman.pl> <itvsuk$ot1$1@inews.gazeta.pl>
    <iu05bk$60u$1@mx1.internetia.pl> <iu07je$1h1$1@inews.gazeta.pl>
    <iu08ha$n5h$1@mx1.internetia.pl> <iu0h5n$23e$1@inews.gazeta.pl>
    <iu2k22$r2k$1@mx1.internetia.pl> <4e04dd93$1@news.home.net.pl>

    BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał(a):

    > Wtrącę się do dyskusji, ale, jeśli jest jak Ty piszesz, to świeca żarowa
    > nie będzie musiała być nigdy wymieniona, bo zawsze zapali, tymczasem,
    > dwa znane mi przypadki, gdzie wymiana świec żarowych pomogła
    > ustabilizować pracę silnika i spowodowała, że silnik znów miał podobną
    > moc. W takim wypadku uważam, że kogucik jednak ma rację. Chyba, że
    > jednak podasz informację, dlaczego wymiana świec pomogła? Dwa auta, Opel
    > Astra i Ford Focus. Roczników nie podam, ale Astra gdzieś około 10 lat,
    > Focus - nie mniej niż 5.
    To nie ja mam rację. Nie wymyśliłem sobie tego o świecy żarowej. Też kiedyś
    nie wiedziałem. Też myślałem jak wszyscy że ona tylko do rozruchu potrzebna.
    Rację mają ci co konstruują silniki. Oni dokładnie wiedzą po co świeca, Jak ma
    się spalać mieszanka, w jakim tempie i kierunku. To co opisałem przeczytałem w
    fachowej literaturze. Ty już wiesz że świeca nie tylko do rozruchu służy. Sam
    się przekonałeś i to nie jak pojawił się ten temat tylko wcześniej. Inni
    wiedzę czerpią z Wikipedii, forów na których różne niedouczone Mietki się
    mondrują. Tak jak tutaj jakiś Mondek od perfon czipuje silniki że 10 minut
    jazdy na maksa i silnik papa. Sam napisał. Ekspert po Wikipedii. Nie mam
    pretensji do tych co nie wiedzieli. Nie można wiedzieć wszystkiego. A ci co
    nie wiedzieli i się mądrują mogą mieć pretensję tylko do siebie. Bo się w
    szkole nie uczyli i nie potrafią samodzielnie myśleć. Jak by potrafili myśleć
    to by wymyślili że źródło ciepła w cylindrze o mocy stu czy stu pięćdziesięciu
    watów nie może podnieść temperatury zasysanego powietrza co ma -25 stopni
    nawet o pół stopnia. To jak z tego wynika że nie grzeje świeca powietrza a
    jest wsadzona to że ona do czegoś innego jest. Każdy pełnosprawny diesel
    odpali bez rozgrzanej świecy żarowej. Wynika to z zasady jego działania. Ze
    świecą ma po prostu lżej. Jak się świeca przepali to będzie miał trudniej. Ale
    po po kilku zapłonach w cylindrze swieca będzie miała temperaturę wyższą niż
    by była grzana prądem. Rozgrzeje się bo ma małą masę i nie jest niczym
    chłodzona. Przepalona też się ugrzeje. A oni tutaj wręcz twierdzą że po
    wyłączeniu prądu jest zimna, bo żaden nie napisał że grubo ponad 1000 stopni.