-
31. Data: 2011-09-06 23:26:08
Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
Od: "kogutek" <k...@v...pl>
>
>
> > Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to "znosić". Raczej w
> > filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;)
> >
> pomijając pierwszy cykl
> tłok A rozpręza gaz -> strata
> potem tłok B rozpręza gaz -> strata, ale mniejsza bo tłok A jest ciagniety
> do góry przez podciśnienie
> nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd..
>
Fajna teoria, tylko nieprawdziwa. Popatrz na allegro jak wyglądają wały
wykorbione do silników cztero cylindrowych rzędowych. w opisie na onecie i na
filmiku wyłączają 2 i 3. Z pracy rozrządu wychodzi że wał wykorbiony jest typowy
bo pali 1 3 4 2
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
32. Data: 2011-09-07 00:18:45
Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
Od: to <t...@x...abc>
begin Krzysiek Kielczewski
>> Ale całkowicie nigdy się nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas
>> otwarty to pewnie starty byłyby sporo mniejsze.
>
> Pewnie nie.
Bo? Nie ma siły, żeby sprężanie nie powodowało strat, nawet jeśli potem
rozprężanie częściowo je znosi (albo na odwrót).
Myślę, że tu chodzi o to, że ten silnik jest doładowany. Wtedy po przy
zamkniętych dwóch cylindrach turbo pompuje tylko do dwóch więc może tam
wytworzyć większe ciśnienie. HEMI jest z kolei silnikiem atmosferycznym.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
33. Data: 2011-09-07 08:00:50
Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
Od: "PM" <x...@w...pl>
?
Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5...@n...onet.pl
...
>>
>
>>
>
>> > Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to "znosić". Raczej
>> > w
>
>> > filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;)
>
>> >
>
>> pomijając pierwszy cykl
>
>> tłok A rozpręza gaz -> strata
>
>> potem tłok B rozpręza gaz -> strata, ale mniejsza bo tłok A jest
>> ciagniety
>
>> do góry przez podciśnienie
>
>> nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd..
>
> Fajna teoria, tylko nieprawdziwa. Popatrz na allegro jak wyglądają wały
> wykorbione do silników cztero cylindrowych rzędowych. w opisie na onecie i
> na
> filmiku wyłączają 2 i 3. Z pracy rozrządu wychodzi że wał wykorbiony jest
> typowy
> bo pali 1 3 4 2
>
w sumie nie ma znaczenia, tyle że oba odłączone cylindry równocześnie
pochłaniają energie a potem ją oddają
chyba faktycznie spełniają role "koła zamachowego" jak już było wcześniej
napisane.
i może to jest nawet bardziej pożądany efekt?
-
34. Data: 2011-09-07 08:24:53
Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
news:4e669c44$0$2493$65785112@news.neostrada.pl...
> Bo?
Taka jest fizyka na poziomie dawnej szkoły podstawowej.
>Nie ma siły, żeby sprężanie nie powodowało strat, nawet jeśli potem
> rozprężanie częściowo je znosi (albo na odwrót).
Rozrysuj sobie obieg termodynamiczny. I nie częściowo znosi tylko może
znosić całkowicie.
> Myślę, że tu chodzi o to, że ten silnik jest doładowany. Wtedy po przy
> zamkniętych dwóch cylindrach turbo pompuje tylko do dwóch więc może tam
> wytworzyć większe ciśnienie. HEMI jest z kolei silnikiem atmosferycznym.
Jakie zyski według Ciebie mają otwarte zawory?
- ciągniesz tłok bo musisz zassać powietrze - wydajesz na to energię
- pchasz tłok bo musisz wytłoczyć powietrze - wydajesz na to energię
Zasysanie i wypychanie powietrza kosztuje energię ze względu na opory
przepływu.
Powietrze ma koreśloną masę i ją trzeba przepchać.
Powietrze zasysane niepotrzebnie wychładza cylinder.
--
Pozdrawiam,
Łukasz