  • 1. Data: 2010-12-26 20:49:24
    Temat: Rama obudowy?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Witam,

    Poszukuje czegos w rodzaju samej ramy nosnej obudowy do PCta,
    ewentualnie obudowy, z ktorej mozna zdjac wszystkie oslony - zna ktos cos
    takiego?

    TIA

    Ghost

  • 2. Data: 2010-12-26 21:04:33
    Temat: Re: Rama obudowy?
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Poszukuje czegos w rodzaju samej ramy nosnej obudowy do PCta,
    > ewentualnie obudowy, z ktorej mozna zdjac wszystkie oslony - zna ktos
    > cos takiego?

    Praktycznie z każdej obudowy można zdjąć osłony i otrzymać szkielet.

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2010-12-26 21:10:28
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 26 Dec 2010 21:49:24 +0100, Ghost napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Poszukuje czegos w rodzaju samej ramy nosnej obudowy do PCta,
    > ewentualnie obudowy, z ktorej mozna zdjac wszystkie oslony - zna ktos cos
    > takiego?

    Antec Skeleton?
    http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=NzA0

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2010-12-26 22:40:57
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-26 21:49, Ghost pisze:
    > Witam,
    >
    > Poszukuje czegos w rodzaju samej ramy nosnej obudowy do PCta,
    > ewentualnie obudowy, z ktorej mozna zdjac wszystkie oslony - zna ktos
    > cos takiego?
    Ale zdefiniuj co potrzebujesz, co jest dla ciebie ramą? Co do niej
    chcesz przykręcić (a co ma wisieć w powietrzu), ew do czego potrzebujesz
    dostęp?

    Bo jeśli dosłownie chcesz traktować "ramę" czyli klatkę, w której
    powiesisz płytę i inne graty, to chyba najtaniej i najprościej (dla
    kogoś kto ma zaplecze mechaniczne) to zrobić własną ramkę z
    kątowników/prętów aluminiowych, klocki alu w rogach, gwintownik w rękę i
    jedziesz...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-12-27 08:04:17
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > kto ma zaplecze mechaniczne) to zrobić własną ramkę z kątowników/prętów
    > aluminiowych, klocki alu w rogach, gwintownik w rękę i jedziesz...

    Chyba teoretyzujesz.
    Wolałbym dać nawet 300 stówy (gdybym musiał)
    za bylejaką ramę, niż za jakieś 50 złotych dłubać
    przez tydzień i mieć niewiadomoco.
    A może się mylę i są tu konstruktorzy co to robili?

    Artur(m)

  • 6. Data: 2010-12-27 08:28:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > za bylejaką ramę, niż za jakieś 50 złotych dłubać
    > przez tydzień i mieć niewiadomoco.
    > A może się mylę i są tu konstruktorzy co to robili?

    Oczywiscie, ze gotowiec lepszy, ale skrecanie z katownikow tez ma swoje
    zalety, o ile ne trzeba jakiegos wielkiego warsztatu do tego (np. wystarczy
    cos do ciecia, jakas szlifierka katowa). Pytanie przechodzi w
    mechaniczno/slusarskie - gdzie dostac takie elementy?

  • 7. Data: 2010-12-27 09:48:47
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-27 09:28, Ghost pisze:
> [...]
    > wystarczy cos do ciecia, jakas szlifierka katowa). Pytanie przechodzi w
    > mechaniczno/slusarskie - gdzie dostac takie elementy?
    Niezbyt tanio - w każdym markecie budowlanym, są profile alu na metry
    (1, 2 metry) przeróżnych kształtów po kilka zł.

    Z własnego doświadczenia - na "obudowę" wielkości ATX (tzn sześcian jako
    klatka, plus prowadnice do trzymania płyty, na napędy, siatka stalowa
    jako obudowa itd, wszystko po to by zrobić obudowę 19" rack ale tylko
    35cm głęboką) zeszło mi około 5-6m "kwadraciaka" 10x10, i około 4m
    kątowników 5x15, + czasu "jedna sobota", przy czym 90% czasu to
    przymiarki poprawki, bo się okazało że napęd wchodzi wtyczkami na cośtam
    itp. Gdybym miał zrobić jeszcze raz kolejną sztukę mając już wymiary i
    wszytko zaplanowane - to w 2-3h by poszło spokojnie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-12-27 10:33:07
    Od: aL <b...@w...pl>

    Ghost pisze:
    > Witam,
    >
    > Poszukuje czegos w rodzaju samej ramy nosnej obudowy do PCta,
    > ewentualnie obudowy, z ktorej mozna zdjac wszystkie oslony - zna ktos
    > cos takiego?

    Antec Lanboy. Tak wygląda, po zdjęciu wszystkich paneli:
    http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_con
    tent&task=view&id=652&Itemid=61&limit=1&limitstart=3
    aL

  • 9. Data: 2010-12-27 10:34:38
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > zrobić jeszcze raz kolejną sztukę mając już wymiary i wszytko
    > zaplanowane - to w 2-3h by poszło spokojnie.

    Ja mówię na podstawie robienia prostej obudowy, bo miałem płytę
    a nie chciałem wydawać na obudowę, bo i tak kompik był do wysyłania
    i przyjmowania faxów, dawno było, i raczej drugiej obudowy robić bym nie
    chciał:(,
    ze względu na to właśnie "dopasowywanie". Niemiłe wspomnienia.

  • 10. Data: 2010-12-27 10:48:22
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 26 Dec 2010 21:49:24 +0100, "Ghost" <g...@e...pl>
    wrote:

    A nie starczy położyć to wszystko luzem? Jak nie będzie to ruszane to
    i karty mogą być tylko umocowane w slotach.
    --
    Grzegorz Krukowski