  • 11. Data: 2010-02-02 07:05:07
    Temat: Re: Radiowy pilot LCD z podglądem na żywo
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > masz mozliwosc obserwacji karmnika
    >>
    > Tak mam możliwość obserwacji karmnika/paśnika z większej odległości.
    > Ten radiowy wyzwalacz to może być dobry pomysł,dzięki za podpowiedź.

    mam jednak mala uwage... generalnie nie foci sie przy pasnikach (tam kola
    lowieckie/sluzby lesne wykladaja karme). Taka przyrodnicza zasada...
    Wlasne karmniki czy baseniki dla ptakow to co innego... tylko ze one sa
    przygotowane pod wymogi fotograficzne i najczesciej nie wygladaja jak zwykle
    karmniki, lub te sa gdzie w poblizu by wabic wiecej ptakow tylko.

    Proponuje zaczac od wlasnego karmnika (w ogrodku czy na dzialce) i stopniowo
    w miare rozwoju hobby i zdobywania doswiadczenia przezucac sie na inne
    tematy. Poznaj zwierzaki ktore chcesz focic najpierw.

    Poszukaj w sieci jest wiele materialow z ktorych mozna skorzystac, jednka
    dla rozwoju tego hobby to jednak bez teleobiektywu sie nie obedzie :)

    Steel

  • 12. Data: 2010-02-02 07:07:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Feb., 20:00, "artur" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie ,to raczej odpada ,do tego trzeba być trochę majsterklepką a ja raczej do
    > tego sie nie nadaję.No ,chyba ze ,znalazłbym coś gotowego do podłączenia do
    > aparatu np wyzwalacz z czujnikiem ruchu ale wątpie czy coś takiego jest w
    > szprzedaży.Poszukam jakiegoś forum fotografów przyrody,może tam mi ktos coś
    > podpowie.
    >
    > --

    sa roznego rodzaju tzw bramki swietlne.
    ioda wysylajaca podczerwien , fotodioda i jakis mechanizm wykonawczy
    zwierajacy styki wyzwalacza aparatu.
    kosztuje niewiele ,
    zdejcie wilka ktory wygral wildlife foto ( potem dykwalifikacja ) bylo
    robione w ten sposob.
    wilk przecial strumien wiazki podczerwonej i wyzwolil migawke wraz z
    lampami.

    ale chyba wiecej satysfakcji da jesli pare godzina na mrozie bedziesz
    czekal przy karmnikua na jakiegos wrobla i potem uda sie
    gosfotogradfowac - nawet nieostro.
    bedziesz mogl powiedziec - ja to zrobilem sam ;-)

  • 13. Data: 2010-02-02 10:37:45
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > zdejcie wilka ktory wygral wildlife foto ( potem dykwalifikacja ) bylo
    > robione w ten sposob.

    raczej watpie by bylo tak robione (mimo opisu)...gosc zapewne sam migawke
    wyzwalal skoro mial szkolonego wilka i kazano mu skakac przez ten plotek...

    > ale chyba wiecej satysfakcji da jesli pare godzina na mrozie bedziesz
    > czekal przy karmnikua na jakiegos wrobla i potem uda sie
    > gosfotogradfowac - nawet nieostro.

    z nieostrego nie ma satysfakcji :) no chyba ze czesciowo nieostrego

    > bedziesz mogl powiedziec - ja to zrobilem sam ;-)

    albo wpoeidziec kurde 5 h siedzialem i wszystkie zdjecia do kosza...
    niestety czasem i tak bywa :) ale nikt ni mowil ze bedzie latwo

    --
    Steel

  • 14. Data: 2010-02-09 20:29:06
    Od: "Lol" <l...@l...pl>