  • 1. Data: 2011-06-14 16:44:51
    Temat: Radiolinia!!!
    Od: WK <k...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów!!!
    Bardzo proszę o podpowiedź w takim temacie.
    Potrzebuję namiary na firmy lub konkretne modele sprzętu który będzie:
    - wysyłał drogą radiową informację o kilku stanach urządzenia (nie
    GSM!!!!!);
    - odległość między nadajnikiem a odbiornikiem ok 3km zalesionego terenu
    (brak widzialności anten);
    - potwierdzenie otrzymania informacji przez odbiornik nie wymagane;
    - zasilanie z sieci i akumulatorowe;
    - możliwie w paśmie gdzie nie jest wymagane zezwolenie?????;
    - sprzęt ma być do zastosowań profesjonalnych.
    Będę wdzięczny za podpowiedzi
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2011-06-14 17:42:28
    Temat: Re: Radiolinia!!!
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-14 18:44, WK pisze:
> [...]
    > - zasilanie z sieci i akumulatorowe;
    > - możliwie w paśmie gdzie nie jest wymagane zezwolenie?????;
    > - sprzęt ma być do zastosowań profesjonalnych.

    A co to ma byc pewnie jest juz gotowe rozwiazanie wiec podaj nam co to
    za tajemnicze urzadzenie.

  • 3. Data: 2011-06-14 17:57:36
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "WK" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > - odległość między nadajnikiem a odbiornikiem ok 3km zalesionego terenu
    > (brak widzialności anten);
    > - możliwie w paśmie gdzie nie jest wymagane zezwolenie?????;

    Zapomnij. Ew. pospolite alarmowe maleństwa i dużo retransmiterów
    Możesz probować CB radio dużej mocy (1kW), jak daleko od skupisk ludzkich.
    Zalezy jaki las, czy gęsty i mokry, a może to 5 drzew:-)

    > - sprzęt ma być do zastosowań profesjonalnych.
    Duża moc, niska częstotliwość, ogromne anteny, zezwolenie, opłaty
    Duży akumulator musi być i pośrednie fale, a nie GHz

  • 4. Data: 2011-06-14 18:31:53
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

    "WK" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > - zasilanie z sieci i akumulatorowe;
    > - możliwie w paśmie gdzie nie jest wymagane zezwolenie?????;
    > - sprzęt ma być do zastosowań profesjonalnych.

    Uszanowanie

    Odbiornik
    http://www.gorke.com.pl/sklep/product_info.php?cPath
    =23_34&products_id=75
    Nadajnik
    http://www.gorke.com.pl/sklep/product_info.php?cPath
    =23_34&products_id=77

    --
    SP4OLN

  • 5. Data: 2011-06-14 18:40:33
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

[...]

    Wystepuje jeszcze jeden producent z trochę szerszą ofertą :
    http://www.nokton.com.pl/oferta.php?k_id=23
    Może być problem w tym, że odbiorniki są przystosowane do dołączenia do
    typowej stacji monitorowania , trudno powiedzieć jak i do czego autor wątku
    zamierza się podłączyć .

    --
    SP4OLN

  • 6. Data: 2011-06-14 18:41:41
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 20:31, SP4OLN pisze:

    > Uszanowanie

> [...]

    Ja tam bym brał, dużo nie chcą.

    JK

  • 7. Data: 2011-06-14 18:51:39
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

[...]

    Trzeci typ na pasmo CB :
    http://www.cyfronika.com.pl/t/product_info.php?produ
    cts_id=22782
    Ten powinien się nadać przy dobrze zrobionych instalacjach antenowych .

    --
    SP4OLN

  • 8. Data: 2011-06-14 18:57:50
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    JK wrote:

    > Ja tam bym brał, dużo nie chcą.

    Ot takie packet radio, do tego wypadalo by zakupic jakis kanał
    w UKE, na początek można w ramach testów podrażnić HAMowców
    w paśmie 144-146 ale na dłuższą metę bym nie próbował.

    PS. Cena się wydaje być atrakcyjna (0,00zł z VAT) :)

    Michał W.

  • 9. Data: 2011-06-14 19:06:34
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "SP4OLN" <S...@g...com> napisał w wiadomości
    > Trzeci typ na pasmo CB :
    > http://www.cyfronika.com.pl/t/product_info.php?produ
    cts_id=22782
    > Ten powinien się nadać przy dobrze zrobionych instalacjach antenowych .

    Z anteną z "ręcznika" lasu po deszczu nie przebrnie, a jak w pobliżu jest
    uczęszczana szosa ....
    Akceptowalna antena ma 5m zamontowana na drzewie. Np.
    http://www.avanti-radio.pl/go/_info/?id=108&idc=
    Zgadzam się, że ten ma w lesie jakieś szanse.

    Dziwię się, ze nie znalazłem profesjonalnych powiadomień na pasmo dla
    leśników (40MHz).

  • 10. Data: 2011-06-14 19:07:27
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    !sp wrote:

> [...]
    > Możesz probować CB radio dużej mocy (1kW), jak daleko od skupisk ludzkich.
    > Zalezy jaki las, czy gęsty i mokry, a może to 5 drzew:-)

    O bulwa. Chcesz wiewiórki gotować? Kwestia anten. 3km to nie jest dużo.
    Prawda, że na gwoździu i 2.4GHz nie pójdzie, ale na 2m czy 4m to powinno się
    dać.

    > Duża moc, niska częstotliwość, ogromne anteny, zezwolenie, opłaty
    > Duży akumulator musi być i pośrednie fale, a nie GHz

    Co to są fale pośrednie?

    Waldek