  • 11. Data: 2012-04-25 10:00:01
    Temat: Re: RS232 do laptopa
    Od: macu <m...@p...pl>

    On 04/24/2012 01:14 PM, Robbo wrote:
> [...]
    > potrzebny do podłączenia programatora COMBO3. Poza tym, serwisuję
    > maszyny sterowane moimi starymi programami, które działają pod DOS i też
    > wysyłają dane przez port COM. Chciałem kupić kartę PCMCIA albo
    > ExpressCard, która posiada port COM. Czy istnieją takie karty, które nie
    > wymagałyby sterowników? Bo z tego co widzę na Allegro, to każda karta
    > wymaga sterowników (na ogół piszą tylko o obsłudze Windows, a nie ma
    > słowa o DOS), a mam wrażenie, że jakiś czas temu ktoś oferował karty
    > ExpressCard działające bez sterowników zarówno pod DOS i Windows,

    Skoro masz programy pod DOS ktore obsluguja port COM, mozliwe ze
    robia to grzebiac bezposrednio pod z gory znanymi adresami pamieci
    gdzie znajduja sie zazwyczaj rejestry UART.
    Jak podlaczysz karte PCMCIA/ExpCard urzadzenia UART niekoniecznie
    musza byc "podmapowane" pod te standardowe adresy, zatem sprawdz
    jeszcze czy jestes w stanie zmienic adres bazowy w swoim programie

    Pozdro
    Mariusz

  • 12. Data: 2012-04-30 17:59:31
    Od: "Chwilozof" <...@u...pl>

    "Robbo" <n...@g...com> wrote in message
> [...]
    > wrażenie, że jakiś czas temu ktoś oferował karty ExpressCard działające bez
    sterowników zarówno pod DOS i Windows, niemniej mogę

    rs232 to usb - koszt 1$ - 5$

    http://www.google.com/products/catalog?hl=en&q=rs232
    +to+usb&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=11289101947638944
    492&sa=X&ei=oraeT-vJJpTrtgeh-vW9DA&ved=0CJEBEPMCMAA

    http://www.google.com/products/catalog?q=rs232+to+us
    b&hl=en&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1594&
    bih=851&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=74043566269193163
    60&sa=X&ei=tbaeT7-aNMaItwec38WrAQ&ved=0CI8BEPMCMAA

    https://www.google.com/search?hl=en&tbm=shop&q=rs232
    +to+usb&oq=rs232&aq=1&aqi=g10&aql=&gs_l=products-cc.
    3.1.0l10.2884.7493.0.9545.6.5.0.1.1.0.59.285.5.5.0..
    .0.0.#q=rs232+to+usb&hl=en&tbs=p_ord:p&tbm=shop&sa=X
    &ei=oraeT-vJJpTrtgeh-vW9DA&ved=0COQBELsNKAE&bav=on.2
    ,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=d4335110cce76f8c&biw=1
    594&bih=851