  • 1. Data: 2012-04-24 13:14:48
    Temat: RS232 do laptopa
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam,

    Kupiłem laptopa, który nie ma portu COM. Niemniej taki port jest mi
    potrzebny do podłączenia programatora COMBO3. Poza tym, serwisuję maszyny
    sterowane moimi starymi programami, które działają pod DOS i też wysyłają
    dane przez port COM. Chciałem kupić kartę PCMCIA albo ExpressCard, która
    posiada port COM. Czy istnieją takie karty, które nie wymagałyby
    sterowników? Bo z tego co widzę na Allegro, to każda karta wymaga
    sterowników (na ogół piszą tylko o obsłudze Windows, a nie ma słowa o DOS),
    a mam wrażenie, że jakiś czas temu ktoś oferował karty ExpressCard
    działające bez sterowników zarówno pod DOS i Windows, niemniej mogę się
    mylić.

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2012-04-24 13:42:54
    Temat: Re: RS232 do laptopa
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > potrzebny do podłączenia programatora COMBO3. Poza tym, serwisuję
    > maszyny sterowane moimi starymi programami, które działają pod DOS i
    [...]

    Czy w Twoim przypadku możliwe byłoby zanabycie dedykowanej stacji
    dokującej? Bardzo często takie urządzenia wyposażone są w rózne
    "zabytowe" porty w rodzaju RS232, Centronix czy SCSI. Innym
    rozwiązaniem jest sprawienie sobie jakiegoś archaicznego "sztrucla" za
    kilkadziesiąt zł. W skrajnym przypadku może okazać się, że zakup
    takiego starocia okaże się mniej kosztowny od specjalizowanej karty
    PCMCIA / Card Bus / ExpressCard.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 3. Data: 2012-04-24 14:12:50
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-24 13:14, Robbo pisze:
> [...]
    > słowa o DOS), a mam wrażenie, że jakiś czas temu ktoś oferował karty
    > ExpressCard działające bez sterowników zarówno pod DOS i Windows,

    Możesz pracować w windowsie a uruchamiać wirtualną maszenę z DOD. W ten
    sposób da siew wykorzystać nie tylko pcimcie ale nawet przejściówki
    USBowe, które możesz zadeklarować w maszynie wirtualnej jako typowy COM
    dla dosa

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2012-04-24 14:13:46
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    W dniu 2012-04-24 13:42, Krzysztof Kucharski pisze:
    > Dzień dobry
    >
    > Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    A czy czasem przejściówka na ftdi pod virtualboxem nie będzie widoczna
    jako zwykły sprzętowy port COM?

  • 5. Data: 2012-04-24 14:22:29
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    W dniu 2012-04-24 14:12, Mario pisze:
> [...]
    > sposób da siew wykorzystać nie tylko pcimcie ale nawet przejściówki
    > USBowe, które możesz zadeklarować w maszynie wirtualnej jako typowy COM

    O jednak miałem dobrego pomysła.

  • 6. Data: 2012-04-24 15:24:49
    Od: a...@g...pl

    Mario wrote:

> [...]
    > sposób da siew wykorzystać nie tylko pcimcie ale nawet przejściówki
    > USBowe, które możesz zadeklarować w maszynie wirtualnej jako typowy COM

    Ciekawe czy np. programowanie jtaga by poszło przez allegrowe tanie
    przejściówki usb-parallel + zwykły niebuforowany jtag na 4 rezystorach w ten
    sposób - z maszyną wirtualną?

    (programik o którym myślę jest głupi i jedzie prosto pod adresami pamięci
    portu równoległego gdzie w przypadku bez maszyny wirtualnej pod tymi
    adresami przejściówki sobie nie znajdzie z oczywistych powodów).

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 7. Data: 2012-04-24 16:54:05
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Czy w Twoim przypadku możliwe byłoby zanabycie dedykowanej stacji
    > dokującej?

    Na razie bym chciał uniknąć rozwiązania ze stacją dokującą ze względu na
    gabaryty. Bardziej bym się skłaniał ku karcie PCMCIA/ExpressCard (nawet z tą
    niedogodnością, że wymaga to sterowników, a nie jest bezsterownikowym
    portem). Ponadto to tego mojego nowego laptopa (a właściwie starego-nowego,
    bo to Lenovo T61, używka z Allegro) kupiłem Windows 7 i pod ten system
    potrzebuję karty z portem COM -- są takie na Allegro, ale zdecydowanie
    więcej działa tylko do Windowsa XP, a już pod Windows 7 nie. Jakby ta karta
    miała sterowniki do Windows 7, DOS i Linuksa, to by już było dobrze.

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 8. Data: 2012-04-24 18:36:15
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > Kupiłem laptopa, który nie ma portu COM. Niemniej taki port jest mi
    > potrzebny ...

    Mam taką przejściówkę PCMCIA-RS232.
    Bez sterowników widziana jest w WinXP jako standardowy port COM. Po
    zainstalowaniu oprogramowania pojawiają się dodatkowe możliwości. Można
    np. ustawić większą niż 115200 bps prędkość komunikacji.

    Paweł

  • 9. Data: 2012-04-24 21:08:14
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dobry wieczór

> [...]
    > działa tylko do Windowsa XP, a już pod Windows 7 nie. Jakby ta karta
    > miała sterowniki do Windows 7, DOS i Linuksa, to by już było dobrze.

    Przeglądałem dzisiaj oferty na wiadomym portalu aukcyjnym - karty,
    które teoretycznie spelnialaby Twoje wymagania są "drogawe":
    http://allegro.pl/2-porty-rs232-silicom-pcmcia-dos-g
    war-faktura-nowa-i2272221012.html
    http://allegro.pl/pelny-sprzetowy-port-rs232-express
    -card-ms-dos-i2272810357.html
    http://allegro.pl/expresscard-lpt-rs232-combo-fizycz
    ny-dos-uart-fv-i2286807896.html

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 10. Data: 2012-04-24 21:45:55
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Naprawdę wielkie dzięki za te linki. Nie te hasła wpisywałem chyba, że nie
    mogłem znaleźć tego sam.

    R.