  • 21. Data: 2012-08-01 20:56:58
    Temat: Re: RS232
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > załączam stosowny obrazek, i co Panowie na to?
    > http://e-serwis.org/smietnik/vinculum.PNG

    Jak już napisałem, wynika z tego, że to całe Vinculum ma pełnić rolę DTE.
    Jeśli chcesz je połączyć z innym DTE to pozostaje Ci połączenie typu
    null-modem, czyli połączyć na krzyż RXD-TXD oraz RTS-CTS.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 22. Data: 2012-08-01 20:57:38
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > zupełnie sie pogubiłem, w Vinculum II RTS to wyjście, CTS to wejście, czy
    > inaczej?

    No przecież sam zapodałeś obrazek.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 23. Data: 2012-08-01 20:59:17
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > ma Ktoś dobry pdf z opisem protokołu RS232?
    > można prosić o podesłanie q...@g...pl

    Człowieku, masz na ten temat pierdyliard stron i PDFów. A potem się dziwisz,
    że nikomu nie chce się odpisywać na Twoje posty. A tym bardziej słać maile.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 24. Data: 2012-08-01 20:59:26
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > i jeszcze DTE i DCE, na każdej stronie piszą co innego, który to komputer
    > PC, a który urządzenie?

    Już Ci napisałem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 25. Data: 2012-08-01 21:02:47
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > jak sobie poradzić ze sterowaniem układów 5V z układu 3V3? czy taki
    > opornik podciągający do 5V to dobry pomysł?

    Zbyt ogólne pytanie. Układ 5V zwykle poprawnie odbierze dane z układu 3,3,
    bo będzie miał próg przełączania w okolicach 2,5V (jeśli to CMOS). W
    przypadku odwrotnym masz dwa wyjścia: układ z wejściami 5V-tolerant lub w
    układzie wysyłającym wyjścia OC a w układzie odbierającym podciągnięcie do
    3,3V. Ewentualnie dzielniki napięcia. Trudno powiedzieć, bo nie podałeś
    szczegółów i nie wiadomo o co Ci chodzi.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 26. Data: 2012-08-01 21:07:06
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Jak już napisałem, wynika z tego, że to całe Vinculum ma pełnić rolę DTE.

    to nie można tego normalnie podłączyć do PC?

  • 27. Data: 2012-08-01 21:09:31
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a to dobre, tyle stron, a na każdej zupełnie co innego, nawet nie
    wiedziałem, że 4 kable mogą mieć tyle kombinacji... może Ktoś to podłączał i
    mi poprostu powie?

  • 28. Data: 2012-08-01 21:12:47
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    > to nie można tego normalnie podłączyć do PC?

    Nie możesz przecież łączyć wyjść z wyjściami a wejść z wejściami.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 29. Data: 2012-08-01 21:16:00
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > a to dobre, tyle stron, a na każdej zupełnie co innego, nawet nie
    > wiedziałem, że 4 kable mogą mieć tyle kombinacji...

    Wcale nie jest co innego, tylko nie chce Ci się pomyśleć. Jedyne co może być
    mylące to to, że ludzie czasem zapominają o podziale na DCE i DTE i trochę
    mylą kierunki sygnałów. Nie zmienia to jednak faktu, że temat jest opisany
    na ogromnej ilości stron i nie ma potrzeby żeby ktoś tutaj wyszukiwał coś
    specjalnie dla Ciebie.

    > może Ktoś to
    > podłączał i mi poprostu powie?

    No to mówię.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 30. Data: 2012-08-01 21:25:16
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Nie możesz przecież łączyć wyjść z wyjściami a wejść z wejściami.

    nie rozumiemy się, dlaczego DTR w Vinculum to wyjście? a CTR to wejście -
    wkleiłem datasheeta... jak to mam w końcu połączyć do PC? zwraca uwagę fakt,
    że TxD i RxD opisane są prawidłowo...