  • 1. Data: 2012-07-27 11:09:02
    Temat: RS232
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    chciałbym dołączyć Vinculum do PC przez RS232, ten chip ma następujące
    sygnały na RS232: TxD RxD RTS# CTS# DTR# DSR# DCD# RI# TXDEN#

    może Ktoś się bawił i wie jak to popodłączać do wtyczki RS232 w PC?

  • 2. Data: 2012-07-27 11:45:26
    Temat: Re: RS232
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    chodzi mi głównie jak zmniejszyć liczbę kabelków do RxD TxD i GND, o ile się
    da w Vinculum...

  • 3. Data: 2012-07-27 11:52:57
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    RTS Request to Send Data
    - można to dołączyć na stałe do +5V?

  • 4. Data: 2012-07-27 13:04:01
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > chciałbym dołączyć Vinculum do PC przez RS232, ten chip ma następujące
    > sygnały na RS232: TxD RxD RTS# CTS# DTR# DSR# DCD# RI# TXDEN#
    > może Ktoś się bawił i wie jak to popodłączać do wtyczki RS232 w PC?

    Zgodnie z pinoutem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2012-07-27 13:04:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > chodzi mi głównie jak zmniejszyć liczbę kabelków do RxD TxD i GND, o ile
    > się da w Vinculum...

    Jeśli nie używasz sprzętowego sterowania przepływem to wystarczą te trzy.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2012-07-27 13:06:02
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Jeśli nie używasz sprzętowego sterowania przepływem to wystarczą te trzy.

    ale coś trzeba ustawić na pozostałych, czy można RTS ustawić na stałe na
    aktywny? nie wiem jak się zachowa Vinculum (pytam bo projektuję dopiero
    płytkę do eksperymentów)...

  • 7. Data: 2012-07-27 13:06:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > RTS Request to Send Data
    > - można to dołączyć na stałe do +5V?

    Po co? Z resztą RTS to wyjście.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2012-07-27 13:08:24
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    > ale coś trzeba ustawić na pozostałych, czy można RTS ustawić na stałe na
    > aktywny? nie wiem jak się zachowa Vinculum (pytam bo projektuję dopiero
    > płytkę do eksperymentów)...

    Zostaw je w spokoju jeśli nie używasz sprzętowego sterowania przepływem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2012-07-27 17:20:19
    Od: "Grzegorz Plywacz" <o...@u...o2.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli nie używasz sprzętowego sterowania przepływem to wystarczą te trzy.

    Vinculum na standardowym (V2DAP) fimware używa sprzętowego sterowania przepływem.
    CTS należy podłączyć do masy, RTS zostawić w spokoju i modlić się aby nie przepełnić
    bufora wejśćiowego.

    G.P.

  • 10. Data: 2012-07-27 21:33:42
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    > chodzi mi głównie jak zmniejszyć liczbę kabelków do RxD TxD i GND, o ile
    > się da w Vinculum...

    musisz zaopatrzyć się w specjalnie narzędzie np:
    http://www.tme.eu/pl/details/ht-109/szczypce-do-ciec
    ia/#