  • 1. Data: 2012-07-27 11:16:47
    Temat: przetwornica mocy
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Tak ogólnie na razie - zastanawiam się, jakby rozwiązać przetwornicę o
    stosunkowo dużej mocy : zasilanie z 230V, wyjście 300-340V , z
    regulowanym prądem wyjściowym (może być skokowo, jakimś przełącznikiem
    czy coś) od 200mA do max 3A.

    Ważne, żeby sprawność była >= 95%.
    Oczywiście izolowana...

  • 2. Data: 2012-07-27 11:51:10
    Temat: Re: przetwornica mocy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sundayman,

    Friday, July 27, 2012, 11:16:47 AM, you wrote:

> [...]
    > stosunkowo dużej mocy : zasilanie z 230V, wyjście 300-340V , z
    > regulowanym prądem wyjściowym (może być skokowo, jakimś przełącznikiem

    Ale podaj zastosowanie...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-07-28 06:43:46
    Od: SM <p...@s...pl>

> [...]
    > jakimś przełącznikiem czy coś) od 200mA do max 3A.
    >
    > Ważne, żeby sprawność była >= 95%. Oczywiście izolowana...

    A coś więcej? Wyjście AC/DC? Jeśli DC, to może przetwornica
    rezonansowa z wyjściem szeregowym. Jeśli napięcie wyjściowe
    ma być "w miarę" stałe (300..340VDC), a prąd regulowany
    skokowo to układ w miarę prosty. Moc niewielka (1kW) więc
    i małe będzie.

    W razie czego mam znajomego który specjalizuje się w tego
    typu układach zasilania, więc mogę dać namiar - możesz
    pogadać za ile by Ci to zrobił. Jeśli chcesz dłubać sam
    to moja wskazówka powyżej.

    SM

  • 4. Data: 2012-07-28 22:59:59
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > typu układach zasilania, więc mogę dać namiar - możesz
    > pogadać za ile by Ci to zrobił. Jeśli chcesz dłubać sam

    Wyjście DC. 300-330V, stałoprądowe, jak już wspomniałem, z możliwością
    regulacji (znaczy - w jednym egz. prąd np. 300mA, a w innym 3A - czyli
    możliwość ustawienia "na stałe" - może być oczywiście wartością
    elementów w układzie regulacji.

    Zastosowania niestety nie mogę podać :) no taki układ mam...

    Bardzo chętnie bym to zlecił komuś (projekt znaczy), żeby mieć
    gwarancję, że będzie OK.

    Więc poproszę o ten namiar oczywiście (na priv).

  • 5. Data: 2012-07-30 11:09:56
    Od: SM <p...@s...pl>

    > Bardzo chętnie bym to zlecił komuś (projekt znaczy), żeby mieć
    > gwarancję, że będzie OK.

    Projektem to nie będę znajomemu tyłka zawracał.

    Kilka razy tak się wkopał i potem kończy się to
    wiszeniem na słuchawce i tłumaczeniem od podstaw
    jak cały układ zrobić.

    Przy mocy 1kW to już trzeba co nieco bardziej
    w temacie siedzieć - jak nawinąć trafo, dławik,
    jak rozmieścić elementy, zrobić chłodzenie, itp.

    SM