-
41. Data: 2017-06-19 23:56:11
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Wymieniaj ta wiekszosc. Raptem znam tylko jeden typ gaznika do lady ktory tak mial.
Do lady 210X bylo z piec gaznikow.
-
42. Data: 2017-06-20 00:47:57
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>
Pisałem, że wg wskaźnika. Ale akurat działa dość dobrze i pokrywa się ze wskazaniami
podpiętego kompa.
-
43. Data: 2017-06-20 00:57:50
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-06-19 o 22:28, J.F. pisze:
>>> c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
>>> rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
>>> komputer.
>>> co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
>
>> Coś tu się nie zgadza.
>
> Sie zgadza. Jedziemy 90km/h, to 0.9l/h = 0.9l/90km = 1.0l/100km.
>Hybrydy więcej palą a my podobno rozmawiamy o samochodach.
Pozdrawiam
-
44. Data: 2017-06-20 03:18:09
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 20 Jun 2017 00:57:50 +0200, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2017-06-19 o 22:28, J.F. pisze:
>>>> c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
>>>> rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
>>>> komputer.
>>>> co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
>>
>>> Coś tu się nie zgadza.
>>
>> Sie zgadza. Jedziemy 90km/h, to 0.9l/h = 0.9l/90km = 1.0l/100km.
>>Hybrydy więcej palą a my podobno rozmawiamy o samochodach.
Mowimy o koszcie zjezdzania na luzie.
J.
-
45. Data: 2017-06-20 06:25:47
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 19.06.2017 o 21:40, J.F. pisze:
>> Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi się,
>> że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie silnikiem
>> nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na kręcenie nim
>> paliwem.
>
> IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
> Im wieksze, tym wieksza strata.
Dlatego pisze o piątce.
> Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
> szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
> (tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
> pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i odzyskac
> stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.
W sumie to można pewnie policzyć, ale jest za wcześnie;) - mój stary
trup pali 1l lpg na godzinę i 10 litrów na setkę.
>>> Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
>>> klopoty...
>> Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
>> nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię, która
>> mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...
>
> Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca dotykac.
Tak, ale raczej się nie uda w praktyce. W praktyce nie hamując silnikiem
spalisz klocki i wyleciesz;)
Shrek
-
46. Data: 2017-06-20 06:32:31
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 19.06.2017 o 23:56, Zenek Kapelinder pisze:
> Wymieniaj ta wiekszosc. Raptem znam tylko jeden typ gaznika do lady ktory tak mial.
Do lady 210X bylo z piec gaznikow.
Nawet część maluchów i poldków miała ZHS OIDP.
Shrek
-
47. Data: 2017-06-20 10:49:56
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oia8gv$thu$...@n...news.atman.pl...
W dniu 19.06.2017 o 23:56, Zenek Kapelinder pisze:
>> Wymieniaj ta wiekszosc. Raptem znam tylko jeden typ gaznika do lady
>> ktory tak mial. Do lady 210X bylo z piec gaznikow.
>Nawet część maluchów i poldków miała ZHS OIDP.
W poldku chyba standard, ale w maluchu raczej nie.
Tam jak wszystko - byl najprostszy, a nawet prymitywny :-)
J.
-
48. Data: 2017-06-20 10:53:44
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oia84a$thu$...@n...news.atman.pl...
W dniu 19.06.2017 o 21:40, J.F. pisze:
>>> Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi
>>> się, że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie
>>> silnikiem nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na
>>> kręcenie nim paliwem.
>> IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
>> Im wieksze, tym wieksza strata.
>Dlatego pisze o piątce.
Teraz to ja mam i szostke, a i tak 850 rpm to bedzie gdzies przy
60km/h
>> Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
>> szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
>> (tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
>> pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i
>> odzyskac stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.
>W sumie to można pewnie policzyć, ale jest za wcześnie;) - mój stary
>trup pali 1l lpg na godzinę i 10 litrów na setkę.
A moj, jak depne, to pokazuje i 39.9
>>>> Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
>>>> klopoty...
>>> Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
>>> nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię,
>>> która mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...
>
>> Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca
>> dotykac.
>Tak, ale raczej się nie uda w praktyce. W praktyce nie hamując
>silnikiem spalisz klocki i wyleciesz;)
A to zalezy jaki teren. W takim jak myslisz, to owszem, trzeba
silnikiem hamowac.
J.
-
49. Data: 2017-06-20 11:19:02
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-06-20 o 03:18, J.F. pisze:
>>>>> c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
>>>>> rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
>>>>> komputer.
>>>>> co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
>>>
>>>> Coś tu się nie zgadza.
>>>
>>> Sie zgadza. Jedziemy 90km/h, to 0.9l/h = 0.9l/90km = 1.0l/100km.
>>> Hybrydy więcej palą a my podobno rozmawiamy o samochodach.
>
> Mowimy o koszcie zjezdzania na luzie.
W konstrukcji zaprojektowanej do wyścigu na kropelce czy jednak
w normalnym aucie drogowym ?
I zastanów się jakie normalne auto pali litr na sto kilometrów ?
Wedle mojej wiedzy hybrydy palą więcej.
Pozdrawiam
-
50. Data: 2017-06-20 11:30:16
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: s...@g...com
W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 11:19:06 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:
> W dniu 2017-06-20 o 03:18, J.F. pisze:
>
> >>>>> c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
> >>>>> rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
> >>>>> komputer.
> >>>>> co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
> >>>
> >>>> Coś tu się nie zgadza.
> >>>
> >>> Sie zgadza. Jedziemy 90km/h, to 0.9l/h = 0.9l/90km = 1.0l/100km.
> >>> Hybrydy więcej palą a my podobno rozmawiamy o samochodach.
> >
> > Mowimy o koszcie zjezdzania na luzie.
>
> W konstrukcji zaprojektowanej do wyścigu na kropelce czy jednak
> w normalnym aucie drogowym ?
> I zastanów się jakie normalne auto pali litr na sto kilometrów ?
> Wedle mojej wiedzy hybrydy palą więcej.
>
>
Doczytaj szczegóły bo tutaj nie chodzi o spalanie przy napędzaniu samochodu.
Tu chodzi o utrzymanie silnika na chodzie.
Auto sie stacza z górki w tempie 90km/h. I zrobi to samoczynnie z silnikiem czy bez.
Jakby zgasić silnik to w takim przypadku spalanie wyjdzie 0l/100km.
Jakby jechać na luzie to będzie to te 1l/100km
Jakby jechac na biegu i hamować silnikiem to wyjdzie rónież 0l/100km ale wtedy częśc
energii się straci i trzeba będzie spalić paliwo aby zajechać tak samo daleko jak w
poprzednich przypadkach.
ten 1l/100 o którym wspomina Jarosław to taki przelicznik spalania podczas zjazdu z
górki na luzie.