eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie teoretyczneRe: Pytanie teoretyczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <oi60k8$1a8$1@node1.news.atman.pl> <oi6io6$fic$1@node2.news.atman.pl>
    <oi6kls$je0$1@dont-email.me> <oi6nes$p9v$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <oi97b1$v9m$1@node2.news.atman.pl>
    <594828ca$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    <oia84a$thu$2@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <oia84a$thu$2@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Pytanie teoretyczne
    Date: Tue, 20 Jun 2017 10:53:44 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 43
    Message-ID: <5948e29a$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.131.92
    X-Trace: 1497948826 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5163 83.30.131.92:59893
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2608117
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oia84a$thu$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 19.06.2017 o 21:40, J.F. pisze:
    >>> Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi
    >>> się, że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie
    >>> silnikiem nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na
    >>> kręcenie nim paliwem.
    >> IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
    >> Im wieksze, tym wieksza strata.

    >Dlatego pisze o piątce.

    Teraz to ja mam i szostke, a i tak 850 rpm to bedzie gdzies przy
    60km/h

    >> Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
    >> szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
    >> (tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
    >> pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i
    >> odzyskac stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.

    >W sumie to można pewnie policzyć, ale jest za wcześnie;) - mój stary
    >trup pali 1l lpg na godzinę i 10 litrów na setkę.

    A moj, jak depne, to pokazuje i 39.9

    >>>> Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
    >>>> klopoty...
    >>> Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
    >>> nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię,
    >>> która mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...
    >
    >> Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca
    >> dotykac.

    >Tak, ale raczej się nie uda w praktyce. W praktyce nie hamując
    >silnikiem spalisz klocki i wyleciesz;)

    A to zalezy jaki teren. W takim jak myslisz, to owszem, trzeba
    silnikiem hamowac.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: