-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <oi60k8$1a8$1@node1.news.atman.pl> <oi6io6$fic$1@node2.news.atman.pl>
<oi6kls$je0$1@dont-email.me> <oi6nes$p9v$1@node1.news.atman.pl>
<8...@g...com>
<oi97b1$v9m$1@node2.news.atman.pl>
<594828ca$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
<oia84a$thu$2@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <oia84a$thu$2@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Pytanie teoretyczne
Date: Tue, 20 Jun 2017 10:53:44 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 43
Message-ID: <5948e29a$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.131.92
X-Trace: 1497948826 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5163 83.30.131.92:59893
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2608117
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oia84a$thu$...@n...news.atman.pl...
W dniu 19.06.2017 o 21:40, J.F. pisze:
>>> Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi
>>> się, że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie
>>> silnikiem nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na
>>> kręcenie nim paliwem.
>> IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
>> Im wieksze, tym wieksza strata.
>Dlatego pisze o piątce.
Teraz to ja mam i szostke, a i tak 850 rpm to bedzie gdzies przy
60km/h
>> Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
>> szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
>> (tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
>> pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i
>> odzyskac stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.
>W sumie to można pewnie policzyć, ale jest za wcześnie;) - mój stary
>trup pali 1l lpg na godzinę i 10 litrów na setkę.
A moj, jak depne, to pokazuje i 39.9
>>>> Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
>>>> klopoty...
>>> Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
>>> nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię,
>>> która mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...
>
>> Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca
>> dotykac.
>Tak, ale raczej się nie uda w praktyce. W praktyce nie hamując
>silnikiem spalisz klocki i wyleciesz;)
A to zalezy jaki teren. W takim jak myslisz, to owszem, trzeba
silnikiem hamowac.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.06.17 11:19 RadoslawF
- 20.06.17 11:30 s...@g...com
- 20.06.17 11:33 J.F.
- 20.06.17 11:43 s...@g...com
- 20.06.17 12:39 Zenek Kapelinder
- 20.06.17 12:42 Zenek Kapelinder
- 20.06.17 14:00 Budzik
- 20.06.17 14:00 Budzik
- 20.06.17 14:00 Budzik
- 20.06.17 16:37 RadoslawF
- 20.06.17 17:01 WS
- 20.06.17 18:02 s...@g...com
- 20.06.17 18:18 Shrek
- 20.06.17 18:33 Shrek
- 20.06.17 18:36 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A