  • 21. Data: 2024-09-24 23:26:57
    Temat: Re: Pytanie do Użytkownika
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.09.2024 o 08:49, Janusz pisze:

    > Masz zakamieniony wymiennik, przy grzaniu CWU masz mniejszy przepływ i
    > wiekszą temp i dlatego tworzą się tam bąble pary, i one tak stukaja
    > jakby ktoś młotkiem walił po metalowej rurze.
    > Trzeba wymontować wymiennik i zalać go gorącym odkamieniaczem i odkamienić.

    Może być. Zakamieniony czajnik do gotowania wody na gazie, też mi pukał.
    Jak go odkamieniłem to przestał :) Nie odkamnieniałem go dla
    przestaniapukania :)...napełniłem octem z wodą, zagotowałem, wylałem.
    Zrobiłem to, bo mi czasem "farfocle" z kamienia pływały w kawie :D

    --
    Pixel(R)??

  • 22. Data: 2024-09-24 23:40:17
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.09.2024 o 01:05, Pixel(R)?? pisze:

    > Umieram :) pod prysznicem :)

    Rozwinę. Lubię wannę ale wolę prysznic z wielu powodów. Jeden to
    oszczędność a drugi to "umysłowy". Ten umysłowy, nie pozwala mi
    przebywać długo w 200 litrach wody w chęci pozbycia się znoju dnia
    codziennego :) czyli pławić się we własnych ściekach przez dłuższy czas.

    Jak to opisać? Spróbuję:

    W filmie "Kariera Nikodema Dyzmy" był taki moment, kiedy Wilhelmi
    spuszczając wodę z wanny, spuścił wszystkie troski jakie miał do tego
    czasu, obserwując wir wody :) Na YT nie znalazłem, na szybko.

    Prysznic pozbywa się tego od razu. Na dodatek, można sikać i pierdzieć
    bezdotykowo do ciała :D

    --
    Pixel(R)??

  • 23. Data: 2024-09-25 08:43:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Sep 2024 14:29:45 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Obniż temp i zobacz co sie zmieni.

    Obniżyłem o 10C, nadal puka ale jakby ciszej.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2024-09-25 08:49:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Sep 2024 20:53:22 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Planowane postarzanie.

    Zoba, nawet artykuł w wikipedii o tym jest:

    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Planowane_postarzani
    e_produktu

    Kolega rozumiem z tych co gdy plują mu w twarz, to mówi, że deszcz
    pada. Zaklinać rzeczywistość można na pierdyliard sposobów.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2024-09-25 09:21:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 25.09.2024 o 08:43, Marek pisze:

    > Obniżyłem o 10C, nadal puka ale jakby ciszej.

    Masz filtry w piecu? pewnie masz ale sam ich nie przeczyścisz bo to
    trzeba piec rozbierać np Valiant. Od tego bym zaczął, a jak nie pomoże
    to wyjąć wymiennik i odkamieniać.

    --
    Janusz

  • 26. Data: 2024-09-25 09:24:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 24.09.2024 o 23:17, Pixel(R)?? pisze:

    > Mam takie coś, bez wymienników na zwykłej grawitacji w 2 domach. Puka
    > jak się dynamicznie rozgrzewa...znaczy nie wiem dokładnie CO puka, czy
    > piec, czy rury bo to się przenosi na całe mieszkanie. Dzieje się to
    > tylko podczas szybkiego rozgrzewania (w jednym z samochodów też mi
    > puka...ale wiem że to kolektor wydechowy lub jego osłona). We wszystkich
    > przypadkach mam na to "olew" bo zdaję sobie sprawę, że pukanie pochodzi
    > od rozszerzalności metalu/połączeń/cokolwiek. Puka tak już kilka lat,
    > bez żadnej awarii :)

    To jest inne pykanie, bardziej niesie sie po rurch i ma niższy dźwięk, a
    para wodna jak stuka to dźwięk jest wyższy i bardziej metaliczny,
    dosłownie jakby ktoś walił młotkiem po rurach no i słychać go tylko w
    piecu, po rurach słabo sie niesie.

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2024-09-25 10:19:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Zoba, nawet artykuł w wikipedii o tym jest:
    >
    > https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Planowane_postarzani
    e_produktu

    To bardzo ogólny artykuł. Warto napisać też o tym, żeby ludzie wiedzieli:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Spisek_wymiennikowy

    Artykuł w Wiki każdy może stworzyć, więc proszę, śmiało.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2024-09-25 14:47:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Sep 2024 09:21:20 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Masz filtry w piecu? pewnie masz ale sam ich nie przeczyścisz bo to

    Filtr jest tylko w torze c.o., w c.w.u nie ma filtra raczej. Jeszcze
    zerknę w środku ale nie kojarzę. Termagen ma prostą konstrukcję cepa.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2024-09-25 14:56:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Sep 2024 10:19:21 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Spisek_wymiennikowy
    > Artykuł w Wiki każdy może stworzyć, więc proszę, śmiało.

    Pisz, pisz - co cię powstrzymuje? Jako fachowiec od obalania spisków
    (nawet tych, które sam wymyśliłeś) na pewno masz do tego merytoryczne
    argumenty. Zobaczymy jak artykuł zostanie zweryfikowany.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2024-09-25 15:02:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Sep 2024 14:47:48 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Filtr jest tylko w torze c.o., w c.w.u nie ma filtra raczej.
    > Jeszcze sprawdzę

    Sorry, jest filtr.

    --
    Marek