  • 11. Data: 2024-09-24 08:49:26
    Temat: Re: Pytanie do Użytkownika
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 23.09.2024 o 22:49, Marek pisze:

    > Dawaj.

    Masz zakamieniony wymiennik, przy grzaniu CWU masz mniejszy przepływ i
    wiekszą temp i dlatego tworzą się tam bąble pary, i one tak stukaja
    jakby ktoś młotkiem walił po metalowej rurze.
    Trzeba wymontować wymiennik i zalać go gorącym odkamieniaczem i odkamienić.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2024-09-24 09:10:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Sep 2024 08:49:26 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Masz zakamieniony wymiennik, przy grzaniu CWU masz mniejszy
    > przepływ i

    Taka tylko uwaga:nie ma mniejszego przepływu, układ pracuje zawsze
    na cały gwizdek bo jest wymuszany przez pompę ładującą zbiornik cwu.
    Ale pomysł ciekawy...

    --
    Marek

  • 13. Data: 2024-09-24 10:27:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 24.09.2024 o 09:10, Marek pisze:

    > Taka tylko uwaga:nie ma mniejszego przepływu, układ  pracuje zawsze na
    > cały gwizdek bo jest wymuszany przez pompę ładującą zbiornik cwu. Ale
    > pomysł ciekawy...

    Skąd wiesz, że przepływ nie jest ograniczony? Mierzyłeś? Bo z faktu, że
    pompa pracuje, nie wynika nic.

    P.P.

  • 14. Data: 2024-09-24 11:06:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Sep 2024 10:27:10 +0200, Paweł
    Pawłowicz<p...@u...edu.pl> wrote:
    > Skąd wiesz, że przepływ nie jest ograniczony? Mierzyłeś? Bo z
    > faktu, że
    > pompa pracuje, nie wynika nic.

    Z wykresu czasu ładowania zbiornika. Nie zmienił się. Dodatkowo
    zmniejszony przepływ zmodulował by moc grzania, to się nie zmienia.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2024-09-24 14:28:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 24.09.2024 o 11:06, Marek pisze:

    > Z wykresu czasu ładowania zbiornika. Nie zmienił się. Dodatkowo
    > zmniejszony przepływ zmodulował by moc grzania, to się nie zmienia.

    Ale sama wyższa temp grzania już wystarczy, przy niższych ci lekko
    świerszczy a przy wiekszych stuka.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2024-09-24 14:29:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Taka tylko uwaga:nie ma mniejszego przepływu, układ  pracuje zawsze na
    > cały gwizdek bo jest wymuszany przez pompę ładującą zbiornik cwu. Ale
    > pomysł ciekawy...

    Obniż temp i zobacz co sie zmieni.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2024-09-24 18:01:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Sep 2024 14:28:41 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Ale sama wyższa temp grzania już wystarczy, przy niższych ci lekko
    > świerszczy a przy wiekszych stuka.

    Ale tego stukania nie było od początku, pojawiło się po 2 latach
    eksploatacji na tych samych ustawieniach. A to nie kwestia
    nierównomiernie rozszerzającego się wymiennika bo pokrywa przykręcona
    różnymi momentami?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2024-09-24 19:25:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 24.09.2024 o 18:01, Marek pisze:

> [...]
    > eksploatacji na tych samych ustawieniach. A to nie kwestia
    > nierównomiernie rozszerzającego się wymiennika bo pokrywa przykręcona

    Nie, to by tylko lekko pykało na początku.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2024-09-24 20:53:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Ale tego stukania nie było od początku, pojawiło się
    > po 2 latach eksploatacji na tych samych ustawieniach.

    Planowane postarzanie. Spisek wymiennikowy.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2024-09-24 23:17:12
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.09.2024 o 08:48, Marek pisze:
    > Widzę, że znowu się pojawiłeś a jesteś fachowiec od ACV/Termagen.
    > Masz może pomysł co może powodować w Termagenie dwufunkcyjnym pukanie
    > jakby młotkiem w wymiennik podczaszy grzania c.w.u?
    > Pukanie jest co 30-40s kilka razy podczas cyklu grzania c.w.u. Nie
    > występuje podczas grzania c.o. (c.w.u grzeje na 65C, c.o. na 40C). Jest
    > dość metaliczne, dlatego opisuję to,  że brzmi jakby jakiś młotek pukał
    > w wymiennik.

    Mam takie coś, bez wymienników na zwykłej grawitacji w 2 domach. Puka
    jak się dynamicznie rozgrzewa...znaczy nie wiem dokładnie CO puka, czy
    piec, czy rury bo to się przenosi na całe mieszkanie. Dzieje się to
    tylko podczas szybkiego rozgrzewania (w jednym z samochodów też mi
    puka...ale wiem że to kolektor wydechowy lub jego osłona). We wszystkich
    przypadkach mam na to "olew" bo zdaję sobie sprawę, że pukanie pochodzi
    od rozszerzalności metalu/połączeń/cokolwiek. Puka tak już kilka lat,
    bez żadnej awarii :)

    --
    Pixel(R)??