  • 1. Data: 2012-03-22 09:16:34
    Temat: Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Powiedzcie mi proszę, jaką opinię mają oba silniki?

    Wiem, że pytanie wydaje się dziwne, w końcu są nieporównywalne
    (benzyna-diesel), ale pomagam w zakupie i jest taki właśnie wybór.
    Poza oczywistymi kwestiami, co się bardziej opłaca w eksploatacji,
    remontach i cenie zakupu (tutaj samemu zdecyduję), czy jednostka 1.4
    jest jakaś wybitnie trwała, a może odwrotnie, raczej unikać? Podobnie z
    silnikiem 1.9.

    Żaden z moich znajomych nie miał Punto, dlatego liczę na Was. :)
    __
    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-03-22 09:41:18
    Temat: Re: Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Sorryyyy...

    Silnik 1.2 benzynowy.
    Nie wiem dlaczego napisałem 1.4.

    __
    Irek.N.

  • 3. Data: 2012-03-22 09:45:09
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-22 09:16, Irek N. pisze:
    > Powiedzcie mi proszę, jaką opinię mają oba silniki?

    1,9 jtd to fajny silnik, w miarę dobrze ciągnie, trochę za bardzo lubi
    obroty, bo najlepszą dynamikę ma między 3 a 4,5 tys. Paliwa bierze
    średnio dużo - nie jest jakoś nadmiernie łakomy.
    Co do wad to tyle: po 60 tys. padło koło dwumasowe - koszt 4 tys.
    W czasie większych mrozów problemy z zapalaniem mimo dolewania dodatku i
    unikania paliwa z podejrzanych stacji. Ponadto pojawiają się komunikaty
    typu "awaria systemu kontroli silnika" ASO je kasuje i twierdzi, że ten
    typ tak ma (koszt 80 zł).
    Silnika 1,4 nie miałem, ale miał kolega. Nie jest to jakiś gigant
    dynamiki, ale dawał radę. Nie psuł się też z tego , co wiem wcale.
    Podsumowując: jak nie musisz, to nie bierz jtd.
    Jacek

  • 4. Data: 2012-03-22 11:31:06
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 marca 2012, 09:41:18 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Silnik 1.2 benzynowy.

    8V: trwały, tani w utrzymaniu, mało pali ale ma tylko 60KM, co wystarczy do bardzo
    spokojnej jazdy, nadaje się do gazu.

    16V: 80KM, idealny do tego auta, zużycie paliwa niewiele większe jak w 8V, nie wiem
    jak z awaryjnością.

    Pozdrawiam
    MK

  • 5. Data: 2012-03-22 11:47:24
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-03-22 11:31, Marcin Kiciński wrote:

> [...]
    spokojnej jazdy, nadaje się do gazu.

    > 16V: 80KM, idealny do tego auta, zużycie paliwa niewiele większe jak w 8V, nie wiem

    Potwierdzam, silnik świetny ale ma problemy z uszczelką pod głowicą. Jak
    pójdzie (mi poszła), to szansa na jeden szlif a potem wymiana głowicy...

    --
    MM

  • 6. Data: 2012-03-22 13:38:34
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-22 09:45, Jacek pisze:

    > Silnika 1,4 nie miałem, ale miał kolega. Nie jest to jakiś gigant
    > dynamiki, ale dawał radę. Nie psuł się też z tego , co wiem wcale.
    > Podsumowując: jak nie musisz, to nie bierz jtd.
    Małe sprostowanie: kolegia miał 1,2 8V
    Jacek

  • 7. Data: 2012-03-22 23:49:38
    Od: ojciec <e...@p...pl>

> [...]
    > dynamiki, ale dawał radę. Nie psuł się też z tego , co wiem wcale.
    > Podsumowując: jak nie musisz, to nie bierz jtd.
    Skoro tak ma, to za co kasowanie?

  • 8. Data: 2012-03-23 19:07:06
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-22 23:49, ojciec pisze:

    > Skoro tak ma, to za co kasowanie?

    "Ten typ tak ma" to słowa gościa z warsztatu.
    Facet od faktur ma do wyboru: A na gwarancji robimy bezpłatnie
    B po gwarancji robimy odpłatnie.
    Ja mam już opcję B.
    Jacek

  • 9. Data: 2012-03-24 00:51:18
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > "Ten typ tak ma" to słowa gościa z warsztatu.

    Wykrętna odpowiedź numer 4.

    > Facet od faktur ma do wyboru: A na gwarancji robimy bezpłatnie
    > B po gwarancji robimy odpłatnie.
    > Ja mam już opcję B.

    Jeśli to ten sam silnik co w Stilo, to masz coś w nim ewidentnie skopane.
    Zmień warsztat na jakiś bardziej kumaty.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2012-03-24 07:37:14
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-24 00:51, yabba pisze:
    > Jeśli to ten sam silnik co w Stilo, to masz coś w nim ewidentnie skopane.
    > Zmień warsztat na jakiś bardziej kumaty.
    Nic nie mam "skopane" w silniku, tylko italiańska elektronika się
    pi....i zwłaszcza na mrozie.
    W Stilo i tak miałem więcej komunikatów, bo namiętnie pokazywał np.
    atlernator fail, albo cooler temp. exceed a raz na rok wyłączał
    działanie wspomagania kierownicy.
    W Doblo te komunikaty zdarzają się TYLKO w niskich temperaturach, a ich
    repertuar ogranicza się tylko do dwóch :
    awaria ABS, uszk. systemu kontroli silnika,
    wspomaganie mam na szczęście hydrauliczne.
    Jacek