  • 1. Data: 2012-03-21 23:13:34
    Temat: Dojazd do czeskiej Pragi - którędy?
    Od: JaromirD <r...@o...pl>

    Za 2 tygodnie będę jechał na kilka dni z Kalwarii Zebrzydowskiej do czeskiej
    Pragi. Któredy najlepiej? Targeo pokazuje drogę przez Bielko-Białą, Cieszyn,
    Ołomuniec, Hradec Kralowe (jadę do Pragi 8), co daje ponad 7 godzin. Z kolei
    google wytycza trasę przez Brno i daje na to niecałe 6 godzin. Różnica
    spora. Komu wierzyć?

    Dodatkowo, co potrzebuję w Czechach? Jakieś nożyczki, kamizelki, gaśnice?
    Wiem, że są winiety. Na coś jeszcze zwrócić uwagę

  • 2. Data: 2012-03-21 23:32:08
    Temat: Re: Dojazd do czeskiej Pragi - którędy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 23:13:34 +0100, JaromirD napisał(a):
> [...]
    > google wytycza trasę przez Brno i daje na to niecałe 6 godzin. Różnica

    Przez Brno to chyba jest autostrada, a do HK nie.

    J.

  • 3. Data: 2012-03-22 12:57:18
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2012-03-21 23:13, JaromirD pisze:
    > Dodatkowo, co potrzebuję w Czechach? Jakieś nożyczki, kamizelki, gaśnice?
    > Wiem, że są winiety. Na coś jeszcze zwrócić uwagę

    ZTCP to obowiązkowa jest apteczka zgodna z bodajże DIN 13164, podobno
    kamizelki są obowiązkowe - słyszałem 2 wersje: pierwsza, że kamizelek ma
    być tyle ile osób w aucie, a druga, że kamizelek ma być tyle ile miejsc
    w aucie (a może dowodzie rej.) - czyli nawet jak jedziesz sam to masz
    mieć stertę kamizelek. Aha, jeszcze kamizelki mają być w kabinie, a nie
    w bagażniku. Było jeszcze coś, że jak jadą dzieci to i kamizelki dla
    nich muszą być w dziecięcym rozmiarze.
    Nie wiem czy ma znaczenie kolor kamizelek (czy dopuszczalne są
    pomarańczowe, czy tylko żółte).
    Kolejna (bzdurna) rzecz to komplet _wszystkich_ żarówek na wymianę.

    Czy może ktoś te plotki potwierdzić/zdementować?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 4. Data: 2012-03-22 13:17:49
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-22 12:57, Miroo pisze:

> [...]
    > Kolejna (bzdurna) rzecz to komplet _wszystkich_ żarówek na wymianę.
    >
    > Czy może ktoś te plotki potwierdzić/zdementować?

    A nie jest przypadkiem tak, że wyposażenie samochodu ma być takie, jak w
    kraju jego rejestracji, czyli Czesi nie mogą chcieć pięciu kamizelek w
    kolorze yellow bahama, ani kompletu żarówek.
    Pytanie, jak to Pepikowi wytłumaczyć na drodze w razie, gdyby był uparty
    i chciał koniecznie wydębić "pokutę"?
    Jacek

  • 5. Data: 2012-03-22 13:32:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości g
    >A nie jest przypadkiem tak, że wyposażenie samochodu ma być takie,
    >jak w kraju jego rejestracji, czyli Czesi nie mogą chcieć pięciu
    >kamizelek w kolorze yellow bahama, ani kompletu żarówek.

    Teoretycznie tak, z tym ze co do kamizelek to moze sie okazac ze
    obowiazku nie ma, ale w razie awarii mandat za petanie sie po drodze
    bez kamizelki jest :-)

    >Pytanie, jak to Pepikowi wytłumaczyć na drodze w razie, gdyby był
    >uparty i chciał koniecznie wydębić "pokutę"?

    Telefon do ambasady ?

    No i mozna jeszcze pozniej w naszym MSZ prosic o wyjasnienie w ich MSZ
    jaka jest legalnosc mandatu, tylko ... jak wytlumaczyc ze albo pisza
    "za niemanie apteczki" albo nie placisz :-)

    J.

  • 6. Data: 2012-03-22 13:34:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek <n...@g...com> writes:

    > A nie jest przypadkiem tak, że wyposażenie samochodu ma być takie, jak
    > w kraju jego rejestracji, czyli Czesi nie mogą chcieć pięciu kamizelek
    > w kolorze yellow bahama, ani kompletu żarówek.

    Jest tak. I podobno Czechom przeszło, kiedy nasza policja w odwecie
    zaczęła mandatować czeskie pojazdy za brak gaśnic.

    Ale:

    > Pytanie, jak to Pepikowi wytłumaczyć na drodze w razie, gdyby był
    > uparty i chciał koniecznie wydębić "pokutę"?

    Nijak.

    MJ

  • 7. Data: 2012-03-22 14:05:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-22 13:34, Michal Jankowski pisze:

    > Jest tak.

    Tak jest - w zasadzie od bardzo dawna :)

    > I podobno Czechom przeszło, kiedy nasza policja w odwecie
    > zaczęła mandatować czeskie pojazdy za brak gaśnic.

    Nie wiem co to znaczy "przeszło", ponieważ doniesienia o "złym"
    traktowaniu przez ichniejszą policję to mogę włożyć między bajki.
    Nawet biorąc pod uwagę różne internetowe opowieści, to są to
    jednostkowe przypadki, a do tego tak naprawdę nie wiadomo jak się
    "pokrzywdzony" zachowywał i jak było naprawdę. Jak człowiek
    szanuje prawo to szczerzę wątpię, by miał jakiekolwiek problemy.
    No, ale nie tak po "polsku" w stylu, że policjant to może skoczyć,
    a ograniczenie to sugestia...

    > Ale:

    > Nijak.

    Cóż, pozostaje ambasada. Można oczywiście trochę się języka
    poduczyć - to pewnie skuteczniejsze :)

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 8. Data: 2012-03-25 11:25:09
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Jacek, Thu, 22 Mar 2012 13:17:49 +0100, pl.misc.samochody:

    > Pytanie, jak to Pepikowi wytłumaczyć na drodze w razie, gdyby był uparty
    > i chciał koniecznie wydębić "pokutę"?

    No nie wiem, ja bym spróbował w jakimś języku... Angielski, niemieckim, po
    jakiemu tam mówisz. I, na Boga, nie sil się na wizję świata, że "czeski to
    taki polski tylko śmieszniej", bo to brzmi dla Czechów jakbyś się z ich
    języka nabijał. A wtedy pewnikiem coś znajdą, żeby Ci wpieprzyć mandat.

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 9. Data: 2012-03-25 11:26:08
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    JaromirD, Wed, 21 Mar 2012 23:13:34 +0100, pl.misc.samochody:

    > Z kolei
    > google wytycza trasę przez Brno i daje na to niecałe 6 godzin.

    Weź pod uwagę, że autostradowa obwodnica Brna jest zrobiona z płyt
    betonowych i w czasie jazdy masz "dupdup!" co sekundę. Chyba, że będziesz
    za kierownicą zasypiał, to wtedy będzie to wyborne rozwiązanie.

  • 10. Data: 2012-03-25 13:06:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JaromirD,

    Thursday, March 22, 2012, 12:13:34 AM, you wrote:

> [...]
    > google wytycza trasę przez Brno i daje na to niecałe 6 godzin. Różnica

    Niedawno pojechałem do Pragi z nawigacją Google i nie żałowałem.
    Wyznaczyla mi trasę, na która sam bym się nie poważył ale zaufałem i
    jechałem totalnie pustymi bocznymi drogami do Hradca-Kralowe a potem
    autostradą do Pragi. Ale jechałem z Opola i dlatego droga przez
    Hradec. Z Kalwarii ta droga raczej nie będzie optymalna.

    > Dodatkowo, co potrzebuję w Czechach? Jakieś nożyczki, kamizelki, gaśnice?

    Takie rzeczy mam na stałe...

    > Wiem, że są winiety.

    Poplatek pro dalnice - 310CZK za 10-dniową do 3.5 tony na większych
    stacjach benzynowych.

    > Na coś jeszcze zwrócić uwagę

    Jak chcesz mieć roaming danych w T-Mobile, to włączaj jeszcze przed
    granicą, żeby mieć pewność, że się uruchomiło. Za granicą SMSy
    systemowe nie dochodzą a Biuro Oszukiwania Klienta nabija licznik
    przez 20 minut zanim poda dane, na dokładke wprowadzając w błąd.
    Na nawigację Google w zupełności wystarcza pakiet 4MB dziennie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl