  • 1. Data: 2013-08-29 10:51:23
    Temat: Przyczepa z wypożyczalni jedno koło R13 drugie R14 kłopot gotowy
    Od: Wkurzony <g...@g...com>

    Witam jak w temacie wypożyczyłem taką przyczepę i niestety to mniejsze koło
    rozsadziło, niestety nie dali zapasu stanąłem wczoraj na A2 ( cud że nie było
    karambolu).

    Ale nie mając za pasówki miałem kłopot, dzwoniąc po Autopomoc zapytali jakie koło
    potrzebne w tedy zorientowałem się że są zupełnie różne co prawda poprosiłem czy nie
    mieli by takiego jak to co zostało acz kolwiek, najchętniej załatwił bym sobie mały
    transport i przerzucił towar z przyczepy potem ją zostawił a właściciela firmę
    wypożyczającą powiadomił skąd ma sobie ją zabrać, i dalej niestety nie mogli mi
    pomóc z kołem nie mieli takiego no i byłem chyba naiwny załatwiłem transport
    przyczepy ściągnąłem do Ostrowa co kosztowało bagatela 700zł.
    Wypożyczający twierdzi że różnica wielkości kół na pewno nie zawiniła bo koło kręcą
    się na niezależnych łożyskach i nie ma tu jego winy, bo zapewne na coś najechałem i
    opona wybuchła co mnie dziwi bo przyczepa ważyła max 700kg a nie widziałem aby koła
    wybuchały przy takiej wadze i prędkości 90km/h.
    Zaraz pewnie ktoś napisze że moim obowiązkiem jest sprawdzić stan techniczny przed
    wyjazdem i sprawdzam światła, ciśnienie w oponach ale nie porównuję że są innejj
    wielkości na to bym nie wpadł że można coś takiego komuś wypożyczyć.

    Proszę o info czy Faktycznie różnica wielkości kół nie gra roli czy faktycznie
    najechanie na jakiś śmieć i co zrobić odpuścić czy jakoś faceta zmusić do pokrycie
    kosztów.

    Poniżej fotki które porobiłem gdy nudziło mi się

    [img]http://s4.ifotos.pl/img/DSC03161j_nwxesws.jpg/[
    /img]
    [img]http://s6.ifotos.pl/img/DSC03191j_nwxesqa.jpg[/
    img]
    [img]http://s4.ifotos.pl/img/DSC03171j_nwxessw.jpg[/
    img]
    [img]http://s4.ifotos.pl/img/DSC03181j_nwxesss.jpg[/
    img]
    [img]http://s6.ifotos.pl/img/DSC03201j_nwxesan.jpg[/
    img]
    [img]http://s4.ifotos.pl/img/DSC03211j_nwxesas.jpg[/
    img]
    [img]http://s4.ifotos.pl/img/DSC03221j_nwxesaa.jpg[/
    img]

  • 2. Data: 2013-08-29 10:53:43
    Od: Wkurzony <g...@g...com>

  • 3. Data: 2013-08-29 10:55:28
    Od: Wkurzony <g...@g...com>

  • 4. Data: 2013-08-29 10:56:23
    Od: Wkurzony <g...@g...com>

    sorki skopałem linki :)

  • 5. Data: 2013-08-29 11:15:53
    Temat: Re: Przyczepa z wypozyczalni jedno kolo R13 drugie R14 klopot gotowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wkurzony" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >ale nie porównuję że są innejj wielkości
    >na to bym nie wpadł że można coś takiego komuś wypożyczyć.

    A cisnienie sprawdziles ? :-)

    >Proszę o info czy Faktycznie różnica wielkości kół nie gra roli

    Nie gra. Szczegolnie ze domyslam sie iz niewielka, bo bys zauwazyl ze
    krzywo stoi.

    >czy faktycznie najechanie na jakiś śmieć

    Przyczyn moze byc wiecej. W tym sporo lezacych po stronie opony :-)

    >i co zrobić odpuścić czy jakoś faceta zmusić do pokrycie kosztów.

    No coz ... ale gdzie potem wypozyczysz przyczepe ? :-)

    >Poniżej fotki które porobiłem gdy nudziło mi się

    Ale nie nudzilo ci sie na tyle aby ta felerna opone obfotografowac ?

    Ladunku bylo 700kg, czy calosc z przyczepa 700kg ?
    Masy przed wyjazdem sprawdziles ?

    Bo to dobre kolo ma indeks 84 - czyli 500kg na opone ... a to mniejsze
    jakie ? a w dowodzie jaka masa dopuszczalna ?

    J.

  • 6. Data: 2013-08-29 13:22:07
    Od: Wkurzony <g...@g...com>

    tak ciśnienie sprawdziłem na przyczepie było 450kg towaru a według dowodu rej
    przyczepa ważyła 220kg.

    Różnica kół mogła być spora droga nie jest wypoziomowana i nie zwracam uwagi że jest
    kliku stopniowy przechył ale jeśli była różnica w wysokości 3-4cm to na prostym byś
    musiał się przyglądać.

    Co do wypożyczenia przyczepy potrzebuję kilka razy w miesiącu i wychodzi na to że
    lepiej wyjdzie bez niespodzianek jak po prostu sobie kupię zwróci się w ciągu max 2
    lat ale będę wiedział co mam po wczorajszym nawet nie chcę wypożyczanej przyczepy,
    przy takich zawsze jest latanie ze światełkami kable poprzecierane i na drodze
    kombinowanie z taśmą izolacyjną ale teraz to zwyczajnie rekord padł,

    na drugiej nie było widać bo niestety ta część opony zdarła się może od środka ale
    musiał bym najpierw ściągnąć koło :(

  • 7. Data: 2013-08-30 09:37:00
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-08-29 13:22, Wkurzony pisze:
> [...]
    >
    > na drugiej nie było widać bo niestety ta część opony zdarła się może od środka ale

    Skąd aż 700 zł za holowania wyszło?! Masakra;/
    Czy do przyczepki w wypożyczalni nie powinni dać zapasowego koła?(co
    mówią przepisy?)
    Czy ty powinieneś mieć zestaw naprawczy do opon?
    Masz zdjęcie uszkodzenia opony?
    Skoro opony były pokur#$%^& to samo przez się wynika że cisła bieda
    właściciela i kapcie z kombinacji->używane, poje#$%^&.

    W mojej wsi ;) chopy pożyczyli od wulkanizatora,co to rzecz jasna wie
    jak rozpoznać dobrą używaną oponę, lawetę Renault Master ze sparciałymi
    kapciami(po aferze się okazało). Na lawetę wrzucili Audi A8. Podczas
    jazdy z Audi eksplodowała tylna opona w lawecie. Zdziwienie kierowcy
    było ogromne gdy przez 100 metrów z prędkości 60km/h nie mogli zatrzymać
    lawety;/

  • 8. Data: 2013-08-31 10:23:32
    Od: Wkurzony <g...@g...com>

    w sumie 700zł za 250 km
    co do zestawu naprawczego miałem ale nie da rady go użyć jeśli opona jest w strzępach
    :(
    Co do fotek linki wkleiłem w pierwszym poście