-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net!newsfeed.datemas.de!rt.uk.eu.org!aioe.org!
.POSTED!not-for-mail
From: AlexY <a...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Przetwornica Uwy ~48V, P ~1.7kW rozważania
Date: Fri, 21 Feb 2014 18:06:45 +0000
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 45
Message-ID: <le84ju$pn6$1@speranza.aioe.org>
References: <le6083$fqt$1@speranza.aioe.org>
<530738d5$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@p...pl.invalid>
NNTP-Posting-Host: kV7ZObCqgvg1NumSTTVAQA.user.speranza.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:27.0) Gecko/20100101 Firefox/27.0
SeaMonkey/2.24
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:660084
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> Hello J.F,
>
> Friday, February 21, 2014, 12:30:28 PM, you wrote:
>
>>> Jest zadanie jak w temacie, założenia:
>>> 1. parametry nie muszą być Hi-Fi bo to do napędu silnika
>>> elektrycznego
>>> 2. zasilanie z ogniw Li-pol, właśnie skończyłem robić wstępną
>>> selekcję i wyszło że mam 450 sprawnych ogniw 2.2Ah każde.
>
>> Sprzedac na allegro.
>
>>> Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
>>> zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
>>> szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
>
>> Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez
>> beda jeszcze przepiecia.
>
>> Co prawda lokomotywy maja 3kV, i nnych krajach bywa i wiecej, sa i
>> energetyczne na setki kV ..
>
> Techniczny absurd - jak zbalansować 450 ogniw w szeregu podczas
> ładowania? Jak zabezpieczy przed repolaryzacją pojedynczych ogniw
> podczas rozładowania?
Żaden problem. To już mam z grubsza opracowane.
> Zdecydowanie prościej załatwić całość połączeniem
> szeregowo-równoległym z zabezpieczeniem każdej gałęzi bezpiecznikiem
> topikowym. Prądy się i tak wyrównają automagicznie.
No właśnie nie, każda gałąź musiałaby mieć osobny obwód
odcinający/stabilizujący prąd a przetwornica w zależności od ilości
gałęzi odciętych musiałaby ograniczyć moc. zdecydowanie prościej jeden
szereg. Z prób na tych ogniwach wychodzi że nie mogę przekroczyć 2A bo
zaczynają się grzać, ponieważ są to ogniwa miękkie (w sensie bez obudowy
ciśnieniowej) temperatury muszę unikać bo spuchną i dopiero się narobi.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=