    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Przeróbka statywu - pytanie do majsterkowiczów
    Date: Fri, 08 Mar 2013 16:08:54 +0100

    Mam kilka świetnych statywów z dawnych czasów - chciałbym je przerobić.
    Podjąłem właśnie decyzję co do sposobu przeróbki. Nie chcę wyważać
    otwartych drzwi i w związku z tym chciałbym zapytać się czy istnieje
    standardowy patent na umocowanie końcówki na statywie oświetleniowym?
    Będzie to śruba 3/8 - bo takie podejście wydaje mi się uniwersalne. Mogę
    wtedy zainstalować zarówno głowicę do aparatu jak i trzpień z gwintem
    1/4 lub bez itp do innych akcesoriów.

    Przeróbkę wyobrażam sobie jako zatkanie rury korkiem i w tym korku
    osadzenie śruby. Mógłbym tą śrubę osadzić za pomocą np pianki takiej jak
    do montażu okien ale wydaje mi się to kiepskim pomysłem. Może istnieją
    jakieś plastikowe korki używane do takich celów? Rura ma średnicę
    wewnętrzną 23mm, zewnętrzną 25mm. A może inne pomysły?

    Marek